;
coinex

سایت وزارت صنعت هک شد ؛ 5 هزار خودروی ممنوعه مجوز ورود گرفتند

سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت (صمت) هک شد و 5 هزار خودروی خارجی و گران‌قیمت مجوز ورود گرفتند. این خبری است که رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج، آن را تایید کرد.

به گزارش تکراتو، ناصر سراج امروز در جمع خبرنگاران به برنامه ‌های امسال سازمان بازرسی کل کشور پرداخت و اعلام کرد که برنامه‌های این سازمان در سال 97 به دو بخش ویژه و جاری تبدیل خواهد شد که در بخش برنامه‌های ویژه و تعریف نشده، بازرسی‌ها انجام می‌شود.

یکی از نکاتی که سراج در صحبت‌های امروز خود به آن اشاره کرد، خرید سکه و نوسانات قیمت بازار آن در چند وقت اخیر بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه می‌گوید:

٧ میلیون و ۶٠٠ هزار ثبت نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، ۵ درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک‌میلیون سود دارد.

این به معنای آن است که تنها 50 نفر حدود 380 هزار سکه خریداری کرده‌اند که جمعا مبلغی بالغ بر 380 میلیارد تومان سود عاید آنها شده است.

یکی از نکاتی که سراج در صحبت‌های امروز خود به آن اشاره کرد، خرید سکه و نوسانات قیمت بازار آن در چند وقت اخیر بود

اما صحبت‌های ناصر سراج تنها به بازار سکه ختم نشد. وی در خصوص بازار خودرو ایران نیز گفت: نقدینگی بسیار زیادی در بازار خودرو وجود دارد و برخی از مدل‌ها تا 100 میلیون گران شده است. او در ادامه به این نکته اشاره کرد که به عنوان مثال سوزوکی ویتارا حدود 100 میلیون، پژو 2008 چیزی در حدود 70 تا 80 میلیون و داچیا استپ وی حدودا 30 میلیون تومان گران شده‌ است.

سایت وزارت صنعت هک شد ؛ آیا کلاهبرداری بزرگ دیگری در راه است؟

نکته تاسف برانگیز در صحبت‌های رئیس بازرسی کل کشور موضوع هک سایت وزارت صنعت بود. سراج با اشاره به خودروهای خارجی و گران شدن قیمت بیش از حد آن گفت:

متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است. هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

سراج در ادامه به اختلاف قیمت این خودروها همچون ولوو و ب ام و اشاره کرده و تصریح می‌کند که اختلاف قیمت این خودروها نزدیک به نیم میلیارد تومان است که البته هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند و امیدواریم که حباب قیمت‌ها با همکاری سه قوه کنترل شده و بازار به قیمت واقعی خود برسد.

در هر صورت ورود 4000 خودرو گران قیمت به بازار خودروی ایران تایید شده است، خودروهایی که به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور اختلاف قیمت نزدیک به نیم میلیاردی را تجربه می‌کنند و این یعنی مبلغی در حدود 2000 میلیارد تومان پول که به معنای واقعی بدون هیچ زحمتی نصیب عده‌ای خاص شده است. آیا این به معنای یک فساد مالی دیگر است؟ آیا این مبلغ نیز به مجموعه ده‌ها هزار میلیارد تومان اختلاس چند سال گذشته افزوده خواهد شد؟

.

منبع: entekhab

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کار خودشون هس مردم رو میخوان با این موضوع سرگرم کنن ب کارای اصلیشون برسن

    پاسخ