;
coinex

تلگرام پاسپورت چیست ؛ هر آنچه از پاسپورت مجازی تلگرام می‌دانیم!

تلگرام پاسپورت نام سرویس جدید تلگرام است. از نامش پیداست که نوعی پاسپورت مجازی است و برای احراز هویت به کار می‌رود. در ادامه این مطلب با تلگرام پاسپورت بیشتر آشنا می‌شویم.

زندگی دیجیتال ما کاربران اینترنت روز به روز بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرد. بر همین اساس تعداد سرویس‌هایی که به اطلاعات هویتی واقعی شما نیاز دارند نیز افزایش پیدا کرده است. تا پیش از این شما مجبور بودید همواره اسکن‌ مدارک شناسایی خود را بر روی اپلیکیشن‌های مختلف آپلود کنید. اما این سرویس جدید تلگرام ( پاسپورت تلگرام ) برای حل این معضل بوجود آمده است.

تلگرام پاسپورت چیست ؛ سهولت هویت‌یابی با تلگرام

تلگرام پاسپورت یک شیوه هویت‌یابی یکپارچه برای سرویس‌هایی است که شناسایی فرد به فرد اشخاص را در دستور کار خود دارند. فقط کافی است یک مرتبه مدارک خود را آپلود کنید و از آن پس بدون اتلاف وقت، می‌توانید اطلاعات خود را بر روی سرویس‌های مختلفی نظیر سرویس‌های مالی و یا عرضه اولیه سکه (ICO) که به آیدی‌های حقیقی شما نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

داده‌های شما در جای امنی قرار دارد

مدارک شناسایی و داده‌های شخصی شما با استفاده از رمزنگاری اند تو اند (End-to-End) در تلگرام کلود ذخیره خواهد شد. تنها راه رمزگشایی از آنها پسوردی است که شما می‌دانید، بنابراین تلگرام و سرورش هیچ دسترسی به داده‌های ذخیره شده در تلگرام پاسپورت ندارند. وقتی شما اطلاعاتی را منتشر می‌کنید، آنها به طور مستقیم به سوی فرستنده می‌روند. در آینده نیز داده‌های سرویس تلگرام پاسپورت به روی کلودهای غیرمتمرکز منتقل خواهد شد.

تلگرام پاسپورت
اعتبار تصویر : telegram.com

اگر می‌خواهید ببینید که آیا تلگرم پاسپورت واقعا جواب می‌دهد یا خیر، می‌توانید به ePayments.com سر بزنید. این نخستین سرویس پرداخت الکترونیکی است که برای ثبت‌نام و تایید هویت از تلگرام پاسپورت استفاده می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید این سرویس را تست کنید نیز به صفحه Passport Example در تلگرام سر بزنید و درخواست داده کنید.

به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به این قابلیت باید آخرین نسخه تلگرام را در اختیار داشته باشید. هنگامی که مدارک خود را آپلود کردید می‌توانید آنها را در مسیر زیر پیدا کنید :

در اندروید از این مسیر : Settings > Privacy & Security > Telegram Passport

در iOS از این مسیر :‌ Settings > Telegram Passport

بسیاری از توسعه دهنگان اپلیکیشن و سرویس‌های رایگان نیز می‌بایست از سرویس تلگرام پاسپورت استقبال کنند. با این کار زحمت کمتری کشیده، از به هدر رفتن ساعت‌ها کدنویسی جلوگیری کرده و در نهایت به همان نتیجه دلخواه می‌رسند. اگر شما مالک سرویسی هستید که به هویت‌یابی واقعی کاربران‌تان نیاز دارید، برای دسترسی به SDK‌ها و نمونه‌های مشابه به API docs سری بزنید.

تلگرام پاسپورت
به اشتراگ گذاری داده‌ها در تلگرام پاسپورت (اعتبار : telegram.com)

تلگرام به زودی قصد دارد تاییدیه سوم شخص (third-party verification) را به تلگرام پاسپورت اضافه کند. با چنین قابلیتی، برخی از سرویس‌ها دیگر نیازی درخواست اطلاعات از شما ندارند و فقط به صرف اینکه این فرد توسط تلگرام تایید شده است، آن را به عنوان کاربر حقیقی تلقی می‌کند.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : telegram

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر