;
coinex

گوشی‌های شیائومی ردمی 6 و ردمی 6 ای با دوربین دوگانه رسما رونمایی شدند

کمپانی شیائومی رسما گوشی‌های شیائومی  ردمی 6 (Xiaomi Redmi 6) و ردمی 6 ای (Xiaomi Redmi 6A) را معرفی کرد. این گوشی‌ها با تنظیمات دوربین دوگانه و نمایشگرهای بزرگ بدون حاشیه همراه هستند.

شیائومی در دسامبر (آذر) سال گذشته از گوشی‌های شیائومی ردمی 5 (Xiaomi Redmi 5) و ردمی 5 پلاس (Xiaomi Redmi 5 Plus) رونمایی کرد. امروز نیز نسل جدید این گوشی‌ها را با نام شیائومی ردمی 6 و ردمی 6 ای به نمایش گذاشت. ردمی 6 در مقایسه با نسل قبلی خود،‌ ظاهر بهتری دارد، علاوه بر اینکه بهینه‌سازی‌‌هایی در عملکرد و دوربین آن ایجاد شده است. هر دو گوشی جدید شیائومی ردمی با صفحه نمایش بدون حاشیه و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

ویژگی‌ها و مشخصات شیائومی ردمی 6

ردمی 5 که سال گذشته معرفی شد، از صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد 18:9 همراه بود. اما نسل جدید این گوشی، از صفحه نمایش 5.45 اینچی با رزولوشن 720 در 1440 برخوردار شده که در همان نسبت ابعاد ساخته شده است. شیائومی ردمی 6 با بدنه‌ی فلزی در رنگ‌های خاکستری نقره‌ای پلاتینیوم، رزگلد، آبی و طلایی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. یک اسکنر اثر انگشت نیز در پنل پشتی این موبایل قرار دارد.

یک تراشه‌ی 12 نانومتری هلیو پی 22 هشت هسته‌ای با قدرت پردازش 2.0 گیگاهرتز، تامین قدرت ردمی 6 را به عهده دارد. عملکرد این تراشه به پردازند‌ه‌ی کوالکام اسنپدراگون 625 شباهت دارد که 27 درصد بهتر از ردمی 5 عمل می‌کند. مصرف تراشه‌ی هلیو پی 22 در مقایسه با تراشه‌ی 28 نانومتری، به اندازه‌ی 48 درصد کاهش یافته است. این سیستم روی تراشه از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد. شیائومی ردمی 6 در دو نسخه حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد.


 

بیشتر بخوانید: گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با ویژگی‌های جذابی از راه می‌رسد [تماشا کنید]


تنظیمات دوربین دوگانه‌ی هوش مصنوعی در گوشی ردمی 6 شیائومی، از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.25 میکرومتر تشکیل شده که عکس‌های بهتری را در شرایطی با نور کم به ثبت می‌رساند. یک سنسور ثانویه‌ی 5 مگاپیکسلی نیز در کنار سنسور اصلی قرار دارد. دوربین دوگانه‌ی هوش مصنوعی شیائومی ردمی 6 ، ویژگی‌هایی مثل مود پرتره و تار کردن تصویر پس‌زمینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز در نمای اصلی این موبایل تعبیه شده است. این دوربین سلفی از ویژگی فیس آنلاک پشتیبانی می‌کند. شیائومی ردمی 6 از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

ویژگی‌ها و مشخصات شیائومی ردمی 6

مشخصات شیائومی ردمی 6 ای

این گوشی در مقایسه با ردمی 6، با مشخصات رده‌پایین‌تری همراه است. این موبایل هوشمند نیز از صفحه نمایش 5.45 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 برخوردار است که از رزولوشن اچ دی پلاس 720 در 1440 پشتیبانی می‌کند. ردمی 6 ای در رنگ‌های خاکستری نقره‌ای پلاتینیوم، رز گلد، آبی و طلایی به فروش خواهد رسید. این دستگاه به اسکنر اثر انگشت مجهز نیست.

شیائومی ردمی 6 ای از سیستم روی تراشه‌ی 16 نانومتری هلیو ای 22 برخوردار شده است؛ این تراشه‌ی هشت هسته‌ای، قدرت پردازش 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند که با رم 2 گیگابایتی همراه است. این تراشه‌ی 16 نانومتری، اولین تراشه‌ی سری A از کمپانی مدیاتک محسوب می‌شود. شیائومی ردمی 6 اس در یک نسخه با حافظه داخلی 16 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

ردمی 6 ای از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد که می‌تواند افکت تار کردن تصویر پس زمینه را ایجاد کند. این موبایل نیز به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که در حالت استند بای، به مدت 19 روز روشن می‌ماند.

هر دو گوشی جدید ردمی از اندروید 8.1 اوریو برخوردار هستند، اما نسخه‌ی دقیق رابط کاربری MIUI هنوز مشخص نیست. رابط بهینه‌ شده‌ی MIUI در گوشی‌های ردمی، 30 درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند و ویژگی‌هایی مثل فیس آنلاک هوش مصنوعی،‌ دستیار صوتی هوش مصنوعی،‌ ترجمه‌ی هوشمند و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قیمت و عرضه‌ی شیائومی ردمی 6 و ردمی 6 ای

مدل‌های حافظه‌ی 32 و 64 گیگابایتی گوشی ردمی 6 با قیمت 799 یوان، معادل تقریبی 125 دلار و 999 یوان، معادل تقریبی 156 دلار به فروش می‌رسند. این در حالیست که قیمت در نظر گرفته شده برای تنها مدل ردمی 6 ای، 599 یوان (93 دلار) است. این گوشی‌ها از 24 خرداد (15 ژوئن) رسما عرضه خواهند شد.

مشخصات گوشی دیگری با نام ردمی 6 پلاس، اخیرا در فضای آنلاین منتشر شده که با ناچ نمایشگر همراه است، اما در رویداد امروز معرفی نشد. این احتمال وجود دارد که کمپانی شیائومی در آینده‌ای نزدیک از این دستگاه نیز رونمایی کند. نظر شما درباره‌ی مشخصات گوشی‌های جدید ردمی 6 چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قیمت ها با توجه به گرانی دلار در ایران واقعا خوب است

    پاسخ