;
coinex

قابلیت ردیابی مکان کاربران در IOS 12 برای اپراتورهای اورژانس

اپل قابلیت ردیابی مکان کاربران را به آپدیت آی او اس ۱۲ اضافه کرد. هدف از این اقدام اعلام مکان کاربران به اپراتورهای اورژانس است.

به گزارش تکراتو، اطلاعات موجود نشان می دهد، که حدود ۸۰ درصد تماس های برقرار شده با اورژانس در آمریکا، از طریق دستگاه های موبایل انجام می شود. گفته شده که اپراتورهای اورژانس به سختی می توانند موقعیت افراد را ردیابی کنند. این امر باعث شد تا اپل به فکر اضافه کردن قابلیت ردیابی مکان کاربران به IOS 12 باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌های iOS 12 که در کنفرانس WWDC 2018 حرفی از آن‌ها زده نشد


استفاده از قابلیت ردیابی مکان کاربران در IOS 12

اپل اعلام کرده که قصد دارد با مراکز اورژانس همکاری کند تا مکان دقیق کاربران آیفون از این پس در اختیار اپراتورها قرار گیرد. اپل برای این منظور با استارت اپRapidSOS  همکاری می کند. در حال حاضر سیستم Hybridized Emergency Location  اپل با نرم افزار موجود مراکز اورژانس یکپارچه شده است.

سیستم اپل با استفاده از فناوری، مکان تماس گیرنده را با کمک اطلاعات برج های مخابراتی، جی پی اس و نقاط دسترسی وای فای تخمین می زند و آن را در اختیار اپراتورهای اورژانس قرار می دهد. این اپدیت در IOS 12 عرضه شد.

لازم به ذکر است که گوگل هم در حال آزمایش سیستم مشابهی برای موبایل های اندروید است.

شاید در بین کاربران نگرانی هایی در مورد اطلاعات مکان آنها مطرح باشد، اما اپل اعلام کرده که این اطلاعات برای مقاصد غیر اورژانس استفاده نمی شود و فقط مرکز ۹۱۱ می تواند طی زمان برقراری تماس به مکان کاربر دسترسی پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: npr

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر