;
coinex

حمایت از تولید داخل و کالاهای ایرانی ؛ صنایع فرهنگی ایران زمین

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، درباره حمایت از تولید داخل و کالاهای ساخت ایران سخن گفت.

به گزارش تکراتو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی سخن گفته است. وی در این مورد اعلام نمود که ممکن است ایران در صنایع کاربردی، سنگین یا کشاورزی کالاهایی تولید کند که این کالاها در بسیاری از کشورهای دیگر هم تولید شوند.

وی در ادامه تاکید کرد که برای برتری در تولیدات باید نقاط ممتاز برای تولید در نظر گرفته شود. به گفته وی اگر کشور بتواند هم در تولیدات داخلی و هم در صادرات تولیدات به خارج موفق باشد، می‌تواند اثرگذاری فرهنگی و روانی عمیقی داشته باشد و در سایر حوزه‌های تولیدی ملی هم موفق عمل نماید.

حمایت از تولید داخل در بخش‌های مختلف

به گفته صالحی، کشور ایران در بخش‌های مختلف سینما، موسیقی، اسباب‌بازی، قصه و همچنین مجسمه‌سازی، تئاتر، و سایر صنایع فرهنگی، تجربه‌ها و قابلیت‌های قابل توجهی برای تولید دارد که یکی از اهداف برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و پیشبرد این صنایع است.

وی ادامه داد که صنایع فرهنگی علاوه بر این که کالای فرهنگی ایران ساخت تولید می‌کنند نقش دیگری هم دارند و آن هم کمک کردن به تبلیغات سایر کالاهای ایرانی است. نباید فراموش کرد که تبلیغات این روزها نقش پررنگی در جهت دادن به افکار عمومی دارند. صنایع فرهنگی به پشتوانه نیروهای آگاه، خلاق و هنرمندی که دارند، می‌توانند وارد همکاری‌های مستقیم با رسانه‌ها شوند و در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

صالحی همچنین بیان کرد که حمایت از صنایع و کالاهای فرهنگی و خلاق ایرانی و کمک به معرفی آن‌ها در میدان‌ها و بازارهای ایرانی و خارجی یکی از برنامه‌های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت رسانه‌ها در زمینه معرفی کالای ایرانی اشاره کرد و گفت که وزارت فرهنگ برنامه‌های تشویقی مشخصی برای تبلیغ کالاهای ایرانی توسط رسانه‌ها دارد. وزارت فرهنگ در تلاش است تا با ایجاد زمینه‌ها و فضاهای همفکری و هم‌اندیشی میان رسانه‌ها و نخبگان فرهنگی و هنری، شرایطی بهتر را برای تولید بسته‌های تبلیغاتی ایرانی فراهم کند.

اهمیت فرهنگی و هنری جشنواره ایران ساخت

صالحی در ادامه صحبت‌هایش به اهمیت فرهنگی و هنری جشنواره ایران ساخت در عرصه کسب و کار کشور اشاره کرد و ابراز نمود که حمایت از کالای داخلی و به ویژه کالاهای فرهنگی ایرانی، راهی مطمئن برای حل مشکلات کشور با استفاده از توان فکری و اجرایی ایرانی است. به گفته وی اگر تولیدکننده از حمایت مصرف کننده مطمئن باشد، می‌تواند با دقت بیشتر و کیفیت بهتری به تولید محصول بپردازد. وی همچنین تولید را مسئله‌ای فرهنگی دانست.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت قرار است با اهدافی متفاوت به زودی برگزار شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ایران ساخت، 15 آبان ماه1397 است.

.

منبع: iransakht

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر