;
coinex

انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی جنجال به پا کرد!

بعد از انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی که به دستور رئیس‌جمهور بود جنجالی به پا شد. وزیر صنعت اعلام کرده که نباید این فهرست منتشر می‌شد.

به گزارش تکراتو، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه را منتشر نمود. وی با این کار موجی از همراهی با دولت در راستای مبارزه با فساد و رانت به راه انداخت.

البته این حرکت مورد توجه و تقدیر فعالان اقتصادی و بخش‌خصوصی قرار گرفت و مطالبه‌ای عمومی را از دولت به راه انداخت که هر وزارتخانه‌ای، اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را اعلام نمایند. این اقدام همچنین باعث شد تا رئیس جمهور به تمامی وزارتخانه‌های دولتی دستور دهد که اسامی دریافت‌کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای آگاهی عموم مردم، منتشر نمایند.


بیشتر بخوانید:  وزیر ارتباطات: هیچ بهانه ای برای عدم انتشار لیست ارزبگیران قبول نیست!


جنجال با انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی

بعد از صدور دستور انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی ، معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند که ظرف چند ساعت، اسامی مذکور را منتشر خواهند کرد. اما بعد از گذشت چند روز هم آنها اقدام به انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی نکردند.

در ادامه محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک نشست خبری، دیدگاهی دیگر را عنوان کرد. بسیاری از رسانه ها در این مورد اعلام کردند که وی با دستور رئیس جمهور مبنی بر انتشار این اسامی، مخالفت کرده است.

شریعتمداری در ابتدا نسبت به آذری جهرمی که برای اولین بار خط شکنی کرد و اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کرد، انتقاد نمود. وی ادامه داد که بانک مرکزی ، اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده اند دارد و درست نیست که وزارت صنعت ثبت سفارش شدگان را افشا کند. به گفته وی این اقدام باعث به راه افتادن جنگ خصوصی خواهد شد.

وی اعلام نمود:

لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تامین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد که وی با اعلام اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کرده اند، مخالفتی ندارد اما نکته اینجا است که هر یک از انواع ارزها، هزینه مبادله متفاوتی دارند و قیمت تمام شده آنها نیز باید بر این مبنا محاسبه شود.

این گفته شریعتمداری در حالی است که دقایقی قبل، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی اعلام کرده بود:

با ایمان قلبی که بر پایه عقل خدادادی است، می‌گویم فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاکدست از انتشار لیست ارزبگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر