;
coinex

خطر انتشار اطلاعات میلیون ها مشتری با هک وب سایت آدیداس

هک وب سایت آدیداس نگرانی هایی را در مورد انتشار اطلاعات مشتریان این شرکت به وجود آورده است. این برند معروف میلیون ها مشتری دارد.

به گزارش تکراتو، هک وب سایت آدیداس به دلیل بروز نقص امنیتی بوده است که باعث شده اطلاعات کاربری میلیون‌ها کاربر این برند در معرض خطر قرار گیرند.

هک وب سایت آدیداس

آدیداس ابتدا در تاریخ ۲۶ ژوئن (۵ تیر) از بروز نقص امنیتی آگاه شد. ولی تا زمانی که اطمینان قطعی نسبت به این قضیه پیدا نکرد، آن را به صورت علنی و عمومی فاش نکرد.

در ادامه آدیداس بیان کرد که در اثر بروز یک نقص امنیتی این اتفاق افتاده است و هکرها توانسته اند به اطلاعات و داده‌های کاربری برخی از مشتریان این شرکت دسترسی پیدا کنند. داده‌های هک شده شامل اطلاعات تماس از جمله آدرس‌ محل سکونت و ایمیل به‌علاوه‌ی اطلاعات کاربری ورود به وب‌سایت آدیداس از جمله نام کاربری و رمز عبور است. گذرواژه‌ها، به‌صورت رمزگذاری شده‌ ذخیره شده که باید برای استفاده توسط هکرها، ابتدا رمزگشایی شوند.

به نظر می رسد که هکرها نتوانسته اند به اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به تناسب اندام مشتریان دسترسی پیدا کنند.  آدیداس قصد بررسی این موضوع به صورت جدی را دارد و می خواهد به تک تک مشتریان اطلاع دهد.

البته آدیداس اعلام کرده که تنها اطلاعات مشتریانی در معرض خطر قرار دارد که از وب‌سایت ایالات متحده خرید کرده‌اند و در این وب‌سایت عضو هستند.

سخنگوی ادیداس اعلام کرد:

آدیداس خود را متعهد می‌داند تا در جهت حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های شخصی مصرف‌کنندگان و مشتریان خود تمام سعی و تلاشش را به‌کار گیرد. آدیداس موضوع را رها نکرده است و به‌صورت جدی و قانونی با همکاری شرکت‌های امنیتی و اطلاعاتی و مجریان قانون، به بررسی این موضوع ادامه می‌دهد.

.

منبع: businessinsider

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر