;
coinex

عباسی شاهکوه تکذیب کرد؛ هیچ وامی به پیام رسان جیک و پیک داده نشده است

پیام رسان جیک و پیک هیچ وامی دریافت نکرده است. عباسی شاهکوه گفت که شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ وامی به جیک‌و‌پیک پرداخت نکرده است.

به گزارش تکراتو، اخباری مبنی بر ارائه وام و امکانات رایگان به تعدادی از پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شده است. در این بین، یکی از این پیام رسان‌ها که گفته شده امکانات رایگان دریافت کرده، پیام رسان جیک و پیک است. این صحبت‌ها باعث انتقاد به وزیر ارتباطات شد که علت ارائه خدمات به پیام رسان جیک و پیک چه بوده است. مدیر پیام‌رسان ایرانی آی‌گپ نیز از پرداخت این وام به جیک‌وپیک انتقاد کرد.

تکذیب پرداخت وام به پیام رسان جیک و پیک

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص حواشی پیش آمده، اعلام کرد که صحبت‌هایش در مصاحبه قبلی به طور غلط منعکس شده است. وی گفت که مرکز ملی فضای مجازی 9 پیام رسان را معرفی کرده است که بر اساس مصوبه، مرکز ملی فضای مجازی موظف است از آنها پشتیبانی کند.

وی ادامه داد که هیچ اسمی از این 9 پیام رسان نبرده و گفت که لیست پیام‌رسان‌های مجاز که مرکز ملی تأیید کرده، عبارت اند از: ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی‌گپ، لنزور، جیک‌وپیک، گپ، بله و ایتا که بر اساس مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، باید از آنها پشتیبانی شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در رابطه با موضوع وام اختصاص داده شده به این پیام‌رسان‌ها اظهار داشت که این بحث مربوط به شرکت زیرساخت نیست و البته وام هم به همه این پیام‌رسان‌ها تعلق نگرفته است.

به گفته وی، شرکت زیرساخت پیشقدم شده و بر اساس بودجه خود وام 3 مورد از پیام‌رسان‌ها یعنی بیسفون پلاس، سروش و گپ را پرداخت کرده است اما مابقی چون از بودجه آنها خارج بوده توسط سایرین تامین خواهد شد. مراحل دریافت وام برای سایر پیام‌رسان‌ها هم در حال طی شدن است.

صحبت‌های جهرمی در مورد عدم ارائه وام به پیام رسان جیک و پیک

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در توئیتر به سؤال یکی از کاربران در رابطه با چرایی اختصاص وام به پیام‌رسان جیک‌وپیک پاسخ داد. وی تأکید کرد که وامی به پیام رسان جیک و پیک داده نشده و ادامه داد که اظهارنظر رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت دقیق نبوده است.

هیچ وامی به پیام رسان جیک و پیک داده نشده است

.

منبع: yjc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر