;
coinex

عرضه پردازنده گرافیکی مستقل اینتل ؛ رقیبی برای انویدیا و AMD

پردازنده گرافیکی مستقل اینتل در راه است. اینتل در توییتی کوتاه اعلام کرد که پردازشگر گرافیکی مستقل این کمپانی در سال 2020 از راه خواهد رسید.

به گزارش تکراتو، سال گذشته بود که اینتل راجا کُدوری مدیر بخش توسعه رادئونِ AMD را به استخدام خود در آورد. هر چند به نظر نمی رسید که پردازنده گرافیکی مستقل اینتل به زودی عرضه شود اما این کمپانی عرضه آن را سال 2020 اعلام کرده است.

عرضه پردازنده گرافیکی مستقل اینتل به زودی

اینتل برای عرضه اولین پردازشگر گرافیکی مستقل (نمونه ای غیر یکپارچه با پردازنده مشابه گرافیک های فعلی) برنامه ریزی هایی را انجام داده است.

هفته گذشته این کمپانی با حضور تحلیلگران نشستی داشت  که در آن ناوین شِنوی، مدیر اجرایی اینتل اشاره کرد که در پی ارائه سرورها و کلاینت ها (به عبارتی گرافیک های گیمینگ و حرفه ای) هستند.

البته فعلا مشخص نیست که اینتل کدام بازارها را برای عرضه محصولات خود اتخاب کرده است ولی به نظر می رسد که هر دو کمپانی تولید کننده چیپ های گرافیک انویدیا و AMD باید این موضوع را جدی بگیرند.

در حالی که کارت های گرافیک یکپارچه اینتل در سال های اخیر پیشرفت پیوسته ای را شاهد بوده اند ولی همچنان نمی توان روی کاراییِ مشابه شان با کارت های گرافیک مستقل حساب باز کرد. به همین دلیل از ماه ها قبل اینتل به دنبال همکاری با AMD رفت و در دی ماه 96 نخستین چیپ های Core i5  و Core i7 که از گرفیک های رادئون بهره می برند، را معرفی کرد.

علی رغم اینکه همکاری اینتل و AMD در ابتدا عجیب به نظر می رسید ولی می توان آن را راه حلی موقت برای اینتل در نظر گرفت تا بتواند پردازنده گرافیکی خود را عرضه کند.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر