;
coinex

توقف تولید صنایع حفاظت الکترونیک به دلیل افزایش نرخ ارز

دبیرکل شرکت‌های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک از توقف تولید صنایع حفاظت الکترونیک در کشور خبر داد. وی علت این موضوع را افزایش نرخ ارز اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، به دلیل افزایش نرخ ارز، مشکلات گمرکی و عدم هماهنگی‌های موجود، تولید در صنایع حفاظت الکترونیک معطل مانده است. این خبر را دبیرکل شرکت‌های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک اعلام نمود.

توقف تولید صنایع حفاظت الکترونیک

علی مسعودی به تاثیر افزایش نرخ ارز بر کسب و کارهای حفاظت الکترونیک اشاره کرد و اعلام نمود که چون کسب و کار این صنف با اقلام تولیدی و وارداتی سر و کار دارد و  همچنین نیازمند واردات مواد اولیه برای تولید است، افزایش نرخ ارز توانسته بر آن اثر مستقیم داشته باشد.

به گفته دبیرکل اتحادیه شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی، مواد مورد نیاز تولیدکنندگان صنعت حفاظت الکترونیک پشت درهای گمرک است و ارزی به آنها تخصیص پیدا نکرده است. این موضوع باعث شده تا این شرکت‌ها معطل و کارخانه‌ها نیمه تعطیل شوند.

وی تاکید کرد که با این شرایط نمی توان مواد اولیه ای که برای تولید لازم است را تولید کرد. به گفته وی خریداران این اقلام منتظرند تا تولید صورت گیرد و بتوانند خرید داشته باشند. البته اجناس بیشتر واردکنندگان حوزه تجهیزات و سخت افزار حفاظت الکترونیک نیز در گمرک مانده و نتوانسته‌اند ثبت سفارش داشته باشند و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

مسعودی در پایان یادآوری کرد که مشکل موجود فقط ارز نیست بلکه مباحثی مثل گمرک و ثبت سفارش نیز از دیگر مسایلی هستند که در حوزه تجهیزات حفاظت الکترونیک باید مورد توجه قرار گیرند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر