;
coinex

ترامپ به کوک قول داد؛ آیفون شامل افزایش تعرفه‌ واردات نخواهد شد

افزایش تعرفه‌ واردات محصولات چینی به کشور آمریکا که به تازگی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اعلام شده، شامل محصولات اپل نخواهد شد.

به گزارش تکراتو، ترامپ به تیم کوک مدیر عامل اپل اطمینان داد که این افزایش تعرفه‌ شامل حال آیفون‌ها نخواهد شد.

ماه گذشته بود که مدیر عامل اپل طی ملاقاتی که با ترامپ داشت، به او اعلام کرد که تغییر سیاست‌ در حوزه‌ی تجارت با چین می‌تواند تاثیر منفی بر تعرفه‌های مالیاتی بگذارد. کوک اعلام کرد که افزایش این تعرفه‌ها باعث می شود  قیمت تمام شده‌ی آیفون‌ها برای مشتریان افزایش یابد زیرا گوشی‌های آیفون در کشور چین ساخته می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ترامپ برای واردات کالاهای تکنولوژیک چینی تعرفه ۲۵ درصدی در نظر می گیرد


آیفون مشمول افزایش تعرفه‌ واردات محصولات چینی نخواهد شد

در ادامه‌ی صحبت های کوک با ترامپ، دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ارزش کالاهای‌ تکنولوژیک چینی که به آمریکا وارد می شوند، سالانه چیزی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار است. به همین دلیل رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفته که دولتش از ماه آینده تعرفه ۲۵ درصدی برای این قبیل کالاها در نظر بگیرد.

رییس جمهور آمریکا به محصولاتی نظیر تلفن همراه و تلویزیون اشاره کرده و اعلام نمود که افزایش تعرفه شامل اجناسی که توسط مصرف کنند‌گان آمریکایی خریداری می‌شود، نخواهد شد.

این تصمیم آتش اختلاف بین واشنگتن و پکن را دوباره شعله ور کرده زیرا چند وقت پیش با لغو تحریم های کمپانی ZTE تصور می شد که تنش ها در حال فرونشستن باشند. افزایش تعرفه‌ واردات ، عکس العمل آمریکا در برابر سیاست‌ها‌ی چین است.

.

منبع: cnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر