;
coinex

باج 5 میلیارد دلاری بدافزار سام سام ؛ باج گیری از سیستم‌های کامپیوتری ادامه دارد

سیستم‌های کامپیوتری باز هم مورد حمله بدافزار سام سام قرار گرفتند. این بدافزار از سال ۲۰۱۵ تاکنون، ۵.۹ میلیون دلار از قربانیان خود باج گرفته است.

به گزارش تکراتو، بدافزار سام سام بر سیستم‌های رایانه‌ای تسلط می‌یابد و در مقابل دریافت مبلغی، اطلاعات آنها را آزاد می‌کند. طبق گزارش شرکت امنیتیSophos  خسارت مالی بدافزار SamSam به شرکت‌ها بسیار بیشتر از تخمین‌های کارشناسان بوده است.

بدافزار سام سام و خسارت به سیستم‌های کامپیوتری

بدافزار سام سام اولین بار در دسامبر ۲۰۱۵ آشکار شد. این بدافزار از آن زمان تاکنون ۵.۹ میلیون دلار از قربانیان خود باج گرفته است. براساس گزارش شرکت سوفوس، روزانه یکبار از این باج افزار برای حمله استفاده می‌شود. این باج افزار کامپیوتر را گروگان می‌گیرد و در مقابل دریافت مبلغی اطلاعات آن را آزاد می کند.

بدافزارها معمولا در ایمیل‌های اسپم ناشناس ارائه می‌شوند و حاوی فایل یا لینک آلوده هستند. وقتی کاربر روی فایل یا لینک موجود در ایمیل کلیک کند، باج افزار کنترل رایانه را به دست می‌گیرد.

بدافزارSamSam  به روشی متفاوت عمل می‌کند. یعنی یک هکر یا گروهی از هکرها وارد یک شبکه می‌شوند، آن را اسکن می‌کنند و سپس به طور دستی باج افزارSamSam  را اجرا می‌نمایند. این حملات تخصصی بیشترین خسارت را وارد کرده و بیشترین باج را دریافت می‌کنند.

براساس تحقیق انجام شده تاکنون، ۵۰ درصد قربانیان از شرکت‌های خصوصی، ۲۶ درصد از بخش خدمات درمانی، ۱۳ درصد از سازمان‌های دولتی و ۱۱ درصد از موسسات آموزشی بوده‌اند.

.

منبع: digitaltrends

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر