;
coinex

آیا عدم خرید خودرو تاثیری در کاهش قیمت آن دارد؟

آنگونه که نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده عدم خرید خودرو هیچ تاثیری در کاهش قیمت ها ندارد و این امر فقط در یک بازه زمانی کوتاه تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش تکراتو، بعد از راه اندازی کمپین نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت بی رویه و گرانی شده‌اند، مردم تاحدودی از این کمپین استقبال کردند. این امر باعث شد تا بسیاری از کارشناسان و مسئولان درباره آن اظهارنظر کنند.


بیشتر بخوانید: آیا ممنوعیت واردات خودرو به کشور صحت دارد؟


بررسی تاثیر عدم خرید خودرو در قیمت آن

پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد کمپین عدم خرید خودرو اعلام کرد که تاخیر و نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت و گرانی می‌شوند، در برخی از گروه‌های خاص می‌تواند در مقطعی کوتاه پاسخگو باشد اما برای همه کالاها جواب نخواهد داد.

به گفته وی در مورد کالاهایی مانند خودرو و دیگر کالاهای غیرضروری، نخریدن می تواند در بازه زمانی کوتاه مثلا یک ماهه پاسخگو باشد و با کاهش تقاضا التهاب بازار برطرف شود ولی این امر باعث کاهش قیمت ها نمی شود.

سلطانی اظهار کرد که تجربه نشان داده نخریدن کالاهایی مانند سکه و ارز باعث می‌شود که گروهی از خریدن آن اجتناب کنند و گروهی دیگر به بازار هجوم آورند. افزایش قیمت‌ها در این بخش‌ها باعث می‌شود آن گروهی که اجتناب کرده بودند، خود را از بقیه عقب ببینند و آنها نیز به بازار هجوم آورند؛ در نتیجه قیمت ها دوباره افزایش می یابد.


بیشتر بخوانید: توقف تولید تعدادی خودروی سواری در کشور


نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران، افزایش قیمت و گرانی بسیاری از کالاها را تورم تقاضا ندانست و آن را تورم هزینه عنوان کرد. بنابراین به گفته وی در شرایطی که گرانی ناشی از تورم هزینه است، نخریدن درمان آن نیست و حتی می‌تواند اثر منفی داشته باشد.

آخرین اخبار خودرو را با تکراتو دنبال کنید

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر