;
coinex

دو آیفون 2018 دارای نمایشگر OLED زودتر از مدل مجهز به پنل LCD عرضه می‌شوند

جزییات جدید منتشر شده توسط منابع خبری بر این امر اشاره دارند که اپل تعدادی قطعه را برای 80 میلیون دستگاه آیفون 2018 خود برای فصل پاییز امسال سفارش داده است.

با توجه به این امر می‌توان گفت که هر سه گوشی آیفون 2018 اپل در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 9 مهر) عرضه نمی‌شوند. 80 میلیون یک عدد جالب محسوب می‌شود زیرا 20 درصد از تعداد کل گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X که سال پیش وارد بازار شدند، کمتر است. البته این امر می‌تواند بیانگر محافظه کاری اپل باشد زیرا تعداد سفارش‌های گوشی‌های آیفون X در طول شش ماه گذشته کاهش یافته است.

در گزارشات جدید همچنین گفته شده است که سخت افزارهای سفارش داده شده برای دو آیفون 2018 دارای نمایشگر OLED در ماه ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد) و سخت افزارهای سفارش داده شده برای آیفون دارای نمایشگر LCD در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور) به کارخانه‌هایی که وظیفه نصب قطعات گوشی‌های جدید اپل را بر عهده دارند، می‌رسند. با توجه به این امر می‌توان گفت که دو گوشی آیفون 2018 دارای نمایشگر OLED در حدود یک ماه زودتر از مدل LCD ارائه می‌شوند.

آیفون 2018

این اولین باری نیست که خبرهایی در مورد عرضه دیرتر آیفون 9 دارای پنل LCD نسبت به آیفون‌های سری X جدید منتشر می‌شود. ابتدا گفته شد که علت این تاخیر انتشار نور از اطراف ناچ نمایشگر آیفون اقتصادی است اما اخیرا منابع خبری مرتبط به قطعه سازان گفته‌اند که لایه تاچ 3 بعدی پنل LCD باید دقیقا همان رفتاری را داشته باشد که این فناوری در هنگام به کارگیری در کنار پنل‌های OLED دارد.

نسخه بتا بروزرسانی iOS 12 این امکان را فراهم می‌کند که کاربر با لمس کردن نوار فاصله آیفون‌های فاقد فناوری تاچ 3 بعدی از فضای صفحه کلید اپل به عنوان یک صفحه لمسی استفاده کند از این رو می‌توان گفت شایعه اینکه اپل می‌خواهد در نسخه نهایی گوشی‌هایش از سخت افزارهای واکنش دهنده استفاده نکند و به نحو جدیدی قابلیت تاچ 3 بعدی را ارائه سازد، تا حدی صحت دارد.

یکی از منابع خبری هم گفته است که گوشی‌ آیفون دارای پنل LCD در حال حاضر عملکرد لمسی خوبی ندارد. این احتمال وجود دارد که فاصله بین عرضه آیفون‌های 2018 دارای نمایشگر OLED و مدل دارای نمایشگر LCD یک ماه نباشد با این حال باید صبر کرد و دید که چه خبرهای جدیدی در این رابطه منتشر می‌شود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر