;
coinex

بازار ثانویه ارز آغاز به کار کرد

ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی اعلام نمود که بازار ثانویه ارز آغاز به کار کرده است و امروز اولین روز از آغاز فعالیت این بازار است.

به گزارش تکراتو، بازار ثانویه ارز ، یکی از راهکارهای دولت برای جمع کردن این آشفته بازاری است که در این مدت اتفاق افتاده است. پیش از این اعلام شده بود که قرار است این بازار به زودی آغاز به کار کند که بالاخره محقق شد.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام نمود که در راستای ساماندهی بازار ارز، امروز اولین روزی است که بازار ثانویه ارز آغاز به کار کرده است.


بیشتر بخوانید: بازار ارز ثانویه چیست ؛ مقاله‌ای تحلیلی درباره دلار و بحران ارزی کشور


آغاز بازار ثانویه ارز در کشور

ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران، اظهار کرد که اقداماتی برای ساماندهی بازار ارز انجام شده است. امروز اولین روزی است که بازار ثانویه ارز کار خود را از محل ۲۰/. صادرات کالاهای غیرنفتی شروع کرده است.

تقسیم بندی شده که کالاهای خاص پتروشیمی فولاد و امثال آن جزو صادرات غیر نفتی به اندازه ۸۰/. هستند و بخش ۲۰/. عمدتا مربوط به بخش خصوصی و اقلام خرد می شود.

به گفته سیف قرار است نرخ ارز در بازار ثانویه متناسب با عرضه و تقاضا باشد و خودشان توافق می‌کنند و در شروع کار واردات کالا و خدمات انجام می شود.

سیف در ادامه تاکید کرد که صرافی ها می‌توانند بین وارد کننده و صادر کننده ایفای نقش کنند؛ ممکن است یک صادر کننده کل ظرفیتی که برای عرضه به بازار دارد را از طریق صرافی ها انجام دهد.

وی در رابطه با نوع قیمت گذاری این بازار هم اعلام کرد که هیچ محدودیتی وجود ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا برنامه ریزی ها انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین یادآور شد که ارز فیزیکی در ایران منتقل نمی شود، بلکه از حساب صادر کننده به حساب وارد کننده منتقل می شود و فعلا تصمیمی در مورد حذف ارز مسافرتی گرفته نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر