;
coinex

پروژه دسترسی به اینترنت فیس بوک با پهپاد متوقف شد

پروژه دسترسی به اینترنت فیس بوک با پهپاد متوقف شد. فیسبوک علت این امر را فعالیت سایر شرکت ها در زمینه توسعه ماشین های پرواز اعلام کرده است.

به گزارش تکراتو، فیس بوک پروژه فراهم کردن اینترنت به وسیله پهپاد در مناطق دورافتاده خود را متوقف کرد. فیس بوک اعلام کرده که دیگر نیازی به این پروژه نیست زیرا شرکت های برتر هوافضا درحال توسعه ماشین های پرواز هستند.

توقف پروژه دسترسی به اینترنت فیس بوک با پهپاد

پروژه دسترسی به اینترنت فیس بوک با پهپاد مربوط به توسعه پهپادهای خورشیدی به نام آکیلا بود که دسترسی به اینترنت را در مناطق دورافتاده فراهم می کرد. این شرکت طراحی و تولید پهپادهای آکیلا را متوقف کرده و همچنین واحدهای مرتبط با آن در شهر بریج واتر انگلیس را نیز تعطیل کرده است.

فیس بوک در این مورد اعلام نمود که چون شرکت های برتر در حوزه هوافضا مشغول توسعه و ساخت ماشین های پرنده هستند، نیازی به استفاده از این پروژه نیست. در مقابل فیسبوک قصد دارد روی ساخت سیستم های دسترسی به اینترنت در ارتفاع زیاد تمرکز کند.

البته فرایند توسعه پروژه دسترسی به اینترنت فیس بوک با پهپاد دردسرهایی نیز برای این کمپانی داشته است. پهپاد آکیلا در سال ۲۰۱۶ پس از تخمین اشتباه درباره باد در یک فرایند فرود اتوماتیک، با زمین برخورد کرد وتا ژوئن ۲۰۱۷ نیز نتوانست فرود موفقیت آمیزی ثبت کند.

.

منبع: techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر