;
coinex

اینترنت تا سال 2020 جایگزین تلویزیون می شود؛ تنوع در ارائه سرویس های اینترنتی

تلویزیون پیش از این اصلی ترین و محبوب ترین رسانه‌ی خانگی بود. اما به نظر می رسد که کم کم اینترنت جایگزین تلویزیون خواهد شد و تلویزیون به دست فراموشی سپرده می شود.

آنطور که اعلام شده، اینترنت تا سال 2020 جایگزین تلویزیون می شود و به رسانه ای محبوب تبدیل خواهد شد. مشخص است که شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی با سرعت در حال رشد هستند. این روند رشد خود می تواند گواهی بر این جایگزینی باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های ۲۰۱۸ ؛ با برترین تلویزیون های جهان در سال ۹۶-۹۷ آشنا شوید


اینترنت جایگزین تلویزیون

پیش از پیشرفت های تکنولوژی که در این چند سال اتفاق افتاده است، همواره تلویزیون اصلی‌ترین و محبوب‌ترین رسانه خانگی به حساب می‌آمد و خانواده‌ها زمان زیادی را پای برنامه‌های متنوع تلویزیونی سپری می‌کردند.

کم کم پای مردم به دنیای اینترنت باز شد و استفاده از تلفن‌های هوشمند همه گیر شد. با ظهور تلفن های هوشمند دسترسی به اینترنت نیز افزایش یافت و رسانه‌های اینترنتی به رقیبی جدی برای تلویزیون تبدیل شدند.

جایگزین تلویزیون

اطلاعات جدید آژانس زنیث (Zenith) نشان می‌دهد اینترنت به زودی تلویزیون را پشت سر خواهد گذاشت. متنوع تر بودن سرویس های مختلف اینترنت در مقابل تلویزیون باعث شده تا بیشتر مردم نیازهای خود را از طریق اینترنت پاسخ دهند.


بیشتر بخوانید: برای خرید تلویزیون چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟


البته اینترنت و تلفن هوشمند همیشه در دسترس هستند و افراد به راحتی می توانند به نیازهای متنوع خود که از جمله می توان به سرگرمی اشاره کرد، پاسخ دهند، در حالی که تلویزیون چنین نیست. هرچند استفاده از تلویزیون های اینترنتی نیز امروزه افزایش یافته است.

نمودار زیر نشان از کاهش شکاف بین زمان تماشای تلویزیون و سپری کردن وقت در اینترنت دارد. همانطور که در نمودار پایین نیز مشاهده می‌شود، صرف زمان برای مشاهده‌ی تلویزیون با رشدی منفی همراه است، حال آنکه زمان صرف شده توسط کاربران در اینترنت شتابی رو به رشد را نشان می دهد.

اینترنت جایگزین تلویزیون

همانطور که مشاهده می‌کنید پیش‌بینی زنیث نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۰ اینترنت جایگزین تلویزیون خواهد شد و می تواند گوی سبقت را از تلویزیون بگیرد و به محبوب‌ترین رسانه در جهان تبدیل شود.

البته این اتفاق عجیب هم نیست زیرا بسیاری از کاربران دیگر از تلویزیون استفاده نمی کنند. بهبود، تعدد و توسعه شبکه‌های اجتماعی، دسترسی آسان به اینترنت در تلفن‌های هوشمند، اینترنت سریع‌تر و تلفن‌های بهتر و البته محتواهای مختص تلفن‌های هوشمند همگی دست به دست هم داده‌اند تا استفاده از اینترنت را روز به روز ساده‌تر و بهتر کنند.

البته نکته جالب دیگر اینکه افزایش استفاده از اینترنت موجب نمی‌شود کاربران تلویزیون را به طور کامل کنار بگذارند و بهتر است گفت که افراد به طور کلی زمان بیشتری را صرف گشت ‌و گذار در اینترنت و دیدن تلویزیون خواهند کرد.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    درست است ولی تلویزیون می ماند زیرا مدیریت حاکم بر برنامه هاست و مسایل روز به سبک خود دارد که باعث می شود بیننده احساس راحتی کند و مانند اینترنت که دست خودش است واحساس گیجی دست می دهد برای خلاصی از ان و زنده بودن برنامه ها بسمت تلویزیون مجددا برود اینترنت خلا ها را فقط پر می کند که تلویزیون ها بعلت خیلی ازرعایت ها مثلا احساس امنیت روانی از پخش انها جلوگیری می کنند پس جایگاه هر کدام برقرار است

    پاسخ

    در اینترنت کانال های زنده ایجاد شده که می توان از طریق آن دنبال علاقه ها رفت مثال کانال ورزش ، علمی یا اجتماعی

    پاسخ