;
coinex

نقض پتنت توسط سامسونگ ؛ احتمال جریمه 1.2 میلیارد دلاری

نقض پتنت توسط سامسونگ احتمال دارد به پرداخت جریمه 1.2 میلیارد دلاری منجر شود. سامسونگ همچنین به پرداخت 538 میلیون دلار به اپل نیز محکوم شده است.

به گزارش تکراتو، به نظر می رسد که مشکلات مرتبط با پتنت کمپانی کره ای تمامی ندارد و حالا پرونده ای در ارتباط با فین فت مطرح شده است. سامسونگ آگاهانه اقدام به نقض پتنت کرده و جدیدا بخش مرتبط با پتنت های آمریکای دانشگاهی در کره جنوبی، از سامسونگ به علت نقض پتنت مرتبط با فناوری فین فِت (FinFET) شکایت کرده است.

فین فت نوعی ترانزیستور است که در طراحی پردازنده های ویژه ای استفاده می شود که در مواردی از جمله گوشی های هوشمند کاربرد دارند. شاید جریمه ای 400 میلیون دلاری یا 1.2 میلیارد دلاری در انتظار سامسونگ باشد.


بیشتر بخوانید: تلاش سامسونگ برای پایین آوردن جریمه‌ های پرداختی به اپل


نقض پتنت توسط سامسونگ و پرداخت جریمه

سامسونگ مبلغ 400 میلیون دلار به انستیتو پیشرفته علم و فناوری کره بدهکار است. هیئت منصفه اعلام کرده اند که سامسونگ آگاهانه اقدام به نقض پتنت کرده، بنابراین قاضی می تواند خسارت وارد شده توسط این شرکت را سه برابر در نظر بگیرد که به این ترتیب جریمه به 1.2 میلیارد دلار می رسد.

علاوه بر سامسونگ، کوالکام و GlobalFoundries نیز این پتنت را نقض کرده اند. با این حال این دو کمپانی موفق شدند بدون پرداخت خسارت، این موضوع را پایان دهند.

سامسونگ در ابتدا استفاده از فین فت را رد کرده، ولی زمانی که اینتل حق لایسنس استفاده از فین فت را برای چیپست های خود به دست آورده، کمپانی کره ای نظر خود را عوض کرده است. سامسونگ نقض پتنت را رد و اعلام کرده که با دانشگاه برای توسعه فین فت در حال همکاری بوده است. در نهایت این کمپانی اعلام کرده که پتنت بی اعتبار است و تقاضای فرجام خواهد کرد.

.

منبع: phone Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر