;
coinex

درز اطلاعات محرمانه از موشک‌های مافوق صوت روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه مقصر درز اطلاعات محرمانه از دو موشک مافوق صوت جدید این کشور بوده که به دست سرویس‌های جاسوسی غرب افتاده است. سران نیروهای مسلح روسیه به شدت از درز این اطلاعات محرمانه خشمگین هستند.

وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه فیلم جدیدی از دو موشک انقلابی خود منتشر کرد. این دو موشک، موشک مافوق صوت کینژال (Kh-47M2) با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و موشک آوانگارد است، موشک بالستیکی که به طور خاص برای مقابله با سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپا طراحی شده بودند.


بیشتر بخوانید: جنگنده‌های نسل ششم روسیه ؛ قاتلی مخفی با دید سه بعدی


اکنون سرویس امنیت فدرال به این شک دارد که اطلاعات محرمانه مربوط به این موشک‌های مافوق صوت که هر دو قادر به پرواز با سرعتی 10 برابر سرعت صوت یا 10 ماخ هستند، به نحوی به سرویس‌های اطلاعاتی غرب رسیده‌ است. به گزارش بی‌بی‌سی، یک منبع نزدیک به سرویس امنیت فدرال روسیه، به روزنامه کومرسانت روسیه گفته است که این اطلاعات از شرکت تسنی‌آی‎توک‌مش (TsNIIMASh)، به بیرون درز پیدا کرده‌اند.

حتی دیروز خبرهایی مبنی بر یورش ماموران سرویس امنیت فدرال به شتسنی‌آی‎توک‌مش منتشر شد. گفته می‌شود که سرویس امنیت فدرال، یکی از کارمندان این بخش مرکز فضایی راسکوسموس را عامل درز این اطلاعات محرمانه می‌داند.

آمریکا، روسیه و چین، همه در یک مسابقه تسلیحاتی داغ هستند. هدف هرکدام از این کشورها، ساخت و توسعه سلاح‌های موشکی با قدرت پرواز تا چند برابر سرعت صوت و خنثی کردن تمامی موشک‌های دفاعی کنونی است.


بیشتر بخوانید: قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر تجهیزات نظامی


چین و روسیه اغلب سلاح‌های خود را آزمایش می‌کنند و حتی در چند زمینه از سلاح‌های آمریکایی پیشی گرفته‌اند، اما تمرکز آنها بیشتر روی سلاح‌های هسته‌ای است. در حالی که آمریکا، به دنبال اهدافی بالاتر است. در واقع، روسیه و چین، به‌جای دقت بالا، بیشتر روی سرعت مافوق صوت این موشک‌ها متمرکز هستند، اما در مقابل، ایالات متحده خواستار موشک‌های تهاجمی با دقت بالا است که بتوانند با ضریب دقتی چند سانتیمتری به هدف برخورد کند.

همانطور که می‌دانید، سلاح‌های هسته‌ای نشانگر بالاترین سطح مناقشات جهانی هستند و احتمالا، به‌کار افتادن چنین سلاح‌های مرگباری، می‌تواند به پایان جهان ختم شود. اگر روسیه یا چین با سلاح‌های هسته‌ای به ایالات متحده حمله کند، ایالات متحده آمریکا هم سلاح هسته‌ای خود را در برابر سیلوها و سکوهای زیرزمینی سلاح‌های هسته‌ای، مراکز فرماندهی نظامی و حتی شهرهای دشمن آتش خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: بررسی صنعت هسته‌ای کشور ؛ کاربردهای غنی سازی اورانیوم


این واکنش، به احتمال زیاد به نابودی بخش زیادی از جمعیت جهان می‌انجامد. در واقع، روسیه و چین در حال ساخت سلاح‌هایی هستند که نمی‌توانند بدون در امان ماندن از اقدامات تلافی‌جویانه هسته‌ای از آن استفاده کنند.

اما ایالات متحده با ساخت سلاح‌های چند منظوره با دقت بالا (که هیچگونه دفاع موشکی قادر به خنثی‌سازی آن نیست)، به دنبال اهدافی با کاربردهای گسترده‌ای است. سامانه‌ موشک‌های مافوق صوت ایالات متحده می‌تواند افراد و ساختمان‌های خاصی را هدف قرار داده و برای حمله‌هایی مانند حملات اخیرا در سوریه، مفید باشد.

اما سرویس امنیت فدرال روسیه نگران است که دانش فنی موشک‌های مافوق صوت روسیه به‌نحوی به دست سازمان‌های امنیتی-اطلاعتی غربی افتاده باشد که مزیت نسبی این سلاح‌ها را بیش از قبل تضعیف کند.

اخبار گوناگون را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر