;
coinex

آیا درگیری حقوقی اپل و کوالکام بر سر پتنت ها پایان می یابد؟

درگیری حقوقی اپل و کوالکام همچنان ادامه دارد. این دو کمپانی مدت هاست که در زمینه پتنت با هم به اختلاف بر خورده اند و دچار مشکل شده اند.

به گزارش تکراتو، درگیری حقوقی اپل و کوالکام در 50 مورد است که باعث شده در 16 حوزه قضایی و در 6 کشور مختلف با یکدیگر در جدال باشند. اما آنگونه که از اخبار موجود پیداست، ممکن است در سال جاری میلادی توافقی بین این دو کمپانی حاصل شود.

پایان درگیری حقوقی اپل و کوالکام

اپل کوالکام را به شرایط ناعادلانه برای استفاده از چیپ ها و حق پتنت ها متهم کرده است. در مقابل کوالکام هم اپل را به نقض تعدادی از پتنت هایش متهم کرده است. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده اپل 4.5 میلیارد دلار به کوالکام بدهکار است.

اپل اعلام کرده که قصد دارد کوالکام را به عنوان تأمین کننده چیپ مودم آیفون ها کنار بگذارد. در ادامه هم کوالکوم در چین به دادگاه رفت و سعی کرد تا فروش آیفون ها را در این کشور متوقف کند. کمیسیون تجارت بین الملل نیز قصد دارد اظهارات کوالکام در زمینه نقض 3 پتنت کوالکام توسط اپل را بررسی نماید.

در نهایت ممکن است تصمیم گرفته شود که تمامی مدل های آیفون 7 که از چیپ های کوالکام استفاده نمی کنند در چین توقیف شوند. دادگاه دیگری هم در آلمان قرار است اظهارات مطرح شده در مورد درگیری حقوقی اپل و کوالکام را بررسی کند.

در این پرونده کوالکام مدعی شده که اپل در آیفون هایی که از چیپ های ساخت اینتل بهره برده اند، پتنت های آنها را نقض کرده است.

شرکت تولید کننده چیپ در پی آن است که فروش آیفون ها در آلمان را متوقف کند. با این حال هنوز تصمیم اولیه ای در راستای تحقق هدف کوالکام اتخاذ نشده است. انتظار می رود که در برخی موارد و در نیمه دوم سال جاری توافق هایی در بعضی زمینه ها بین این دو کمپانی حاصل شود.

.

منبع: phone Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر