;
coinex

با واحد پردازش گرافیکی سامسونگ آشنا شوید: یک تراشه جدید و کاربردی

منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ می‌خواهد واحد پردازش گرافیکی تبلت‌ها و گوشی‌هایش را خودش بسازد. این تراشه‌ها کاربردهای دیگری هم خواهند داشت.

سال گذشته اپل تغییر بزرگی را در تراشه گرافیکی پردازشگرهایش اعمال کرد به این نحو که در ساخت پردازنده‌هایش واحد پردازش گرافیکی پاور وی آر (PowerVR) شرکت Imagination Technologies را کنار گذاشت و GPU اختصاصی خود را به کار گرفت. این کار باعث شد که این شرکت از دور خارج شود زیرا کوپرتینو بزرگ‌ترین مشتری این شرکت بود. ظاهرا سامسونگ هم می‌خواهد واحد پردازش گرافیکی گوشی‌ها و تبلت‌هایش را خودش بسازد.

طبق جزییات یک گزارش اختصاصی از یک منبع خبری به نام Winfuture.de سامسونگ پروسه استخدام نیروهایی را از شرکت‌های انویدیا، کوالکام و AMD شروع کرده است تا برای شرکت‌های خود در تگزاس و کالیفرنیا تیم طراحی و ساخت واحد پردازش گرافیکی جدید تشکیل دهد.


بیشتر بخوانید: نمایشگر پخش کننده صدا در گلکسی اس ۱۰ [تماشا کنید]


این تیم می‌خواهد واحد پردازش گرافیکی پیشرفته‌ای را بسازد. نکته جالب این است اولین گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ که بعد از تولید این تراشه ساخته می‌شوند، با این تراشه در اختیار طرفداران سازنده مشهور کره‌ای قرار می‌گیرند. طبق اطلاعات موجود سامسونگ همچنان می‌خواهد در ساخت گوشی‌های پرچمدار خود از واحدهای پردازش گرافیکی ARM استفاده کند. ظاهرا نسل دوم GPUهای سامسونگ برای به کار گیری در گوشی‌های پیشرفته این برند و خودروهای خودکار ساخته می‌شوند.

سامسونگ می‌خواهد پردازنده‌های گرافیکی جدیدش را به طور کامل با اتکا به دانش خودش بسازد و از طراحی ARM استفاده نکند. این سازنده همچنین تصمیم دارد که یک دستورالعمل، نرم‌افزار و پلتفرم جدید را برای به کارگیری توانایی و ویژگی‌های پردازنده گرافیکیش بسازد. خط تولید این سخت افزارها مشکلی را برای سامسونگ ایجاد نمی‌کند زیرا هم اکنون توسط نیروهای این شرکت ساخته شده است.

سامسونگ تنها سازنده بزرگی نیست که بر روی ساخت تراشه‌های خودش تمرکز کرده به این نحو که گوگل هم در حال دنبال کردن فرآیند مشابهی است. گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال هر دو از تراشه پردازش تصویر ساخته شده توسط خود گوگل که با نام پیکسل ویژوال کور (Pixel Visual Core) شناخته می‌شود، بهره می‌برند. انتظار می‌رود که پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به مدل ارتقاء یافته این تراشه مجهز شوند. گفته شده که آمازون هم پروسه ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است و می‌خواهد از آن‌ها در ساخت دستگاه‌های اکو خودش استفاده کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر