;
coinex

افزایش واردات تلفن همراه به کشور تا 736 هزار گوشی

گمرک ایران از افزایش واردات تلفن همراه به کشور خبر داد. به گفته آنها در 2 ماه نخست سال جاری بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه وارد شده است.

به گزارش تکراتو، در دو ماه نخست سال جاری ۷۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است. ارزش این تلفن های وارد شده ۱۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۶۳.۲۲ درصدی داشته است.

افزایش واردات تلفن همراه در 2 ماه اول سال جاری

گمرک ایران آماری منتشر کرده که نشان از افزایش واردات تلفن همراه به کشور در دو ماه اول سال 97 دارد. واردات تلفن همراه به کشور در دو ماه نخست سال گذشته ۲۸۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه بوده که ارزش آنها ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار اعلام شده است.

گمرک ایران ادعا کرده که تمامی کالاهای وارد شده به ایران از مبادی رسمی گمرکی صورت گرفته و مجوزدار هستند و پس از انجام کنترل‌های گمرکی، اجازه ترخیص از گمرک به کالاها داده شده است.

لازم به ذکر است که مسافرینی که به کشور وارد می‌شوند، در صورت خرید گوشی همراه از خارج از کشور، موظفند پس از ورود به گمرک تلفن همراه خود را از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی اظهار کنند.

گمرک هم با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه، مراتب اظهار ذی‌نفع را در بخش مسافری سامانه جامع گمرکی از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد می‌کند.

در صورت عدم اظهار و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه، امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر خواهد بود.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام متاسفانه گوشی جدیدی وارد کشور نشده بعد از طرح ریجستری در حالیکه گوشیهای 2018 چندین ماه هست که در دیگر کشورها در دسترس مردم قرار گرفته فکر کنم تا پایان 2019 به ایران وارد بشوند…… تشکر

    پاسخ