;
coinex

آنچه تاکنون از گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس (OPPO Find X) می‌دانیم

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس (OPPO Find X)،‌ امروز در رویدادی که در لوور پاریس برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

کمپانی اوپو از چند سال پیش تا به حال فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند چینی از همان روز اول با برنامه‌ها و نوآوری‌های خود نشان داد که چشم‌انداز زیبایی را از آیند‌ه‌ی گوشی‌های هوشمند در نظر دارد. گوشی‌های هوشمند اوپو تنها در بازار چین مخاطب داشتند،‌ اما امروزه، علاقه‌مندان با دنیای گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های پیشرفته، به خوبی با این برند آشنا هستند.

کمپانی اوپو قبل از این به طراحی و تولید گوشی‌های میان‌رده می‌پرداخت. همین مساله باعث شد که به سرعت پیشرفت کند و در میان فعالان این عرضه شناخته شود. با اینحال می‌دانیم که درآمد و سود واقعی در بازار گوشی‌های پرچمدار نهفته است. به همین دلیل نیز کمپانی اوپو برای راه‌اندازی دوباره‌ی گوشی‌های سری Find برنامه‌ریزی کرد. این کمپانی قصد دارد از گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس رونمایی کند. رقیب اصلی این گوشی، یعنی ویوو نکس (Vivo Nex) نیز هفته‌ی گذشته رونمایی شد تا رقابت سنگینی بین این دو گوشی پرچمدار شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید: نمایشگر اوپو فایند X با نسبت ۹۳.۸ درصدی ساخته شده است: یک آینه جهان نما


مشخصات گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس با هدف رقابت با گوشی‌های رده‌بالای 2018 مثل هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro)، ویوو نکس اس (Vivo Nex S) و حتی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) پا به میدان می‌گذارد و به مشخصات پرچمدار 2018 مجهز شده است. در ادامه فهرست کوتاهی از مشخصات احتمالی گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس را می‌خوانید.

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی خمیده‌ی آمولد با رزولوشن 2360 در 1080 پیکسل
  • نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی 19.5:9 با ناچ نمایشگر
  • ابعاد 156 در 74.2 در 9.6 میلی‌متر
  • 186 گرم وزن
  • تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845
  • رم 6 و 8 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی
  • اندروید 8.1 اوریو + کالر او اس 5.1 (ColorOS 5.1)
  • دوربین دوگانه با ترکیب دو لنز 20 و 16 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0
  • باتری 3730 میلی‌آمپر ساعت

برخی از این مشخصات قبلا در تیزرهای قبلی این کمپانی تایید شده‌اند. بنابراین به طور قطع می‌توانیم بگوییم که گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 برخوردار می‌شود و در یکی از مدل‌ها با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. سایر مشخصاتی که در بالا به آنها اشاره شد، قبلا در تنا رویت شده بودند و هنوز به صورت رسمی تایید نشده‌اند.

مشخصات گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس

البته برخی از ویژگی‌های گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس کمی گیج‌کننده است. برای مثال، در تنا گفته شده بود که قطر این موبایل در اندازه‌ی 9.6 میلی‌متر است. این برند در گذشته، هیچ گوشی هوشمندی را با این ضخامت زیاد معرفی نکرده بود، بنابراین مشخص نیست که این اندازه کاملا درست باشد یا خیر.

خبرها درباره‌ی صفحه نمایش این موبایل نیز پراکنده هستند. گفته می‌شود که این موبایل به صفحه نمایشی که از دو طرف کمی خمیدگی دارد، مجهز می‌شود. علاوه بر این، تیزری که منتشر شده از وجود ناچ در قسمت بالایی نمایشگر خبر می‌دهد. بنابراین، گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس ، اولین دستگاهی خواهد بود که از نمایشگر خمیده و همچنین ناچ نمایشگر برخوردار می‌شود.

اگر خبر وجود ناچ نمایشگر صحت داشته باشد، پس این احتمال وجود دارد که این گوشی هوشمند از قابلیت تشخیص چهره‌ی سه ‌بعدی مشابه آیفون X برخوردار شود. خبر دیگری که روز گذشته منتشر شد از نسبت ابعاد 93.8 درصدی در این موبایل حکایت می‌کرد.

‌برخی شایعات مدعی هستند که گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس ، علاوه بر تمامی این ویژگی‌های رده‌بالا، از شارژ سریع Super VOOC برخوردار می‌شود که می‌تواند یک باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی را در عرض 15 دقیقه تا ظرفیت شارژ 100 درصدی برساند. همچنین گفته می‌شود فایند ایکس اوپو به زوم 5x و سنسور اثر انگشت درون نمایشگر نیز مجهز می‌شود.

طراحی گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس

طراحی گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس

همانطور که در بالا اشاره شد، هنوز نمی‌توان نظر قطعی را درباره‌ی طراحی این موبایل صادر کرد. این احتمال وجود دارد که این دستگاه هوشمند با پنل نمایشگر تمام صفحه (مثل ویوو نکس) همراه شود که تا زمان رونمایی رسمی نمی‌توان از آن مطمئن شد.

اما چیزی که ظاهر گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس را جذاب می‌کند،‌ پنل پشتی این موبایل است. تا به حال دو طراحی از این موبایل هوشمند به بیرون درز کرده است. در یکی از آنها،‌ ماژول دوربین دوگانه به صورت عمودی چیده شده و پنل پشتی از طرحی شبیه به آسمان برخوردار است. طرح دیگری که منتشر شده، بسیار منحصربه‌فرد است که تصاویری از آن در تبلیغات تلویزیونی چین منتشر شده بود.

رویداد رونمایی از گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس

هنوز مشخص نیست که این گوشی هوشمند از چه تاریخی و با چه برچسب قیمتی در بازارها عرضه می‌شود. اما خوشبختانه تا چند ساعت دیگر، مراسم رونمایی رسمی این موبایل در لوور پاریس برگزار می‌شود که احتمالا جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه را نیز فاش می‌کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر