;
coinex

گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال چه ویژگی‌هایی دارند؟

گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال (Pixel 3 XL) دو گوشی جدید کمپانی گوگل هستند که به زودی معرفی خواهند شد، اما آنها چه ویژگی‌هایی دارند؟ این مطلب مهمترین شایعات درباره مشخصات گوگل پیکسل 3 و مدل بزرگتر آن را بازگو می‌کند.

علاوه بر پسران گوگل، قرار است که نوت 9 سامسونگ، عضو جدید خانواده گوشی‌های سری V ال جی و دار و دسته آیفون‌های اپل هم در این نیمه سال 2018 معرفی شوند.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال و برادر کوچک‌ترش به احتمال زیاد مانند گوشی‌های قبلی گوگل در ماه اکتبر (اوایل پاییز) رونمایی می‌شوند. انتظار داریم که این دو گوشی هوشمند هم مانند اسمارت فون‌های قبلی این برند قدرتمند باشند و بتوانند ابهت سیستم عامل اندروید را برای کاربران این اکوسیستم ترسیم کنند.

این دو گوشی جدید نسبت به گوشی‌های قبلی گوگل بدون شک با سخت افزارها و ویژگی‌های بهتری عرضه می‌شوند، ولی سوال این است که این بهینه سازی‌ها چه ماهیتی دارند. در این نوشتار سعی کرده‌ایم که جدیدترین مطالبی را که در مورد گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال تا به امروز مطرح شده‌ را ارائه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال

طراحی؛ پیش به سوی ناچ

پیکسل 2 با یک نمایشگر با نسبت تصویر 16 به 9 و پیکسل 2 ایکس ال با نمایشگری دارای نسبت تصویر 18 به 9 عرضه شدند. جزئیاتی که اخیرا در مورد گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال منتشر شده‌، نشان می‌دهد که این دو گوشی هوشمند اعضای جدید کلوپ گوشی‌های بدون حاشیه هستند.

گوگل پیکسل 3 در عکس‌هایی که هم اکنون در فضای مجازی وجود دارند، در نمای جلو مانند ال جی جی 6 ظاهر شده است. گفته شده که گوگل در ساخت این محصول از یک نمایشگر 5.3 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 و حاشیه‌های بالایی و پایینی استفاده کرده است.

در پیکسل 3 ایکس ال این نسبت تصویر رشد کرده و نمایشگر فضای بیشتری از جلوی گوشی را پوشانده است. شایعه شده که این گوشی پرچمدار از یک نمایشگر مجهز به ناچ 6.2 اینچی بهره می‌برد. ظاهرا یک حاشیه هم در پایین صفحه نمایش وجود دارد و یکی از اسپیکرهای جلویی پیکسل 3 ایکس ال هم در این حاشیه قرار گرفته است.

طبق اطلاعات موجود فرق بسیار زیادی بین نسل قبلی گوشی‌های پیکسل و نسل جدید این محصولات از نظر ابعاد و ارگونومی طراحی وجود ندارد. ظاهرا حتی پنل پشتی گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل هم شبیه به پنل پشتی گوشی‌های سری پیکسل 2 است و باز هم یک ترکیب شیشه‌ای – فلزی در این قسمت ارائه شده است.

در مجموع گوگل خیلی در طراحی ظاهری نسل جدید گوشی‌هایش به خود زحمت نداده و باز هم یک دوربین تک سنسوری و اسکنر اثر انگشت را درست در همان مکانی که دوربین اصلی و سنسور بیومتریکی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را نصب کرده بود، قرار داده است.

طراحی

دوربین؛ دوگانه یا … ؟!

گوگل سال گذشته کاملا از گرایش استفاده از سیستم دوربین‌های دوگانه فاصله گرفت و گوشی‌هایش را با دوربین اصلی و سلفی تک سنسوری در اختیار کاربرانش گذاشت؛ البته این سازنده، حالت پرتره را به واسطه ترفندهای نرم افزاری و استفاده از الگوریتم‌های پیچیده هماهنگ با سنسور گوشی‌هایش در اختیار کاربرانش گذاشت تا بتواند عمق تصاویر را هم از این طریق در عکس‌های گرفته شده با پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اعمال کند. هدف گوگل از دنبال کردن این سبک طراحی این بود که نشان دهد بدون سخت افزارهای اضافی هم امکان ارائه قابلیت‌های پیشرفته وجود دارد.

تصاویری که از گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال منتشر شده‌اند، نشان داده‌اند که خالق این محصولات آن‌ها را به دوربین سلفی دوگانه مجهز کرده است. برخی می‌گویند که گوگل می‌خواهد با این کار عکس‌های سلفی پرتره بهتری را از کاربران دو گوشی جدیدش بگیرد.

این ساختار باعث می‌شود که گوگل نخواهد با کمک ترفندهای نرم افزاری اثر بوکه دوربین‌های DSLR را در عکس‌های گرفته شده با دوربین جلویی گوشی‌هایش اعمال کند. برخی هم می‌گویند دوربین دوگانه سلفی به منظور ارائه یک قابلیت تشخیص چهره پیشرفته بر روی گوشی‌های سری پیکسل 3 نصب شده است تا گوگل را در کنار شرکت‌هایی مانند اپل که از این فناوری استفاده می‌کنند، قرار دهد.

این امکان هم وجود دارد که یکی از سنسورهای این دوربین از نوع واید انگل و سنسور دیگر یک ماژول عادی باشد. در هر حال می‌دانیم که گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال به دوربین‌های دوگانه مجهز هستند، اما نسبت به کاربرد این دوربین‌ها مطلع نیستیم.

ضربه کمتر، فرامین لمسی بیشتر

گوشی گوگل پیکسل 3 فقط ترکیبی از سخت افزارهای پیشرفته و قدرتمند نیست؛ این محصول قرار است سیستم عامل اندروید 9 را هم با خود به همراه بیاورد. ظاهرا گوگل می‌خواهد در این بهینه سازی از یک نوار ابزار با قابلیت پشتیبانی فرامین لمسی برای کنترل نرم افزارهایش استفاده کند. به عبارت دیگر در گوشی‌های جدید این برند مشهور هم مانند گوشی آیفون X اپل شاهد عملکرد یک رابط کاربری طراحی شده برای ارائه فرامین حرکتی خواهیم بود.

کاربرانی که نسخه بتای آپدیت سیستم عامل اندروید P را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، با این ویژگی آشنایی دارند. در صورتی که از نسل اول و دوم گوشی‌های پیکسل استفاده می‌کنید هم می‌توانید این بروزرسانی را دانلود و نصب کنید. سربازان تازه نفس گوگل اولین گوشی‌هایی هستند که به طور استاندارد با سیستم عامل اندروید پی و رابط کاربری حرکتی این پلت‌فرم عرضه می‌شوند. به احتمال زیاد گوگل به اندازه کافی در مورد ارگونومی گوشی‌هایش فکر کرده است تا بتواند بهترین تجربه استفاده از این رابط کاربری را در اختیار کاربرانش بگذارد.

بیشتر از یک فرمان فشاری …

فناوری اکتیو اج پیکسل 2 آینه تمام قد فناوری اج سنس شرکت اچ تی سی است. این شباهت چندان هم غافلگیر کننده نیست، زیرا غول دنیای مجازی در سال 2017 تعدادی از مهندسان این شرکت را به استخدام خود درآورد و در چند سال اخیر همکاری‌هایی با سازنده مشهور تایوانی داشته است.


بیشتر بخوانید: گوگل قصد دارد تا اچ تی سی موبایل را به دارایی‌های خود اضافه کند؛ آلفابت در حال گسترش


با توجه به این امر احتمال دارد که گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال به بهینه سازی‌هایی که اچ تی سی در فناوری اج سنس گوشی پرچمدار یو 12 پلاس خود اعمال کرد، مجهز شده باشند. این فرضیه چندان هم غیرمنطقی نیست؛ زیرا وقتی که گوشی‌های اچ تی سی فناوری فرامین فشاری را ارائه می‌کنند، دلیلی ندارد که گوشی‌های پیکسل بدون این فناوری وارد میدان رقابت شوند.

فرامین فشاری

قابلیت اج سنس گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس فقط به فشار دادن این گوشی هوشمند برای اجرای چند فرمان خاص منتهی نمی‌شود. این فناوری هم اکنون می‌داند که کاربر یو 12 پلاس با کدام دست خود این گوشی پرچمدار را در دستش نگه داشته است. اج سنس علاوه بر این می‌تواند بین حالت‌های مختلف فشار دادن گوشی تمایز قائل شود به این نحو که می‌داند کاربر کل بدنه گوشی را فشار می‌دهد، با یک انگشت خود بر روی دیواره‌های گوشی ضربه می‌زند یا صرفا گوشی را در دست خود نگه داشته است.


بیشتر بخوانید: بررسی اچ تی سی یو ۱۲ پلاس ؛ کامل‌ترین بررسی از پرچم‌دار جدید HTC


فناوری بهینه سازی شده اچ تی سی همچنین کاربر را قادر می‌سازد تا نحوه واکنش نشان دادن گوشی به فرامین فشاری را نیز تا حدی تنظیم کند. بعید نیست که پادشاه دنیای مجازی این بهینه سازی‌ها را در نظر بگیرد و گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال خود را به آن‌ها مجهز سازد. شایعه شده است که گوگل می‌خواهد یک گوشی میان رده را هم بسازد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر