;
coinex

روزی روزگاری با نرم افزار پیام رسان محبوب یاهو مسنجر: اگر بار گران…

سال گذشته در تاریخ 24 آذر (15 دسامبر) برنامه AOL Instant Messenger با دنیای کاربران وداع کرد و حال نوبت به یاهو مسنجر (Yahoo Messenger) رسیده است.

همه کاربران دنیای مجازی بازه‌ای از زندگی دیجیتالی خود را با یاهو مسنجر گذرانده‌اند؛ یک نرم افزار پیام رسان کاربردی که در دوران خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این نرم افزار قرار است که در تاریخ 26 تیر (17 ژوئیه) از دور خارج شود. شرکتی که هم اکنون یاهو مسنجر را اداره می‌کند، از زیرشاخه‌های شرکت ورایزون (Verizon) محسوب می‌شود. این کمپانی هنوز جایگزینی را که قابلیت رقابت با نرم افزارهایی مانند واتساپ یا فیسبوک مسنجر داشته باشد، برای همدم دوران کودکی زندگی دیجیتالی ما معرفی نکرده است.

چند سال قبل زمانی که شخصی عبارت “مسنجر” را بیان می‌کرد، ذهن همه شنوندگان آشنا با دنیای اینترنت به طور خودکار تصویر یاهو مسنجر را ترسیم می‌کرد اما امروز تصویر فیسبوک مسنجر در ذهن کاربران تداعی می‌شود و این امر نشان می‌دهد که تعاریف هم مانند زمان ماهیتی نسبی دارند.

یاهو مسنجر

در تاریخ 18 اسفند 76 (9 مارس سال 1998) نرم افزاری با نام یاهو پیجر (Yahoo Pager) در اختیار کاربران قرار گرفت و سپس در تاریخ 31 خرداد 78 (21 ژوئن 1999) نام این برنامه به یاهو مسنجر تغییر کرد. می‌توان گفت که این اپلیکیشن محبوب از زمان ساخته شدنش تا تاریخ گفته شده که قرار است در آن از رده خارج شود، به مدت 20 سال و 4 ماه و 8 روز در خدمت کاربران بوده است.

بد نیست که به این مناسبت فرصت را غنیمت شماریم و نرم افزار یاهو اسکورل (Yahoo Squirrel) را که در قالب نسخه بتا یک برنامه پیام رسان گروهی دعوتی در حال حاضر موجود است نیز به کاربران یادآوری کنیم. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید یک درخواست دسترسی بدهید.

یاهو اسکورل هم احتمالا در آینده‌ای نزدیک از رده خارج می‌شود با این حال ممکن است که در رابطه با مرگ آن خبری منتشر نشود زیرا تعداد کسانی که از این برنامه استفاده می‌کنند به تعداد افرادی که به یاهو مسنجر وابسته بودند یا هستند، نیست.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر