;
coinex

تلگرام ایکس ؛ ماجراجویی جدید تلگرام در دنیای شبکه‌های اجتماعی!

چندی پیش اپلیکیشنی در اپ‌استور و گوگل‌پلی منتشر شد که همه مردم با توجه به نام، Challegram، تصور می‌کردند که این نسخه نیز همانند سایر نسخه‌های غیر رسمی تلگرام است. این تصور با اعلام رسمی تلگرام در وبلاگ و اکانت رسمی‌اش در توییتر، رد شده و تلگرام ایکس (Telegram X) معرفی شد.

مدیران این شرکت در اکانت خود به طور رسمی اعلام کردند که این نسخه از تلگرام نیز توسط این گروه برنامه نویسی شده و پشتیبانی آن همانند تلگرام صورت می‌گیرد. حتی شنیده‌ها از فضای خبری موجود در رسانه‌های معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد که تلگرام احتمالا در آینده قصد جایگزین کردن Telegram X با نسخه فعلی را داشته و در حال حاضر در حال دریافت بازخوردهاست.

طبق بررسی‌های اولیه ما در تکراتو، این نسخه از تلگرام زیبایی بهتری نسبت به نسخه عادی داشته و قابلیت‌ها و ویژگی‌های گفته شده برای آن، به طور قابل توجهی محسوس و ملموس است.

دارا بودن بیش از 200 میلیون کاربر در سرتاسرجهان نشان از فراگیر بودن این اپلیکیشن پیام رسان است که طبق آمارهای اعلام شده، بخش بزرگی از کاربران آن را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. رقم اعلام شده برای کاربران ایرانی تلگرام، عددی نزدیک به 45 میلیون نفر است.

تلگرام ایکس

تلگرام که به یک پیام رسان امن معروف است، سعی کرده با ارائه نسخه ایکس، تمامی آن چیزی که قصد دارد در تلگرام اصلی انجام دهد، در نسخه دیگری اجرا کرده و بازخوردها را دریافت کند.


بیشتر بخوانید:  اپلیکیشن های جایگزین تلگرام ؛ انتخاب بهترین پیام رسان


البته به گفته تلگرام این نسخه از پیام رسانش دو سالی است که تحت چکش کاری اهالی اندروید است و در حال حاضر با پشت سر گذراندن تست‌های فنی و امنیتی به صورت رسمی عرضه شده است.

ویژگی‌ها و امکانات تلگرام ایکس (Telegram X)

چندی پیش مدیر تلگرام در مصاحبه‌ای گفته بود که قصد دارد تلگرام را به سمت و سویی ببرد که نیاز مردم به سایتهای خبری از بین رفته و تلگرام به یک بستری تمام عیار برای ارائه اخبار تبدیل شود. بررسی‌های ما در تکراتو نشان می‌دهد تلگرام ایکس همان چیزی است که دوروف قولش را داده بود.

اگر می‌خواهید صحبت‌های ما را به صورت عملی و واقعی تست کنید، کافیست این نسخه از تلگرام را از گوگل پلی دریافت کرده و نصب کنید تا متوجه تغییرات گسترده در تلگرام شوید.


بیشتر بخوانید:  بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی زندگی می‌کنند؟


رابط کاربری جدید، چیزی شبیه یک تغییر بزرگ!

اولین چیزی که در تلگرام جدید با آن روبرو می‌شوید، یک رابط جدید و بسیار کاربرپسند است که تجربه جدیدی از پیام رسان‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. طبق گفته‌های رسمی تلگرام، این نسخه از پیام رسان محبوب ایرانی‌ها، از پایه برنامه نویسی و طراحی شده و یک نسخه تلگرام توسعه داده شده نیست!

در تلگرام ایکس دیگر نیاز نیست وارد یک چت یا وارد گروه و کانالی شوید تا نمای کلی از آن را مشاهده کنید. در تلگرام ایکس یک پیش نمایش بسیار جالب از همه گفتگوها وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد بدون باز کردن صفحه، بتواند آخرین پیام را مشاهده کنند.

این قابلیت در تلگرام ایکس با نگه داشتن طولانی انگشت روی یک گفتگو قابل مشاهده است. پس از این کار یک صفحه آبشاری‌مانند نمایش داده می‌شود که قطعا با دیدنش کمی هیجان‌زده خواهید شد!

حالت Bubble-Free در تلگرام X باعث شده است که کاربر، محیطی جدید در تلگرام را تجربه کند. تصاویر، ویدئوها و پیام‌ها در حالتی وسیع‌تر نمایش داده می‌شود. این پیام رسان جدید قرار است موارد اضافی در نمایش پیام‌ها را از بین ببرد و یکی از همین موارد، حذف دکمه‌های مربوط به میوت و آنمیوت کردن پیام‌هاست.

یکی از موارد جالبی که به تلگرام ایکس اضافه شده است، امکان به اشتراک گذاری پیام‌ها، با کشیدن پیام مورد نظر به سمت راست است. بدین ترتیب که به جای کلیک کردن روی پیام‌ها، کافی است آن را به سمت راست بکشید تا دکمه اشتراک گذاری را مشاهده کرده و پیام را به اشتراک بگذارید.

این امکان به کاربران کمک می‌کند تا مطالب بیشتری را به اشتراک بگذارند و نقل و انتقالات پیام‌ها در تلگرام افزایش پیدا کند!


بیشتر بخوانید:  حذف تلگرام از اپ استور ؛ تلگرام ایکس نیز حذف شد!


تلگرام ایکس همان تلگرام خودمان است؟

بله! به همین سادگی است. قرار نیست تلگرام از پایه و اساس تغییر کند. همه امکاناتی که در نسخه فعلی تلگرام در اختیار دارید در تلگرام ایکس نیز وجود دارد. صرفا این گروه بین المللی به دنبال تغییرات گسترده‌ای است که نمی‌خواهد این تغییرات و شاید انقلابی که قرار است در پیام رسانش ایجاد کند، روی نسخه اصلی اعمال شود.

دلیل این کار ساده است، بسیاری از تغییراتی که ما در حل حاضر روی نسخه جدید تلگرام مشاهده می‌کنیم، خبر از یک تغییر بزرگ می‌دهند که طبیعتا بازخوردهای متفاوتی از کاربران خواهند گرفت. در صورت عدم رضایت کاربران نسبت به یک یا چند مورد از آپشن‌های جدید، حذف، تغییر یا اصلاح آنها در نسخه اصلی به سختی صورت خواهد گرفت.

آیا تلگرام ایکس امن است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، تلگرام ایکس کاملا امن است؛ چرا که اولا از سرورهای تلگرام اصلی استفاده می‌کند و دو سالی است که روی این برنامه کار می‌شود و ثانیا همه تست‌های لازم انجام شده و این نسخه از تلگرام ایکس با رعایت همه جوانب توسط تلگرام رسمی شده است.

طبیعتا باید بگوییم که هر چقدر به تلگرام اصلی بابت امنیت، اعتماد دارید می‌توانید روی امنیت تلگرام ایکس حساب کنید. تلگرام X با همان امنیت، ولی با کارایی و کاربری بهتری ارائه شده است.


بیشتر بخوانید:  ضرر مالی فیلترینگ تلگرام برای کشور ؛ حداقل روزانه ۱.۵ میلیارد تومان!


 

 

شکل و شمایل جدید کانال‌های تلگرامی نشان می‌دهد عزم دورف و دوستانش برای زمین زدن وب‌سایت‌ها جزم شده است. یک گشت و گذار ساده در کانال‌های تلگرامی نشان می‌دهد، این بخش از پیام رسان تلگرام به نحوی تغییر پیدا کرده است که قطعا عرصه را برای سایتهای خبری تنگ خواهد کرد. انتظاری که کاربران از سایتهای خبری دارند، به زودی از طریق کانال تلگرام پاسخ داده خواهد شد.

یک شبکه اجتماعی واقعی، چیزی شبیه به همه و شاید هیچ کدام!

یکی از نکاتی که ما در تکراتو متوجه آن شدیم و در سایتهای خبری داخلی و خارجی صحبتی از آن نشده بود، بخشی از تلگرام ایکس بود که در پروفایل هر کاربر جلب توجه می‌کرد. در پایین‌ترین بخش پروفایل هر کاربر، بخشی وجود دارد که فایل‌های تصویری، ویدئویی، اسناد و …. که کاربر ارسال کرده به صورت دسته بندی شده و به شکلی مشابه اینستاگرام، فیس بوک و …. نمایش داده می‌شود.

البته نتوانستیم به درستی به عملکرد اصلی این بخش پی ببریم، ولی چیزی که در ظاهر مشخص است، تلگرام ایکس قرار است که تلگرام را به سمت و سوی تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی پیش ببرد و این گروه نمی‌خواهند صرفا برچسب پیام رسان روی این اپلیکیشن بماند.

قبلا با تغییرات در عکس پروفایل و دیگر موارد مربوط به هر کاربر، تلگرام علاقه خود را برای تبدیل شدن به شبکه اجتماعی که کاربران را از مراجعه به سایر اپلیکیشن‌ها بی‌نیاز کند، نشان داده بود.

تلگرام ایکس یک مالتی مدیا بی‌نظیر

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید تلگرام ایکس بازطراحی پخش پلیر موزیک و ویدیو این اپلیکیشن است که بسیار کاربرپسند شده و احساس خوبی به کاربر برای گوش دادن به موزیک و تماشای ویدیو می‌دهد. این قابلیت قبل از این به صورت ساده در تلگرام وجود داشت.

طراحی این بخش همانند سایر بخش‌های تلگرام ایکس بسیار جذاب و کاربرپسند است و به نظر، تلگرام به خوبی سلیقه کاربران را فهمیده و طبق این سلیقه در حال باز طراحی اپلیکیشن خود است.


بیشتر بخوانید:  بررسی میزان محبوبیت تلگرام ؛ آیا تلگرام فقط در ایران محبوب است؟


سرعت قابل قبول، عملکرد مناسب

یکی از ویژگی‌هایی که باید به صورت جداگانه نسبت به اعلام آن اقدام کنیم، همین عملکرد سریع و مناسبی است که در تلگرام ایکس وجود دارد. شاید قبل از این و با تست تلگرام اصلی فکر می‌کردیم این ایده‌آل ترین حالت برای یک اپلیکیشن پیام رسان است که می‌تواند در اختیار کاربران قرار بگیرد، ولی مسئولین تلگرام نشان دادند که همیشه در آستین خود یک برگ برنده دارند که همه تصورات کاربران را بهم می‌ریزد.

تلگرام ایکس با توجه به تغییرات اساسی و تفاوت کلی و پایه‌ای که با تلگرام اصلی دارد، از سرعت خوبی برخوردار بوده و کیفیت کار با آن بسیار متفاوت است. نمایش روان انیمیشن‌ها چیزی است که در تلگرام ایکس به طرز قابل توجهی مشهود است.

اگر از توسعه دهندگان تلگرامی هستید و از API برای کارهای خودتان بهره می‌برید، نگران نباشید؛ چرا که تلگرام ایکس به همراه TDLib معرفی شده که همان ای ‌پی آی در تلگرام اصلی است. با استفاده از این قابلیت، توسعه‌دهندگان تلگرام می‌توانند تلگرام‌های غیررسمی سریعتر، بهتر و با کیفیت‌تر بسازند و امنیت بیشتری را به کاربرانشان بدهند.

بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی زندگی می‌کنند؟

جمع بندی:

به صورت کلی می‌توان تلگرام ایکس را یک جهش بزرگ در عرصه پیام رسان ها دانست. این برنامه، یک انقلاب بزرگ در این زمینه خواهد بود و با توجه به اقبال مردم در شبکه اجتماعی توییتر و سایر شبکه های اجتماعی، به نظر می رسد خیلی زودتر از آنچیزی که فکر می‌کنیم، مردم به سمت این نسخه از تلگرام حرکت کنند. به نظر می‌رسد که تلگرام ایکس جایگزینی عملی برای تلگرام خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن تلگرام ایکس

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن تلگرام ایکس را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن

با ما در تکراتو همراه باشید و از آخرین اخبار روز فناوری مطلع شوید. ما متعهدیم که شما باید سریع و با کیفیت “بدانید”

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون از محتوایی که تهیه کردین
    ۲ سوال
    ایا به طور همزمان میشه تلگرام و تلگرام ایکس رو در روی گوشی نصب داشت؟
    ایا نسخه تحت ویندوز تلگرام ایکس وجود داره؟

    پاسخ