;
coinex

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با ویژگی اکتیو اج در اختیار کاربران قرار می‌گیرند

شایعه شده است که گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال (Pixel 3 XL) به ویژگی اکتیو اج مجهز هستند؛ قابلیتی که سال گذشته بر روی نسل دوم گوشی‌های پیکسل نیز قرار گرفت.

اکتیو اج (Active Edge) در گوشی‌های 2017 گوگل کاربر را قادر می‌سازد تا با فشار دادن لبه‌های جانبی این گوشی‌ها، با سنسورهایی که در این دیواره‌ها نصب شده‌‌اند، ارتباط برقرار کرده و از این طریق فرمانی مانند بی صدا کردن دستگاه یا اجرای یک نرم افزار خاص را به گوشی بدهند.

جزییات شایعه شده توسط منابع خبری از این امر حکایت می‌کنند که گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل هم که با اسامی مستعار بلولاین (Blueline) و کراس‌هچ (Crosshatch) شناخته می‌شوند، از این قابلیت بهره می‌برند.

این دو محصول قرار است که چند ماه آینده معرفی شوند. از آنجایی که گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با فناوری اکتیو اج عرضه شدند، دلیلی ندارد که گوگل بخواهد آن را در اختیار کاربران گوشی‌های جدیدش نگذارد. گفته شده است که غول دنیای فناوری می‌خواهد یک گوشی پیکسل میان‌رده را هم با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 710 عرضه کند.


تماشا کنید: یک امکان جالب در اکتیو اج پیکسل ۲ پنهان شده است


جزییات فوق تنها مطالبی هستند که تا به امروز در مورد قابلیت فشاری گوشی‌های پیکسل 3 منتشر شده‌ است. با این حال اگر این جزییات صحت داشته باشد، احتمال دارد مطالب دیگری هم در این رابطه قبل از برگزاری رویداد گوگل برای معرفی گوشی‌های جدیدش منتشر شود. این مطالب احتمالا جزییاتی را از ویژگی اسپلش اسکرین (splash screen) و نحوه راه اندازی و استفاده از این قابلیت گرفته تا کد اضافی پیدا شده در نسخه بتا بروزرسانی اندروید پی (P) را نیز در بر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اندروید پی (Android P)


گوگل گفته است که می‌خواهد تعداد 4 تا 5 نسخه اولیه از این آپدیت را ارائه کند و اخیرا هم نسخه سوم آن را منتشر کرده است.

اکتیو اج پیکسل 3 ایکس ال

هنوز مشخص نیست که قابلیت اکتیو اج در نسل سوم گوشی‌های پیکسل همان کارایی را دارد که در گوشی‌های سری پیکسل 2 ارائه شده یا فعالیت‌های دیگری را هم بر عهده خواهد داشت.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر