;
coinex

رکورد ساخت کوچکترین رایانه جهان شکسته شد؛ کامپیوتری با 0.3 میلی‌متر طول

محققان دانشگاه میشیگان توانستند رکورد ساخت کوچکترین رایانه جهان را بشکنند. این نمونه ای عملیاتی ساخته شده، تنها ۰.۳ میلی متر طول دارد.

به گزارش تکراتو، دانشگاه میشیگان توانست رکورد شرکت آی بی ام برای ساخت کوچکترین رایانه جهان را بشکند. با وجود اینکه این میکرو درایو از یک دانه برنج کوچکتر است اما شاید نتوان آن را کامپیوتر خواند زیرا به محض قطع برق تمام برنامه نویسی و تاریخ های آن پاک می شود.


بیشتر بخوانید: کوچک ترین کامپیوتر دنیا ؛ رایانه ای به اندازه‌ی دانه نمک!


ساخت کوچکترین رایانه جهان

دیوید بلائوو محقق ارشد پروژه ساخت کوچکترین رایانه جهان در این مورد اعلام کرد که این دستگاه ها حداقل قابلیت عملکرد ملزوم را دارند.

آی بی ام در ماه مارس بود که رایانه یک در یک میلیمتری را به عنوان  Think 2018رونمایی کرد. قبل از آن کوچکترین رایانه جهان یک دستگاه Michigan Micro Mote  در ابعاد ۲ در ۲ در ۴ میلیمتر بود که قابلیت حفظ برنامه و اطلاعات حتی هنگام خاموش بودن را داشت.

اما دستگاه جدید ساخته شده توسط این دانشگاه یک دهم رایانه آی بی ام و بوده و آنقدر کوچک است که حتی آنتن های رادیویی معمولی را نیز ندارد ولی می تواند اطلاعات را به وسیله نور دریافت و منتقل کند. همچنین یک ایستگاه کوچک، نور را برای برنامه ریزی و دریافت اطلاعات فراهم می کند.

بلائو در این باره اعلام کرد :

ما به طور کلی باید با روش هایی جدید مدار را طراحی می کردیم که به برق کمتری نیاز داشته باشد و همزمان قابلیت تحمل نور را نیز فراهم کند.

نوری که از این دستگاه مرکزی و همچنین از ال ای دی این دستگاه کوچک منتشر می شود، می تواند امواجی در مدارهای کوچک ایجاد کند. این دستگاه با استفاده از حسگر دقت ساخته شده و می تواند دما را در کوچکترین مناطق مانند خوشه ای از سلول ها ردیابی کند و با دقت ۰.۱ درجه سلیوس گزارش دهد.

محققان امیدوارند که بتوان این دستگاه را در ارزیابی درمان های سرطان و همچنین انکولوژی به کار برد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: dailymail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر