;
coinex

زنان به سربازی می‌روند ؛ طرح خدمت سربازی زنان در مجلس کلید خورد

طرح خدمت سربازی زنان در مجلس مطرح شد. با اینکه هنوز خدمت اجباری سربازی مردان منتقدان فراوانی دارد، اما از این پس احتمال دارد که زنان نیز به خدمت سربازی فراخوانده شوند.

بحث خدمت سربازی دختران به معنای آن نیست که آنها در بخش نظامی حضور داشته و برای عملیات نظامی آماده شوند. این صحبت‌هایی بود که طیبه سیاووشی، نماینده مردم تهران، آن را در گفتگو با برنا اعلام کرد.

آیا طرح خدمت سربازی زنان تصویب خواهد شد؟

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون حقوقی و قضایی با مطرح کردن طرحی می‌گویند که قصد دارند خدمت سربازی را برای پسران اختیاری کنند و پسرانی که تمایلی برای رفتن به سربازی نداشته باشد می‌توانند با پرداخت 3 برابر مبلغی که دولت برای یک سرباز هزینه می‌کند کارت معافیت خود را تحویل بگیرند.


بیشتر بخوانید: میزان تحصیلات روی انتخاب حجاب زنان تاثیرگذار است


این موضوع در حالی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود که اکنون طرح خدمت سربازی دختران نیز به آن اضافه شده است. اگرچه هنوز جزئیاتی از این طرح منتشر نشده است، اما طیبه سیاووشی که عضو فراکسیون زنان مجلس نیز هست، معتقد است که دختران قرار نیست تا در طول خدمت سربازی اسلحه به دست بگیرند.

در واقع از این زنان در مسایل آموزشی و بهداشتی و همچنین رویکرد نرم افزاری استفاده خواهد شد. البته همان طور که گفته شد، این طرح به صورت کامل در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده و اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست و تنها کلیات آن در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بحث قرار گرفته است.

سربازی دختران شبیه شوخی است

سردار کمالی در واکنش به موضوع طرح خدمت سربازی زنان و دختران گفت: که در حال حاضر چنین طرحی وجود ندارد و سربازی دختران بیشتر شبیه به یک شوخی است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: ستاد کل نیروهای مسلح نیز هیچ گونه برنامه‌ای برای سربازی زنان نداشته و این اظهارات بدون پایه و اساس درستی مطرح شده است.

باید دید که موضوع به خدمت رفتن زنان و دختران تا چه اندازه جدی خواهد بود و یا شاید به گفته سردار کمالی این موضوع بیشتر شبیه به یک شوخی باشد.

.

منبع: borna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. خب وقتی زنان و دختران دقیقا از تمام امکانات موجود در کشور مساوی (گاهی علاوه بر) مردان استفاده می کنند، چرا نباید به سربازی(استفاده از آنان در خدمات) بروند!!!؟؟؟
    میتونن به اونها آپشن بدن که همه در شهر خودشون باشن، و در ساعات اداری خدمت کنند، ولی اونها حداقل برای مدت محدودی به سربازی برند مانند پسران چون واقعا تبیعض دارن قائل می شن تو این موضوع

    پاسخ