;
coinex

کمک ایلان ماسک به تایلندی‌ها گران تمام شد ؛ سقوط ۳ درصدی سهام تسلا

ایلان ماسک پس از توهین به غواص بریتانیایی، از او عذرخواهی کرد و گفت که گفته‌های او در زمان عصبانیت بیان شده است، اما پس از توییت جنجالی مدیرعامل تسلا، سهام این شرکت ۳ درصد سقوط کرد.

ایلان ماسک در جریان نجات نوجوانان تایلندی محبوس در غار، به تایلند سفر کرده بود و حتی یک زیردریایی کوچک را هم با خود به تایلند برده بود. در حالی که ماسک به کارایی این زیردریایی کوچک یا مینی زیردریایی اطمینان کامل داشت و اعلام کرده بود که این زیردریایی، آزمایش‌های لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته (ویدیوهایی هم از آن منتشر شده بود) و ضریب اطمینان بالایی دارد.


بیشتر بخوانید: زیردریایی کوچک ایلان ماسک فوتبالیست‌های تایلندی را نجات می‌دهد


اما ورنون آنسورس، غواص بریتانیایی ساکن تایلند که در جریان نجات فوتبالیست‌های تیم “گرازهای وحشی”، نقش مهمی در سازماندهی عملیات نجات برعهده داشت، اعلام کرد که “هیچ شانسی وجود ندارد که این زیردریایی کار کند.” آنسورس همچنین به CNN گفته بود که تلاش ماسک برای کمک به عملیات نجات بیشتر یک “بازار گرمی رسانه‌ای” است.

ایلان ماسک هم در جواب او در توییتر شخصی خود، آنسورس را پدوفیل خطاب کرده بود. به هرحال، پس از بحث‌های زیاد، ماسک امروز در توییتر خود با گذاشتن پستی از این غواص بریتانیایی عذرخواهی کرد.


بیشتر بخوانید: پدوفیلی چیست ؛ دلایل و روش‌های جلوگیری از آزار جنسی کودکان


ماسک در توییتر خود نوشت:

گفته‌های او علیه من، نمی‌تواند اظهارات من علیه او را توجیه کند و از این جهت، من از آقای آنسورس و شرکت‌هایی که رهبر آنها هستم، عذرخواهی می‌کنم. مقصر تنها و تنها منم.

توییت ماسک

به گزارش رویترز، آنسورس که نقش اصلی را در نجات 12 پسر و مربی فوتبال ایفا کرد، از عذرخواهی ماسک اطلاع پیدا کرده است. اما او هنوز اظهارنظری در خصوص صرف نظر کردن از شکایت خود علیه ماسک (که توهینی به همه تیم نجات تلقی کرده) نکرده است.

گفتنی است که سهام تسلا روز دوشنبه پس از اظهار نظر شدید لحن ماسک،‌ ۳ درصد سقوط کرد. گفتنی است که سهام تسلا در ۱۲ ماه گذشته، ۲ درصد کاهش یافته است. سهام تسلا از ماه گذشته بیش از 16 درصد کم شده است. همچنین گفتنی است که این شرکت در سال گذشته، متحمل ضرر، 2 میلیارد دلاری شده بود.

ایلان ماسک در توییت جنجالی که بعدا پاک کرد، نوشته بود:

دیگر نیازی نیست به خود زحمت نشان دادن ویدیو را بدهیم. یکی از مینی زیردریایی‌ها را به‌کار می‌اندازیم تا کل غار شماره‌ ۵ را بدون هیچ مسئله‌ای طی کند. ببخشید پدوفیل عزیز، خواسته خودت بود.

توییت ایلان ماسک

چهارشنبه هفته گذشته بود که سرانجام پس از ۱۸ روز، همه‌ فوتبالیست‌های نوجوان تایلندی محبوس در غار نجات پیدا کردند. این فوتبالیست‌های تایلندی که عضو یک تیم فوتبال محلی به نام “گرازهای وحشی” بودند، پس از پایان تمرین فوتبال، به یک غار توریستی به نام “تام لوآنگ” رفته بودند که در آنجا گرفتار شدند.

سهام تسلا در ۱۲ ماه گذشته، ۲ درصد کاهش یافته است

پس از اعلام مفقودی اعضای تیم و مربی آن‌ها، جستجوی تیم‌های نجات محلی و مدتی بعد، داوطلبان و امدادگران بین‌المللی شروع شد و سرانجام، پس از گذشت ۹ روز از گم شدن نوجوانان تایلندی، دو غواص بریتانیایی اولین نفراتی از تیم‌های نجات بودند که محل استقرار این تیم را کشف کردند. و در نهایت پس از یک هفته، ۱۲ نوجوان و مربی آنها با یک عملیات نجات غواصی همراه به تیمی متشکل از ده‌ها غواص بومی و بین‌المللی نجات یافتند.

آنسورس گفته بود که تلاش ماسک برای کمک به عملیات نجات بیشتر یک "بازار گرمی رسانه‌ای " است
آنسورس گفته بود که تلاش ماسک برای کمک به عملیات نجات بیشتر یک “بازار گرمی رسانه‌ای ” است

نجات فوتبالیست‌های تایلندی با چالش‌های فنی زیادی همراه بود و به همین جهت، تیم نجات، در روزهای منتهی به نجات نوجوانان تایلندی، در حال بررسی چندین گزینه بود. در این بین ایلان ماسک هم برای کمک به عملیات نجات غار پیشنهاد استفاده از یک زیردریایی کوچک با استفاده از قطعات باقی مانده موشک‌های فالکون ۹ کرد و حتی به تایلند سفر کرد تا این زیر دریایی را به مسولان عملیات نجات تحویل دهد. موضوعی که به عقیده بسیاری برای توجهات رسانه‌ای انجام شده و مورد انتقاد قرار گرفت.

اخبار گوناگون را با تکراتو دنبال کنید

.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر