;
coinex

بررسی وان پلاس 6 (OnePlus 6) ؛ قاتل گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت

بررسی وان پلاس 6 (OnePlus 6) همه چیز را درباره این گوشی پرچمدار نشان خواهد داد. مشخصات، قیمت و عملکرد این دستگاه، ویژگی‌هایی  است که آن را به قاتل پرچمداران معروف کرده است.

نمی‌توان گفت که حرف تی (T) شاخص معرفی مدل ارتقاء یافته گوشی‌ هوشمندی است که وان پلاس اوایل هر سال میلادی معرفی می‌کند، زیرا در این صورت جدیدترین گوشی این سازنده باید وان پلاس 5TT نامگذاری شود؛ محصولی که به واسطه مشخصاتش، خود را در هر شرایطی به راحتی برجسته جلوه می‌دهد. در این مطلب به بررسی گوشی وان پلاس 6 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی وان پلاس 6 ؛ پرچمداری قدرتمند

قبل از همه چیز باید به این نکته اشاره کرد که پنل وان پلاس 6 یک صفحه نمایش ناچ دار است. سازنده مشهور چینی گوشی 5 تی خود را با نمایشگری کشیده با نسبت تصویر 18 به 9 عرضه کرد و حال در ساخت گوشی جدیدش باز هم بلندپروازی کرده و این نسبت تصویر را به 19 به 9 ارتقاء داده است.

صفحه نمایش به کار رفته در ساخت وان پلاس 6 هم یک پنل AMOLED (یا به قول وان پلاس آمولد اپتیک) با رزولوشن 1080p است. اگر که تعداد پیکسل‌های موجود در زیر ناچ این پنل را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که این نمایشگر در طول خود نسبت به نمایشگر مدل 5 تی از 120 پیکسل بیشتر بهره می‌برد.

یکی از تغییرات برجسته‌ای که در بررسی وان پلاس 6 دیده می‌شود، به پنل پشتی این محصول مربوط می‌شود. وان پلاس این پنل را از جنس شیشه ساخته است، اما اگر که به فناوری شارژ بی سیم علاقمند هستید باید بدانید که گوشی جدید این سازنده هم این قابلیت را پشتیبانی نمی‌کند.

وان پلاس 6 همچنین فاقد یک کد حفاظت IP مشخص در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار است. با این حال بررسی‌های انجام شده بر روی این گوشی هوشمند نشان داده‌اند که نوعی مقاوم سازی در بدنه این محصول به منظور مقابله با نفوذ آب اعمال شده است.

وان پلاس 6

دوربین دوگانه اصلی به کار رفته در ساخت وان پلاس 6 هم تقریبا همان دوربین دوگانه وان پلاس 5 تی است، با این تفاوت جزیی که سازنده مشهور چینی اندازه سنسور لنز اصلی این دوربین را از 1/2.8 اینچ به 1/2.6 اینچ ارتقاء داده است.

مشخصات وان پلاس 6

  • قاب آلومینیومی با کاور پشتی شیشه‌ای در رنگ‌های مشکی براق، مشکی مات و سفید ابریشمی
  • نمایشگر 6.28 اینچی Optic AMOLED با رزولوشن 2280 در 1800 پیکسلی، نسبت تصویر 19 به 9، تراکم پیکسل 402ppi، روکش محافظ 2.5D گوریلا گلس 5 و قابلیت پشتیبانی فضای رنگ sRGB/DCI-P3
  • دوربین اصلی دارای سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی 1/2.6 اینچی سونی IMX519 با اندازه پیکسل 22µm، دیافراگم f/1.7 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، تثبیت سازی نوری تصاویر و تثبیت کننده الکترونیکی تصاویر و سنسور ثانویه 20 مگاپیکسلی IMX376K سونی با اندازه پیکسل 1.0µm، دیافراگم f/1.7، قابلیت فیلم برداری 2160 پیکسلی در نرخ 60 فریم بر ثانیه و ضبط فیلم اسلوموشن با کیفیت فول اچ دی در نرخ 240 فریم بر ثانیه یا کیفیت 720p در نرخ 480 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با سنسور IMX371 سونی دارای اندازه پیکسل 0µm، دیافراگم f/2.0 و قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسلی در نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری قابل تنظیم اکسیژن او اس (OxygenOS)
  • پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 با چهار هسته 7 GHz کریو 385 گلد، چهار هسته 1.7 GHz کریو 385 سیلور و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 630
  • رم‌های 6 و 8 گیگابایتی LPDDR4X
  • حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی UFS 2.1
  • باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت غیرقابل تعویض لیتیوم-پلیمری با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 5 ولتی/4 آمپری Dash Charge
  • دو سیمکارته
  • دارای قابلیت‌های اتصالی LTE Cat.16/13 (1024Mbps/150Mbps)، پورت یو اس بی 2 نوع سی، NFC، وای فای a/b/g/n/ac، جی پی اس، گلوناس (GLONASS)، بیدو (Beidou)، گالیلئو (Galileo)، بلوتوث 5 و توانایی پشتیبانی شرکت‌های ارتباطی 4 بانده
  • دارای سنسور اسکنر اثر انگشت پشتی، اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و نوار لغزان 3 مرحله‌ای هشدار

وان پلاس از چیپست اسنپدراگون 845 در ساخت گوشی جدیدش استفاده کرده است. این گوشی هوشمند در 3 مدل با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

وان پلاس 6 توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را ندارد و با کمی افزایش قیمت نسبت به وان پلاس 5 تی عرضه شده است، هرچند که ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به این محصول دارد. با همه این تفاسیر، از آنجایی که این گوشی زیبا نسبت به گوشی‌هایی که با سخت افزارهای مشابه توسط برندهای مشهورتر عرضه شده‌اند قیمت بسیار ارزان‌تری دارد، می‌توان گفت که جای خوبی را در بازار برای خود باز خواهد کرد.

در داخل جعبه

در داخل جعبه

در داخل پکیج وان پلاس 6 علاوه بر این گوشی هوشمند، یک کاور محافظ شفاف سیلیکونی، شارژر Dash و کابل اتصال وجود دارد. شما می‌توانید باتری خالی جانشین وان پلاس 5 تی را با استفاده از این آداپتور و کابل آن در عرض 75 دقیقه به طور کامل شارژ کنید. نقش کاور سیلیکونی محافظت از پنل شیشه‌ای پشتی وان پلاس 6 است، اما زمانی که این کاور را بر روی گوشی می‌گذارید، لبه‌های جلویی آن باعث می‌شوند که نمایشگر گوشی با یک سطح تماس پیدا نکند و از این رو می‌توان گفت که کاور ارائه شده به همراه وان پلاس 6 از نمایشگر این گوشی هوشمند هم محافظت می‌کند. وان پلاس 6 بدون هدفون عرضه می‌شود.

سبک طراحی

سبک طراحی

گوشی جدید وان پلاس از یک قاب آلومینیومی و پنل شیشه‌ای پشتی بهره می‌برد. همان طور که گفته شد این محصول در یک مدل با رنگ مشکی مات عرضه می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط وان پلاس، این ترکیب رنگی با ایجاد ساییدگی و حفره‌های ریز در پنل پشتی ایجاد شده است.

می‌توان گفت وان پلاس 6 شباهت زیادی به وان پلاس 5 تی دارد، اگرچه حس در دست داشتن 5 تی را به کاربر منتقل نکرده و علاوه بر این، از این محصول لغزنده‌تر است. در واقع باید اعتراف کرد که وان پلاس 6 از جمله لغزنده‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است تا حدی که گاهی نگه داشتن آن در دست دشوار می‌شود.

کاور محافظ ارائه شده با این محصول، می‌تواند مشکل لغزنده بودن آن را تا حدی برطرف کند، البته اگر که بتوانید با ظاهر وان پلاس 6 بعد از نصب کردن کاور کنار بیایید.

سبک طراحی

نگه داشتن مدلی از وان پلاس 6 که به یک کاور مشکی براق مجهز شده کمی آسان‌تر است، اما این مدل آثار انگشتان دست کاربر را به راحتی دریافت می‌کند. پنل مات وان پلاس جدید این مشکل را ندارد به همین دلیل تمیزتر ظاهر می‌شود. در مورد مدل سفید رنگ وان پلاس 6 هم باید گفت که این مدل بیشتر به وان پلاس 6 دارای کاور مات شبیه است تا مدل دارای کاور براق!

وان پلاس در ساخت گوشی‌های سری 5 خود سنسور دوربین اصلی را در گوشه بالای سمت چپ بدنه نصب کرده بود، اما در ساخت گوشی جدیدش این سنسور را به قسمت مرکزی پنل پشتی انتقال داده است. در مدل جدید همه ویژگی‌های پشتی گوشی در راستای یک محور قرار گرفته‌اند؛ به این نحو که در زیر سنسور دوربین به ترتیب یک فلش دوربین، سنسور اثر انگشت و لوگوی وان پلاس قرار گرفته است.

سبک طراحی

یک نقطه ضعف بسیار ریز در مورد اسکنر اثر انگشت وان پلاس 6 وجود دارد. بهتر بود که وان پلاس این سخت افزار را در عمق بیشتری قرار می‌داد تا انگشت کاربر راحت‌تر بتواند مکان آن را تشخیص دهد، زیرا با توجه به وضعیت کنونی آن، کمی طول می‌کشد تا انگشت کاربر به جای این سخت افزار امنیتی و نحوه استفاده از آن عادت کند. نصب کاور محافظ بر روی وان پلاس 6 می‌تواند استفاده از سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند را نیز برای شما راحت‌تر سازد.

سبک طراحی

گوشی‌هایی که دارای کاور پشتی شیشه‌ای هستند معمولا با فناوری شارژ بی سیم باتری و کد محافظتی IP در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک ارائه می‌شوند، اما وان پلاس 6 هیچ یک از این دو ویژگی را ندارد.

وان پلاس در سایت خود گفته است که گوشی جدیدش در برابر باران مقاوم است، اما به هیچ وجه نباید در آب غوطه ور شود. احتمالا برند گوشی ساز اقتصادی چین تمایلی به ارائه خدمات پس از فروش و سر و کله زدن با کابوس گوشی‌های غرق شده وان پلاس 6 نداشته و به همین دلیل چنین مطلبی را در سایت خود منتشر کرده است.

سبک طراحی

جانشین وان پلاس 5 تی از یک پنل 6.28 اینچی AMOLED ناچ دار با گوشه‌های دایره‌ای شکل بهره می‌برد. در داخل ناچ نمایشگر این گوشی هوشمند یک میکروفون، سنسور دوربین سلفی، سنسور مجاورت، سنسور نور اطراف و لامپ LED نشان دهنده اعلان‌های گوشی، نصب شده است.

سبک طراحی

هنوز مشخص نیست که چرا وان پلاس یک ناچ را در بالا و یک حاشیه ضخیم را در پایین بدنه گوشی جدیدش نصب کرده است.

سبک طراحی

همان طور که گفته شد وان پلاس 6 از یک کاور پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد، اما قاب آن مانند قاب مدل‌های سری 5 وان پلاس از جنس آلومینیوم ساخته شده است. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که بین این گوشی هوشمند و محصولات قبلی وان پلاس وجود دارد، در این است که در گوشی جدید نوار لغزان هشدار به دیواره سمت راست بدنه انتقال یافته است.

سبک طراحی

می‌توان گفت که این تغییر یک بهینه سازی سودمند محسوب می‌شود، زیرا بیشتر کاربران از دست راست خود برای استفاده از یک گوشی همراه استفاده می‌کنند. البته این تغییر باعث شده است که کاربران چپ دست خیلی تلاش کنند تا بتوانند با استفاده از انگشت اشاره خود از نوار لغزان استفاده کنند.

سبک طراحی

در وان پلاس 6 هم کلید پاور در سمت راست بدنه گوشی نصب شده است. در سمت چپ گوشی غلتانک صدا و در بالای آن نیز پورت سیمکارت قرار دارد.

در انتهای بدنه وان پلاس 6 اجزای مهمی نظیر یک پورت یو اس بی نوع سی، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود دارد. میکروفون ثانویه گوشی در بالای بدنه نصب شده است.

طراحی
نوار لغزان و پاور در سمت راست؛ وان پلاس 6 دو نانو سیمکارت را پشتیبانی می‌کند؛ پورت یو اس بی نوع سی، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون

وان پلاس جدید 155.7 میلی‌متر طول، 75.4 میلی‌متر عرض، 7.8 میلی‌متر ضخامت و 177 گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند 0.4 میلی‌متر بلندتر و عریض‌تر، 0.5 میلی‌متر ضخیم‌تر و 15 گرم سنگین‌تر از وان پلاس 5 تی است. می‌توان گفت که استفاده از یک پنل پشتی شیشه‌ای باعث این افزایش وزن شده، اما باید به این نکته هم اشاره کرد که وان پلاس 6 به رغم داشتن چنین وزنی کاملا قابل مدیریت است.

طراحی

در این بین گلکسی اس 9 پلاس با وزن 189 گرم و هواوی پی 20 پرو با وزن 180 گرم از این محصول سنگین‌تر هستند. محصول سامسونگ در حدود چند میلی‌متر هم از وان پلاس 6 بلندتر است، اما محصول هواوی از نظر ارتفاع به این گوشی هوشمند شباهت دارد.

طراحی

پنل ناچ دار Optic AMOLED

گوشی جدید وان پلاس به واسطه یک نمایشگر 6.28 اینچی، محتویات مورد نظر کاربرش را نمایش می‌دهد. این پنل از فناوری AMOLED بهره می‌برد، اما سازنده چینی دوست دارد که از صفت اپتیک هم در کنار این نام استفاده کند تا پنل نصب شده بر روی گوشی خود را نسبت به پنل به کار رفته در سایر گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای AMOLED متمایز جلوه دهد.

پنل ناچ دار Optic AMOLED

وان پلاس 6 توانست در بررسی‌های انجام شده حداکثر میزان روشنایی 456 نیت را ارائه کند. این مقدار به میزان کمی از میزان روشنایی حداکثر نمایشگرهای وان پلاس 5 و وان پلاس 5 تی بیشتر است. نمایشگر گوشی جدید وان پلاس هم مانند نمایشگرهای دو گوشی قبلی این سازنده در حالت خودکار فاقد قابلیت تقویت میزان روشنایی است.

در این بین صفحه نمایش گلکسی 9 پلاس در حالت خودکار بسیار روشن‌تر از نمایشگر وان پلاس 6 است، اما زمانی که کاربر نوار لغزان میزان روشنایی را حرکت می‌دهد نور نمایشگر این گوشی از نور نمایشگر وان پلاس 6 کمتر می‌شود، حتی نمایشگر ال جی وی 30 هم می‌تواند در حالت خودکار میزان روشنایی بیشتر از 600 نیت را ارائه کند.

نمایشگر AMOLED غیر اپتیک هواوی پی 20 پرو هم در حالت خودکار بیشتر از 600 نیت روشنایی دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که حداکثر روشنایی صفحه نمایش گوشی پیکسل 2 ایکس ال از حداکثر روشنایی صفحه نمایش وان پلاس 6 کمتر است. نمایشگر این گوشی هوشمند هم حالت تقویت روشنایی خودکار ندارد.

پنل ناچ دار Optic AMOLED

وان پلاس 6 در تست شبیه سازی نور خورشید از وان پلاس 5 تی امتیاز کمتری را کسب کرد. علی رغم این موضوع میزان کنتراست نمایشگر گوشی جدید وان پلاس در نور مستقیم خورشید بسیار خوب است و تقریبا با میزان کنتراست عالی نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس برابری می‌کند. وان پلاس جدید از این نظر نسبت به گوشی‌های ال جی وی 30، نوکیا 8 سیروکو و هواوی پی 20 پرو در رتبه بالاتری قرار دارد.

پنل ناچ دار Optic AMOLED
نسبت کنتراست در نور خورشید

در زمینه کیفیت رنگ هم نمایشگر وان پلاس 6 حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. در حالت تنظیمات پیش فرض (Default) رنگ‌ها و اشباع شدگی در همه جا دیده می‌شوند و صحنه‌های سفید رنگ هم سایه آبی رنگ زیادی دارند (DeltaE 6.3). پنل نصب شده بر روی گوشی پرچمدار 2018 وان پلاس می‌تواند حالت‌های sRGB و DCI-P3 را هم در اختیار شما بگذارد.

در این دو حالت اشیاء مختلف با دقت بسیار بالایی نمایش داده می‌شوند. شاخص DeltaE در حالت sRGB معادل 2.3 و در حالت DCI-P3 معادل 2.1 است.

پنل ناچ دار Optic AMOLED

کیفیت صدا

در بررسی وان پلاس 6 این دستگاه توانست در تست اسپیکر خارجی حداکثر شدت صدایی بالاتر از حد میانگین را به همراه یک خروجی صوتی بسیار دقیق ارائه کند.

کیفیت صدا

در هنگام نصب هدفون شدت صدا به مقدار میانگین می‌رسد و کیفیت افکت استریو مکالمه متقابل هم به میزان کمی کاهش پیدا می‌کند.

کیفیت صدا
واکنش فرکانس وان پلاس 6

عملکرد باتری

وان پلاس 6 هم مانند گوشی‌های سری وان پلاس 5 از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی هوشمند در مقایسه با نمایشگرهای دو گوشی قبلی وان پلاس کمی بزرگ‌تر است و تعداد پیکسل‌های بیشتری هم دارد و به همین دلیل کاهش مدت زمان عملکرد باتری در گوشی جدید نسبت به دو گوشی قبلی چندان دور از ذهن نیست.

در تست باتری انجام شده برای بررسی وان پلاس 6 باتری این دستگاه توانست به صورت آفلاین برای مدت زمان 14 ساعت و 30 دقیقه فیلم پخش کند و این یک رکورد بسیار خوب است، اگرچه به مقدار 2 ساعت و 30 دقیقه از رکورد وان پلاس 5 تی و به مقدار 2 ساعت از رکورد وان پلاس 5 کمتر است.

در تست وبگردی از طریق وای فای هم همین روند نزولی وجود دارد. وان پلاس 6 می‌تواند به مدت 9 ساعت 19 دقیقه شما را همراهی کند، اما وان پلاس 5 تی و وان پلاس 5 به مدت 10 ساعت و 9 دقیقه و 10 ساعت و 54 دقیقه مطالب دنیای مجازی را به شما نشان می‌دهند.

با این حال گوشی جدید وان پلاس از دو گوشی قبلی این شرکت در رابطه با مدت زمان تماس صوتی برای مدت بیشتری شما را همراهی می‌کند. امتیاز کسب شده در این زمینه برای وان پلاس 6، وان پلاس 5 تی و وان پلاس 5 به ترتیب 28 ساعت، 22 ساعت و 28 دقیقه و 19 ساعت و 27 دقیقه بوده است.

وان پلاس 6 در مجموع توانست در رتبه بندی مقاومتی چهار بخشی این بررسی، 76 ساعت دوام بیاورد. در این بررسی مدت زمان دوام باتری در حالت استندبای هم تست شد، اما این ویژگی در جدول امتیازات قرار نگرفت.

عملکرد باتری

نکته: رتبه بندی ارائه شده در رابطه با میزان دوام باتری نشان می‌دهد که اگر که به طور روزانه از وان پلاس 6 برای یک ساعت مکالمه تلفنی، وب گردی و پخش فیلم استفاده کنید، باتری این گوشی هوشمند با یک بار شارژ چقدر می‌تواند دوام بیاورد. این الگوی استفاده طراحی شده است تا نتایج تست مقاومت باتری‌های گوشی‌های مختلف در رابطه با انجام کارهای روزانه متعارف با یکدیگر قابل مقایسه باشند.


بیشتر بخوانید: بهترین عمر باتری گوشی در سال ۲۰۱۸ ؛ کدام باتری عملکرد بهتری دارد؟


فناوری دش چارژ (Dash charge) وان پلاس، یک فناوری کاملا متمایز محسوب می‌شود و باعث شده است که کاربران گوشی‌های وان پلاس، دیگر باتری گوشی‌های خود را در طول شب شارژ نکنند. این فناوری می‌تواند در عرض 45 دقیقه یک باتری خالی وان پلاس 6 را به مقدار 60 درصد شارژ کند. تنها محدودیت فناوری دش چارژ این است که کاربر باید برای استفاده از آن، از شارژر و کابل ارائه شده توسط وان پلاس استفاده کند.

اسپیکر

وان پلاس یک اسپیکر را در قسمت انتهای بدنه گوشی جدیدش نصب کرده است. این اسپیکر قدرت بسیار زیادی ندارد، اما در طبقه بندی اسپیکرهای خوب قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت که علت “خوب” نامیده شدن اسپیکر این گوشی هوشمند تنها نصب شدن اسپیکرهای بسیار خوب بر روی اکثر گوشی‌های پرچمدار است.

باید به این نکته هم اشاره کرد که صدای این اسپیکر زمانی که شدت ولوم بر روی مقدار کم است، باس بسیار خوبی دارد و این یک ویژگی بسیار خوب برای وان پلاس 6 به شمار می‌آید.

اسپیکر

رابط کاربری اکسیژن او اس

رابط کاربری اکسیژن او اس

سازنده مشهور چینی سیستم عامل اندروید 8 اوریو و رابط کاربری اکسیژن او اس را بر روی گوشی پرچمدار جدیدش نصب کرده است. لانچر این گوشی هوشمند ظاهر ساده‌ای دارد، اما کاربردهای بسیار برجسته‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. وان پلاس ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) را هم بر روی گوشی جدیدش نصب کرده بود اما این قابلیت را به دلیل مصرف زیاد شارژ باتری، غیرفعال کرد.


بیشتر بخوانید: قابلیت نمایشگر همیشه روشن وان پلاس ۶ به منظور افزایش راندمان باتری غیرفعال شد


قابلیت نمایشگر همیشه روشن شارژ باتری را کاهش می‌دهد با این حال وان پلاس قول داده است که این ویژگی را از طریق ارائه آپدیت‌های جدید دوباره فعال کند. از دور خارج شدن این ویژگی در وان پلاس 6 باعث شده است که تنها زمانی که گوشی را از روی سطحی بلند می‌کنید، نمایشگر آن روشن شود.

رابط کاربری اکسیژن او اس

در وان پلاس 6 این امکان نیز فراهم شده است که کاربر رنگ لامپ LED اعلان را نیز برای وضعیت باتری و هر نرم افزاری مطابق با سلیقه خود تنظیم کند. در دنیایی که تعداد لامپ‌های LED روز به روز در حال کم شدن است، این ویژگی یک قابلیت خوب محسوب می‌شود.

رابط کاربری اکسیژن او اس
نمایشگر مجاور (Ambient display)؛ تنظیمات نمایشگر مجاور؛ تنظیمات لامپ LED اعلان‌ها

برای این که بتوانید امنیت بیومتریکی وان پلاس 6 را تامین کنید باید از قابلیت تشخیص چهره یا اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند استفاده کنید و یا هر دو فناوری را در کنار یکدیگر به کار بگیرید. قابلیت تشخیص چهره وان پلاس جدید نسبت به اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند امنیت کمتری دارد، اما از نظر سرعت عملکرد با آن برابری می‌کند. البته ثبت اطلاعات اثر انگشت نسبت به ویژگی‌های چهره در وان پلاس 6 سریع‌تر انجام می‌شود.

رابط کاربری
ثبت ویژگی‌های چهره؛ ثبت اطلاعات اثر انگشت؛ صفحه لاک اسکرین (Lockscreen)

جانشین وان پلاس 5 تی، توانایی پشتیبانی فرامین لمسی را نیز دارد. زمانی که نمایشگر این گوشی هوشمند خاموش است شما می‌توانید با انگشت خود حرف یا سمبلی را بر روی آن ترسیم کنید و کارهای مورد نظرتان را انجام دهید. برای مثال می‌توانید با ترسیم علامت < یا > آهنگ‌های در حال پخش را تغییر دهید یا با کشیدن دو انگشت خود به صورت || بر روی نمایشگر پخش یک آهنگ را متوقف کنید.

وان پلاس در گوشی جدیدش امکان ربط دادن یکی از حروف O، V، S، M و W را نیز به برنامه‌های مختلف فراهم کرده است. در این محصول امکان بی صدا سازی از طریق چرخاندن گوشی، گرفتن تصویر اسکرین شات از طریق کشیدن 3 انگشت به طور همزمان به سمت پایین و بیدار کردن یا خاموش کردن صفحه نمایش با دو بار لمس کردن نمایشگر نیز فراهم شده است.

گوشی ساز اقتصادی چین در ساخت گوشی جدیدش فرامین لمسی را کنار گذاشته و از نوار ناوبری استفاده کرده است. این ویژگی چند ماه پیش با انتشار یک بروزرسانی نرم افزاری در اختیار کاربران گوشی‌های وان پلاس 5 تی هم قرار گرفت. در وان پلاس 6 شما می‌توانید با حرکت دادن قسمت مرکزی صفحه در حال نمایش به سمت بالا به صفحه خانه بروید یا با حرکت دادن صفحه و نگه داشتن آن نرم افزارهایی را که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، مشاهده کنید.

این امکان نیز فراهم شده است که با حرکت دادن هر یک از گوشه‌های پایینی صفحه نمایش به سمت بالا فرمان برگشت به صفحه قبل را اجرا نمایید. خوب بودن یا بد بودن این فرامین ناوبری به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد، اما توصیه می‌کنیم که برای یک بار هم که شده از آن‌ها استفاده کنید.

رابط کاربری
فرامین لمسی؛ فرامین لمسی ناوبری

وان پلاس قسمتی به نام قفسه (Shelf) را نیز در سمت چپ صفحه خانه گوشی جدیدش قرار داده است. این ویژگی نرم افزارهایی که اخیرا بیشترین استفاده را داشته‌اند، مخاطبانی که اخیرا با آن‌ها بیشترین مکالمه را داشته‌اید و همچنین وضعیت آب و هوا را نشان می‌دهد. شما می‌توانید به قفسه ویجت اضافه کنید یا عکس ناحیه بالایی آن را تغییر دهید.

رابط کاربری
صفحه خانه؛ نمای پوشه؛ کشوی نرم افزاری؛ قفسه

وان پلاس امکان تغییر دادن اندازه آیکون‌ها، انتخاب یک پک متفاوت آیکون و مهم‌تر از همه مخفی کردن ناچ نمایشگر را نیز برای کاربران وان پلاس 6 فراهم کرده است.

رابط کاربری
آپشن‌های صفحه خانه؛ مجموعه آیکون؛ اندازه / ستون آیکون؛ مخفی ساز ناچ
رابط کاربری
ناچ مخفی شده یا نمایان؟

در وان پلاس 6 شما همچنین می‌توانید با یک بار حرکت دادن قسمتی از رابط کاربری نوار اعلان را پایین بیاورید. این ویژگی به طور پیش فرض غیرفعال است. بعد از این مرحله می‌توانید با یک بار حرکت دادن صفحه همه سوییچ‌های میانبر سریع را مشاهده کنید. این امکان نیز وجود دارد که با استفاده از دو انگشت خود در یک حرکت قسمت سوییچ‌های میانبر را باز کنید. وان پلاس نوار لغزان تنظیم کننده میزان روشنایی را با اضافه سازی یک سوییچ به نام Auto تکمیل کرده است. شما همچنین می‌توانید آیتم‌هایی را که در نوار وضعیت نمایش داده می‌شوند، به سلیقه خود انتخاب کنید.

سوییچر نرم افزاری رابط کاربری وان پلاس 6 یک رولودکس بی مفهوم است. باید صبر کرد و دید که بعد از انتشار بروزرسانی اندروید پی با یک سوییچر جدید وان پلاس می‌خواهد با سوییچر نرم افزاری رابط کاربری خودش چه کار کند. سازنده مشهور چینی یک آپشن را نیز برای نمایش دادن چند پنجره در یک صفحه ارائه کرده است.

رابط کاربری
نوار اعلان؛ تنظیمات میانبر سریع؛ سوییچر فرآیند؛ نمایش چند پنجره در یک صفحه

منوی باتری در قسمت تنظیمات به شما اجازه می‌دهد که تعیین کنید که وان پلاس 6 چگونه فرآیندهای مخفی در حال اجرا را مدیریت کند. پاکسازی عمیق (Deep Clear) شدیدترین آپشنی محسوب می‌شود که در این قسمت ارائه شده است.

در وان پلاس 6 نوار لغزان هشدار به یک قسمت دیگر منتقل شده است، اما هنوز هم کارایی قبلی خود را دارد. شما می‌توانید برای هر حالتی چند آپشن را در این قسمت فعال یا غیرفعال کنید. برای حالت حلقه (Ring) تنها یک کلید فعال کننده لرزش ارائه شده است، اما در صورتی که حالت Do Not Disturb را فعال کنید می‌توانید به معنای واقعی تعیین کنید که اعلان کدام نرم افزار و پیام و تماس کدام یک از مخاطبانتان نمایش داده شود یا نشود. شما همچنین می‌توانید الگوی لرزش گوشی را نیز مطابق با سلیقه خود تنظیم و تعریف کنید.

رابط کاربری
مدیریت باتری؛ پاک سازی عادی / عمیق؛ تنظیمات نوار لغزان هشدار؛ الگوی لرزش تماس ورودی

بنچمارک‌های ترکیبی

وان پلاس همیشه تلاش کرده است که بهترین کارایی ممکن را ارائه کند و این کار را نیز با استفاده از پیشرفته‌ترین پردازشگر کوالکام در هر نسل از گوشی‌هایش انجام داده است. این سازنده پایندی خود به این عهد را در وان پلاس 6 هم نشان داده و این محصول را با دو رم 6 و 8 گیگابایتی، سه حافظه 64، 128 و 256 گیگابایتی و پردازشگر اسنپدراگون 845 عرضه کرده است.

در انجام این بررسی از مدل دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی وان پلاس 6 استفاده کردیم.

بنچمارک ترکیبی

بنچمارک آنتوتو (Antutu) یک تست بسیار خوب و جامع است. در این تست شیائومی می میکس 2 اس (Xiaomi Mi Mix 2)، وان پلاس 6، گلکسی اس 9 پلاس (مدل دارای  تراشه اسنپدراگون 845)، اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2) سونی، گلکسی اس 9 پلاس (مدل دارای  تراشه اگزینوس 9810) و هواوی پی 20 پرو به ترتیب در مقام اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم قرار گرفتند.

بنچمارک ترکیبی
انتوتو 7، امتیاز بیشتر بهتر است.

در تست گیک بنچ تک هسته‌ای تراشه اگزینوس گلکسی اس 9 پلاس توان بیشتری را نشان داد. در این تست امتیاز کسب شده توسط وان پلاس 6 به امتیاز سایر گوشی‌های دارای پردازشگر اسنپدراگون 845 شبیه بود اگرچه که گلکسی اس 9 پلاس دارای این تراشه در مقام پنجم قرار گرفت و می میکس 2 اس، اکسپریا ایکس زد 2 و وان پلاس 6 در مقام دوم، سوم و چهارم قرار گرفتند.

بنچمارک ترکیبی
گیک‌بنچ 4.1 تک هسته‌ای

در تست چند هسته‌ای وان پلاس 6 با اختلاف اندکی نسبت به گلکسی اس 9 پلاس دارای تراشه اگزینوس برنده شد اما در این تست هم می میکس 2 اس توانست در بالاترین مکان جدول قرار گیرد.

بنچمارک ترکیبی
گیک‌بنچ 4.1 چند هسته‌ای

واحد پردازش گرافیکی آدرینو 630 تراشه اسنپدراگون 845 یک GPU بسیار خوب است. این پردازنده گرافیکی توانست در وان پلاس 6 نرخ فریمی مشابه با نرخ فریم گوشی‌های گلکسی اس 9 پلاس و شیائومی می میکس 2 اس را ارائه کند. برتری کسب شده این دو گوشی هوشمند به اندازه 3 فریم بر ثانیه در تست نمایشگر خاموش، در تست نمایشگر روشن از بین رفت در نتیجه وان پلاس 6 به رتبه می میکس 2 اس رسید. رزولوشن QHD نمایشگر وان پلاس 6 باعث شد که این گوشی هوشمند امتیاز بسیار کمتری را نسبت به گلکسی اس 9 پلاس کسب کند.

بنچمارک ترکیبی
جی اف ایکس 3.1 منهتن (نمایشگر خاموش 1080p)
بنچمارک ترکیبی
جی اف ایکس 3.1 منهتن (نمایشگر روشن)

وان پلاس 6 بیش از حد داغ می‌شود. اجرای تست‌های بنچمارک پی در پی باعث شد که امتیاز این گوشی هوشمند کاهش و دمای گوشی افزایش یابد. البته حتی در این شرایط هم گوشی جدید سازنده چینی توانست عملکرد بسیار روان و سریعی را ارائه کند.

یک دوربین 16 مگاپیکسلی جدید با عملکرد متفاوت

زمانی که وان پلاس 5 تی در اواخر سال 2017 معرفی شد توانست به واسطه آرایش دوربین اصلی خود تعداد زیادی از کاربران را غافلگیر کند. قرار دادن دو ماژول با لنزهای RGB دارای اندازه کانونی یکسان در کنار یکدیگر چندان عادی نیست. لنز ثانویه دوربین وان پلاس 5 تی نسبت به لنز اصلی دوربین پشتی این گوشی هوشمند رزولوشن بیشتری دارد، اما این برتری کیفیت عکس را به میزان زیادی تغییر نمی‌دهد. حال وان پلاس 6 وارد بازار شده، اما سازنده آن در ساخت این محصول هم از یک فرمول ثابت نشده دوربین استفاده کرده است.

یک دوربین 16 مگاپیکسلی جدید با عملکرد متفاوت

وان پلاس جدید هم از یک دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سازنده این محصول در ساخت ماژول ثانویه این دوربین از یک سنسور تله فوتو، واید انگل یا تک فام استفاده نکرده است. در این دوربین، تنها ماژول اصلی تغییر کرده به این نحو که سنسور IMX519 سونی با اندازه 1/2.6 اینچ در جای سنسور IMX398 سونی با اندازه 1/2.8 اینچ قرار گرفته است.

رزولوشن یکسان در یک سنسور بزرگ‌تر باعث شده است که اندازه پیکسل از 1.12µm به 1.22µm افزایش یابد. نکته مهم‌تر این است که سنسور اصلی دوربین پشتی وان پلاس 6 تثبیت سازی هم شده است. این سنسور از اندازه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 25 میلی‌متر بهره می‌برد.

نرم افزار دوربین وان پلاس 6 فرق چندان زیادی با نرم افزار دوربین وان پلاس 5 تی ندارد به این نحو که تنها آیکون‌های حالت‌های اصلی عکاسی جای خود را به عبارت‌های توصیفی داده‌اند. در این نرم افزار به صورت پیش فرض یک نمایاب برای عکس نشان داده می‌شود با این حال شما می‌توانید با حرکت دادن صفحه به سمت بالا (برای فعال سازی حالت منظره) یا به سمت راست به یک نمایاب فیلم دسترسی پیدا کنید. در این نرم افزار حرکت دادن صفحه به سمت چپ یا پایین حالت عکاسی پرتره را فعال می‌کند.

در نمایاب عکس میانبرهای سریعی نیز برای ارائه حالت فلش، نسبت تصویر، HDR و تایمر خودکار گذاشته شده است. وان پلاس 6 فاقد دوربین تله فوتو است. کلید 1x/2x نرم افزار دوربین این گوشی هوشمند هم کمی گمراه کننده دیده می‌شود.

در این نرم افزار دوربین برای دسترسی پیدا کردن به مابقی حالات عکاسی باید از فلش کوچکی که در کنار کلید 1x/2x قرار گرفته است، استفاده کنید. این فلش دسترسی شما به حالت‌های پانوراما، حرفه‌ای، سرعت آهسته و دارای فاصله زمانی را ممکن می‌سازد. تنها در این صفحه چرخ دنده تنظیمات وجود دارد و به همین دلیل کمی طول می‌کشد که یاد بگیرید از کدام قسمت به تنظیمات دوربین دسترسی داشته باشید.

دوربین
رابط کاربری دوربین

حالت عکاسی حرفه‌ای (Pro mode) امکان تغییر دادن تنظیمات پارامترهای عکاسی به طور دستی را برای شما فراهم می‌کند. شاخص‌های ISO با رنج تغییر بین 100 تا 3200، تعادل سفیدی (از طریق دمای نور)، سرعت شاتر با رنج تغییر بین 1/8000 تا 30 ثانیه، فوکوس و جبران سازی میزان پرتوگیری از جمله این پارامترها هستند.

رابط کاربری دوربین وان پلاس 6 امکان ذخیره سازی دو مجموعه از پارامترهای قابل تنظیم را نیز برای کاربرش فراهم می‌کند از این رو در صورتی که از یک سری تنظیمات به طور مداوم استفاده می‌کنید می‌توانید با یک بار ذخیره کردن آن‌ها دسترسی راحت‌تری به حالت عکاسی مورد نظر خود داشته باشید. وان پلاس قابلیت گرفتن عکس RAW را نیز به همراه یک هیستوگرام زنده در اختیار کاربران گوشی جدیدش گذاشته است.

دوربین
حالت عکاسی حرفه‌ای

کیفیت عکس

در بررسی وان پلاس 6 مشخص شد که کیفیت عکاسی با دوربین این دستگاه بسیار بهتر از کیفیت عکاسی وان پلاس 5 تی است. دوربین این گوشی هوشمند جزییات بیشتری را ارائه می‌کند، بدون این که وضوح تصاویر را بیش از حد افزایش دهد. چمن‌ها و شاخ و برگ درختان نیز با جزئیات قابل قبولی ثبت می‌شوند.

این دوربین رنج دینامیکی بسیار خوبی نیز دارد و نسبت به دوربین بیشتر گوشی‌های پرچمدار میزان سفیدی کمتری را در عکس اعمال می‌کند. وضوح و قابلیت تولید رنگ خوب و توانایی عالی در نشان دادن رنگ‌های آبی و سبز بدون نیاز به فناوری هوش مصنوعی از دیگر ویژگی‌های برجسته دوربین وان پلاس 6 به شمار می‌آیند.

کیفیت دوربین
تعدادی از نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین وان پلاس 6

سخت افزارهای دوربین گوشی جدید وان پلاس نمی‌توانند یک قابلیت بزرگ نمایی بصری واقعی را در اختیار شما بگذارند اما کلید 1x/2x نمایاب دامنه‌ای از تغییرات محدود را در این زمینه ارائه می‌کند. اگر که انتظارات زیادی نداشته باشید، عکس‌های گرفته شده با زوم دیجیتالی دوربین وان پلاس جدید کیفیت خوبی دارند و رضایت شما را جلب می‌کنند. این عکس‌ها فاقد جزییات بسیار زیاد هستند، اما از عکس‌های گرفته شده با دوربین وان پلاس 5 تی کیفیت بالاتری دارند.

کیفیت عکس
نمونه عکس‌های گرفته شده با قابلیت زوم دو ایکس

وان پلاس 6 در شرایط کم نور هم عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد؛ بدون این که میزان اشباع سازی یا رنج دینامیکی عکس را به میزان زیادی کاهش دهد. در حالت کم نور، نورهای در حال انتشار از منابع نور نقطه‌ای هم به خوبی نشان داده می‌شوند.

گوشی وان پلاس جدید از سرعت‌های بسیار آهسته شاتر استفاده نمی‌کند، اما قابلیت تثبیت کننده دوربین، این خلاء را تا حدی برطرف کرده است. عملکرد بسیار خوب شاخص ISO و نویز بسیار کم عکس‌ها از دیگر ویژگی‌های مثبت دوربین وان پلاس 6 هستند.

کیفیت عکس
نمونه عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور

پانوراما

وان پلاس شهرت بسیار زیادی در زمینه گرفتن عکس‌های پانوراما ندارد از این رو یک محدودیت ثابت در زمینه گسترش عکس از سمت چپ به سمت راست در عکس‌های پانوراما گرفته شده با گوشی‌های این برند وجود دارد. البته شما می‌توانید میزان پرتوگیری سمت راست یک عکس را قفل کنید زیرا در این قسمت تصویر رزولوشن (4,000 پیکسل) و بخیه زنی بسیار زیادی وجود دارد.

پانوراما
نمونه عکس پانوراما گرفته شده با دوربین وان پلاس 6

حالت عکاسی پرتره

حالت عکاسی پرتره نصب یک ماژول ثانویه در پشت اولین گوشی پرچمدار 2018 وان پلاس را تا حدی توجیح می‌کند. در این حالت عکسبرداری هدف عکاسی و پیش زمینه عکس به خوبی از یکدیگر جدا می‌شوند و یک محو سازی طبیعی خوب هم در عکس‌ها به وجود می‌آید.

مشکل وان پلاس 6 که از یک دوربین واید انگل برای گرفتن عکس پرتره استفاده می‌کند، در این است که کاربر باید به مقدار زیادی به هدف عکاسی خود نزدیک شود و این امر می‌تواند باعث ناراحت شدن یک هدف عکاسی زنده شود. دوربین‌های تله فوتو به شما اجازه می‌دهند که عکس‌های مورد نظر خود را از فاصله دورتری بگیرید.

البته کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین اصلی وان پلاس 6 از صورت خود عکس سلفی پرتره بگیرد، بدون این که نگران این موضوع باشد که آیا تمام چهره او در قاب دوربین قرار می‌گیرد یا خیر.

پرتره
نمونه عکس‌های گرفته شده در حالت پرتره
دوربین
وان پلاس 6 در برابر هواوی پی 20 پرو و گلکسی اس 9 پلاس در ابزار مقایسه عکس

دوربین سلفی

وان پلاس 6 از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX376K سونی، فاصله کانونی 25 میلی‌متر و دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. این دوربین به دوربین سلفی وان پلاس 5 تی شباهت دارد اما عکس‌های گرفته شده با آن کاملا متفاوت هستند. دوربین سلفی وان پلاس جدید فوکوس ثابتی دارد اما سازنده مشهور چینی این قابلیت را ارتقاء داده است تا عکس‌های گرفته شده در هنگام قرار گیری دوربین در فاصله یک دستی از صورت وضوح و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.

در واقع می‌توان گفت که عکس‌های سلفی دوربین وان پلاس 6 از جمله بهترین عکس‌های سلفی گرفته شده با دوربین یک گوشی پرچمدار هستند. دوربین سلفی وان پلاس جدید فاقد حالت عکاسی پرتره است، اما طبق اطلاعات منتشر شده توسط وان پلاس این قابلیت هم در آینده‌ای نزدیک به واسطه یک بروزرسانی نرم افزاری در اختیار کاربران این گوشی هوشمند قرار می‌گیرد.

دوربین سلفی

توصیه می‌کنیم که از کلید HDR استفاده نکنید، زیرا استفاده از این کلید باعث کاهش کیفیت و جزییات عکس می‌شود.

دوربین سلفی
نمونه عکس‌های سلفی و HDR گرفته شده با وان پلاس 6

ضبط فیلم

وان پلاس 6 حالت‌های متعددی را برای فیلم برداری ارائه می‌کند. شما می‌توانید با این گوشی هوشمند در نرخ‌های 30 و 60 فریم بر ثانیه با هر دو کیفیت 1080 و 2160 پیکسلی فیلم برداری کنید. دوربین وان پلاس جدید امکان ضبط فیلم سرعت آهسته با نرخ‌های 240 و 480 فریم بر ثانیه و کیفیت‌های 1080 و 720 پیکسلی را نیز برای شما فراهم می‌کند.

در حالت فیلمبرداری با کیفیت‌های 1080 و 2160 پیکسلی در نرخ 30 فریم بر ثانیه قابلیت پایدارسازی الکترونیکی دوربین هم ایفای نقش می‌کند. این قابلیت در هنگام ضبط فیلم با کیفیت 4K عملکرد بسیار خوبی دارد، اما باعث می‌شود که فیلم‌های گرفته شده با کیفیت‌های 1080 و 2160 پیکسلی در نرخ 30 فریم نسبت به فیلم‌های گرفته شده در نرخ 60 فریم بر ثانیه جزییات کمتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال ۲۰۱۷


با همه این تفاسیر در وان پلاس 6 برخلاف وان پلاس 5 تی نمایاب کیفیت فیلم را بعد از اعمال شدن قابلیت تثبیت سازی به شما نشان می‌دهد تا مجبور نباشید که در این رابط از حدس و گمان استفاده کنید.

فیلم‌های 4 کی ضبط شده با نرخ 60 فریم بر ثانیه نرخ بیت بسیار بالایی (121Mbps) دارند به همین دلیل برای ذخیره کردن هر دقیقه فیلم گرفته شده در این حالت به 870MB فضا نیاز دارید. در فیلم‌های 4 کی ضبط شده با نرخ 30 فریم بر ثانیه نرخ بیت به 42Mbps و در فیلم‌های 1080 پیکسلی ضبط شده با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه نرخ بیت به 20Mbps و 40Mbps می‌رسد. در همه کیفیت‌ها صدا به صورت استریو با نرخ بیت 156kbps ضبط می‌شود.

فیلم‌های گرفته شده با قرار دادن تنظیمات دوربین بر روی حالت 2160p/60fps کیفیت و وضوح بسیار بالاتری نسبت به فیلم‌های گرفته شده با تنظیمات 2160p/30fps دارند. فیلم‌های 4 کی هم علی رغم اثر گذاری قابلیت تثبیت سازی وضوح بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. کیفیت رنگ و رنج دینامیکی بسیار خوب از دیگر ویژگی‌های برجسته فیلم برداری با وان پلاس 6 هستند.

زمانی که با کیفیت 1080 پیکسلی فیلم برداری می‌شود تقریبا همه توصیف‌های فوق باز هم جلوه می‌کنند اما تفاوت بین فیلم‌های گرفته شده در نرخ 60 و 30 فریم بر ثانیه کمتر است. در هر دو حالت فیلم با کیفیت میانگین ضبط می‌شود.

وان پلاس همیشه کارایی خوبی را به واسطه قابلیت تثبیت سازی الکترونیکی تصاویر ارائه کرده و حال در گوشی جدیدش با استفاده از قابلیت تثبیت سازی بصری تصاویر این کارایی را نیز نسبت به قبل بهبود بخشیده است. در واقع می‌توان گفت که تنها محدودیت این قابلیت در وان پلاس 6 عدم وجود کلید فعال و غیرفعال سازی آن است.

همان طور که گفته شد جانشین وان پلاس 5 تی توانایی ضبط کردن فیلم با سرعت فوق آهسته را نیز دارد. با این گوشی هوشمند برخلاف گوشی‌های گلکسی و اکسپریا که امکان ضبط کردن فیلم سرعت آهسته را به مدت 0.2 ثانیه برای کاربر فراهم می‌کنند، شما می‌توانید به مدت یک دقیقه مداوم از منظره مورد نظر خود با سرعت فوق آهسته فیلم ضبط کنید؛ البته وان پلاس 6 در این حالت فیلمبرداری، به جای نرخ 960 فریم بر ثانیه گوشی‌های اکسپریا و گلکسی با نرخ 480 فریم بر ثانیه فیلم ضبط می‌کند.

رزولوشن متداول در این حالت فیلمبرداری با وان پلاس جدید 720 پیکسل است اگرچه که سازنده مشهور چینی امکان ضبط کردن فیلم دارای سرعت آهسته با نرخ 240 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080 پیکسلی را نیز برای کاربران گوشی جدیدش فراهم کرده است.

ضبط فیلم
وان پلاس 6 در برابر هواوی پی 20 پرو و گلکسی اس 9 پلاس در ابزار مقایسه فیلم

رقبای وان پلاس 6

وان پلاس تخصص بسیار خوبی در از رده خارج کردن گوشی‌های پیشرفته گران قیمت با استفاده از محصولات خود دارد و این روحیه را می‌توانید در وان پلاس 6 هم مانند گوشی‌های قبلی این برند ببینید.

رقابت

در واقع شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) تنها گوشی هوشمندی است که می‌تواند با سخت افزارها و قیمت مشابه این محصول را شکست دهد. می 8 هنوز وارد بازار نشده است، اما تقریبا همان سخت افزارهای وان پلاس 6 را به همراه یک دوربین قوی‌تر با قیمتی ارزان‌تر در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

اگر که قیمت وان پلاس 6 مد نظر قرار گرفته نشود این گوشی هوشمند در رقابت با گوشی‌های پیشرفته دیگر با شرایط سختی روبرو می‌شود زیرا برای مثال گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ می‌تواند یک دوربین تله فوتو، کد محافظتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار، پورت کارت حافظه میکرو SD، نمایشگر واضح‌تر و باتری بزرگ‌تر را برخلاف گوشی جدید وان پلاس در اختیار شما بگذارد.

هواوی پی 20 پرو هم یکی از گوشی‌های پرچمدار برجسته موجود در بازار است. این گوشی هوشمند هنوز هم تنها گوشی پیشرفته دارای دوربین اصلی سه گانه موجود در بازار محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو


البته گلکسی اس 9 پلاس، وان پلاس 6 و پی 20 پرو با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و هر یک از بعد خاصی تجربه استفاده کاربر از یک گوشی پرچمدار را ارتقاء می‌دهند. برای مثال وان پلاس 6 عکس‌های سلفی، یک قابلیت فیلمبرداری سرعت آهسته متمایز و امکان فیلمبرداری 4 کی با نرخ 60 فریم بر ثانیه را برای شما فراهم می‌کند. باید به این نکته نیز توجه کرد که تراشه اسنپدراگون 845 این گوشی هوشمند هم با تراشه کایرین 970 هواوی پی 20 پرو فرق دارد.

از آنجایی که ماژول ثانیه دوربین اصلی وان پلاس 6 کارایی خیلی خاصی ندارد، مجهز بودن گوشی اکسپریا ایکس زد 2 سونی به یک دوربین اصلی تک سنسوری این محصول را در یک رقابت با محصول وان پلاس تحقیر نمی‌کند. از طرفی اگر که می‌خواهید محصول وان پلاس را به دلیل داشتن یک رابط کاربری شبه خام انتخاب کنید، بد نیست بدانید که گوشی سونی هم این ویژگی را در اختیار شما می‌گذارد.

کد محافظتی IP، نمایشگر پشتیبانی کننده قابلیت HDR و پورت کارت حافظه میکرو SD از برتری‌های اکسپریا ایکس زد 2 در مقابل وان پلاس 6 هستند، اما در مقابل محصول جدید سازنده مشهور چینی می‌تواند یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون را در کنار عکس‌های سلفی بهتر در اختیار شما بگذارد.

رقابت

حرف آخر

به سادگی و با بررسی وان پلاس 6 می‌توان گفت که این مدل جدید یک بهینه سازی نه چندان برجسته نسبت به وان پلاس 5 تی است، زیرا این گوشی هوشمند در مقایسه با مدل 5 تی تنها یک پردازشگر جدید، دوربین نسبتا ارتقاء یافته و ناچ نمایشگر را ارائه می‌کند. مسئله‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که وان پلاس 6 تی نمی‌تواند کاربرانی را که از وان پلاس 5 تی یا حتی وان پلاس 5 استفاده می‌کنند، به خرید خود ترغیب کند، درست به همان نحوی که گلکسی اس 9 نمی‌تواند کاربران گلکسی اس 8 را به خرید خود متقاعد سازد.

ویژگی‌های مثبت:

  • قیمت افزایش یافته وان پلاس 6 هنوز از قیمت اکثر گوشی‌های پرچمدار مشهور موجود در بازار بسیار ارزان‌تر است.
  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • سرعت شارژ بسیار بالای باتری
  • سریع، ساده و مجهز بودن رابط کاربری اکسیژن او اس
  • لنز اصلی ارتقاء یافته دوربین پشتی عدم کارآمدی لنز ثانویه این دوربین را جبران می‌کند.

ویژگی‌های منفی:

  • مقاومت غیر شفاف بدنه در برابر نفوذ آب
  • عدم کارایی ماژول ثانویه کنونی به اندازه یک دوربین تله فوتو یا اولترا واید انگل واقعی
  • نداشتن پورت کارت حافظه میکرو SD، هدفون و قابلیت شارژ بی سیم
  • تجهیزات شارژ اختصاصی

اگر که از گوشی‌هایی مانند وان پلاس 3، وان پلاس 3 تی یا هر گوشی دیگری که بیشتر از یک سال و نیم از ورودش به بازار می‌گذرد، استفاده می‌کنید، گوشی وان پلاس 6 می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد.

این گوشی هوشمند یک دوربین خوب، نمایشگر کارآمد و نرم افزار مجهز، ساده و سریع را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این، باید در نظر داشت که باتری این گوشی هوشمند شاید بهترین باتری نصب شده بر روی یک گوشی همراه نباشد، اما فناوری شارژ سریع آن یک ویژگی بسیار برجسته است. وان پلاس 6 می‌تواند ویژگی‌های بسیار خوبی را در ازای یک برچسب قیمت اقتصادی در اختیار شما بگذارد.

حرف آخر

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

پیشنهاد سردبیر:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر