;
coinex

مشخصات و تصاویر واقعی از اوپو فایند ایکس قبل از رونمایی رسمی منتشر شد

هنوز چند ساعت تا برگزاری رویداد رونمایی از اوپو فایند ایکس (OPPO Find X) باقی مانده است؛ با اینحال، خبرگزاری The Verge مشخصات و طراحی این موبایل را فاش کرد.

طراحی اوپو فایند ایکس

از سال 2014 تا به حال،‌ این اولین بار است که یک گوشی از سری Find برند اوپو به نمایش گذاشته می‌شود. اوپو فایند ایکس از مشخصات رده‌بالایی برخوردار است و در بازار گوشی‌های پرچمدار رقابت می‌کند. این موبایل هوشمند از نمایشگر 6.4 اینچی بهره می‌برد. این در حالیست که پرچمداران نسل قبلی اوپو،‌ یعنی فایند 7 (Find 7) و فایند 7 ای (Find 7a) به نمایشگر 5.5 اینچی مجهز شده بودند. البته گوشی جدید اوپو فایند ایکس، از هیچ حاشیه و لبه‌ی اضافی در اطراف نمایشگر برخوردار نیست.


بیشتر بخوانید: آنچه تاکنون از گوشی پرچمدار اوپو فایند X می‌دانیم


صفحه نمایش اوپو فایند ایکس تا لبه‌ی بالایی کشیده شده و به همین دلیل، حاشیه‌ی بالایی که معمولا محل قرارگیری دوربین سلفی، سنسورها و قسمت گوشی است، از این دستگاه حذف شده است. البته یک بریدگی کوچک در قسمت بالایی پنل جلویی دیده می‌شود که همان کاربرد اسپیکر بالایی را دارد.

اوپو در طراحی این موبایل از یک ترفند جالب، اما آشنا استفاده کرده تا سنسورها و دوربین سلفی را از نمای جلویی حذف کند. دوربین سلفی اوپو فایند ایکس نیز همانند ویوو نکس به صورت کشویی از لبه‌ی بالایی موبایل خارج می‌شود؛ اما تفاوت‌هایی نیز در این دو مدل وجود دارد.

طراحی اوپو فایند ایکس

فایند ایکس برخلاف ویوو نکس که به دوربین سلفی پاپ‌آپ کوچک مجهز بود، به نوعی کشوی مکانیکی اتوماتیک مجهز شده که به اندازه‌ی عرض گوشی طراحی شده است. این لبه که به صورت کشویی از جایگاه خود خارج می‌شود، دوربین سلفی و سنسورهای اسکن سه‌بعدی چهره را در خود جای داده است. نکته‌ی جالب اینجاست که در نمای پشتی این لبه‌ی کشویی، ماژول دوربین دوگانه و فلاش LED قرار دارد.

اوپو اعلام کرده است که این مکانیسم پاپ‌آپ در عرض 0.5 ثانیه از جایگاه خود خارج می‌شود. به گزارش The Verge، سرعت عملکرد این مکانیسم بسیار بالاست که قطعا برای بسیاری از کاربران جذابیت دارد و برای باز کردن قفل دستگاه حتما باید از این مکانیسم استفاده کنند؛ چرا که اوپو فایند ایکس به اسکنر اثر انگشت مجهز نیست.

هیچ اسکنری در زیر نمایشگر، لبه‌‌ها و حتی پنل پشتی دیده نمی‌شود. بنابراین، راه‌های حفظ امنیت گوشی به فیس آنلاک، پین، پترن و پسورد محدود می‌شوند.

مشخصات اوپو فایند ایکس

مشخصات اوپو فایند ایکس

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس از صفحه نمایش 6.4 اینچی خمیده اولد با رزولوشن 1080 پیکسل برخوردار شده که در نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 92.25 درصدی ساخته شده است. یک تراشه‌ی اسنپدراگون 845، قدرت این موبایل را تامین می‌کند. اوپو فایند ایکس در نسخه‌ی مجهز به رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این موبایل پرچمدار به دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی و دوربین دوگانه‌ی 16 و 20 مگاپیکسلی مجهز است. اگر اپلیکیشن دوربین یا هر برنامه‌ای که به دوربین‌ها مربوط می‌شود را باز کنید، کشوی مکانیکی در لبه‌ی بالایی خارج می‌شود و به محض بسته شدن اپلیکیشن، در جایگاه خود قرار می‌گیرد.

اوپو فایند ایکس از نصب دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند که در لبه‌ی پایینی، کنار پورت یو‌اس‌بی نوع سی قرار گرفته است. این موبایل از پشتیبانی جهانی LTE برخوردار است، این مساله نشان می‌دهد که فایند ایکس اوپو می‌تواند در تمامی کشورها فعال شود.

اوپو فایند ایکس به جک صوتی مجهز نیست که چندان تعجبی ندارد. یک باتری 3730 میلی‌آمپر ساعتی برای این موبایل در نظر گرفته شده که از شارژ سریع VOOC پشتیبانی می‌کند. اندروید 8.1 اوریو نیز همراه با رابط کاربری اوپو، یعنی کالر او اس (Color OS) روی دستگاه اجرا می‌شود.

قیمت و عرضه‌ی اوپو فایند ایکس

در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت رسمی این موبایل هوشمند در دست نیست. احتمالا در رویداد رسمی که تا چند ساعت آینده برگزار می‌شود، به این موضوع پرداخته خواهد شد. اوپو قصد دارد این گوشی را در بازار آمریکا نیز عرضه کند؛ بنابراین قیمتی معادل 600 تا 800 دلار پیش‌بینی می‌شود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر