;
coinex

راه اندازی سامانه کلاه سفید ؛ کشف آسیب پذیری سیستم های فناوری اطلاعات

سامانه کلاه سفید راه اندازی شد. این سامانه مربوط به مسابقات کشف باگ و آسیب‌پذیری سیستم های فناوری اطلاعات در ایران است.

به گزارش تکراتو، سامانه کلاه سفید با همکاری مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات و مرکز پژوهشی آپای دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده است. این سامانه در راستای ارتقای امنیت سامانه‌های فناوری اطلاعات فعالیت می کند.

راه اندازی سامانه کلاه سفید

لازم به ذکر است که یکی از راه‌کارهای ارتقای امنیت اطلاعات در کسب و کارهای اینترنتی، انجام تست‌های امنیتی دوره‌ای و کشف باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌ها، پیش از سوءاستفاده از آنها توسط نفوذگران است.

از این رو سامانه کلاه سفید با فهم این چالش و یافتن راه‌حلی برای آن، ایده برگزاری مسابقات ارزیابی امنیتی را مطرح کرده که سامانه یا پورتال، در معرض ارزیابی طیف وسیعی از متخصصان قرار داده می‌شود.

برای ارزیابی محصول، پورتال یا سامانه، کاربر باید به عنوان یک کاربر سازمانی در سایت کلاه سفید به آدرس https://www.kolahsefid.org  ثبت نام کند و از جزئیات مسابقه و مبالغ جوایز مشخص شده مطلع گردد.

اگر باگی در سامانه مربوطه کشف شود، پس از ارزیابی و تایید آن توسط داوران، مبلغ آن باگ از ودیعه پرداختی کسر و به متخصص پرداخت خواهد شد. در صورتی که سامانه امن باشد، تنها یک مبلغ جزیی جهت برگزاری مسابقه درنظر گرفته می‌شود و ودیعه پرداختی قابل عودت یا استفاده برای مسابقات دیگر خواهد بود.

از سوی دیگر در صورتی که افراد در حوزه ارزیابی امنیتی و کشف باگ و آسیب‌پذیری متخصص باشند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه و مشاهده مسابقات فعال، اقدام به کشف باگ و آسیب‌پذیری کرده و با گزارش آن، جایزه دریافت کنند.

این سامانه دارای مجوز فعالیت رسمی از مرکز افتای ریاست جمهوری است و داوران آن از کارشناسان مرکز پژوهشی آپا دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام.مطالب تکراری در مطالب ارسالی تکراتو زیاد دیدخ میشود.

    پاسخ