;
coinex

توقف خرید و فروش خودروهای خارجی به علت گرانی

خرید و فروش خودروهای خارجی در کشور متوقف شد. افزایش قیمت این مدل از خودروها و نوسانات نرخ دلار باعث کاهش خرید و فروش آنها شده است.

به گزارش تکراتو، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ و فروشندگان خودرو اعلام کرده که افزایش قیمت خودروهای خارجی باعث شده تا خرید و فروش آنها تقریبا به صفر برسد زیرا دیگر کسی تمایل به خرید این خودروها ندارد.

وی ادامه داد که در شرایطی که واردات این خودروها به کشور متوقف شده، تقاضا برای خرید آنها نیز به صفر رسیده و دیگر کسی تمایلی به خرید ندارد.


بیشتر بخوانید:  احتکار ۱۹۰۰ خودرو در انبار شیراز به بهانه نبود قطعات


توقف خرید و فروش خودروهای خارجی

سعید مؤتمنی در ادامه در مورد تقاضا برای خرید خودروهای خارجی در بازار سخن گفت و اعلام کرد که بعد از اینکه نهادهای نظارتی، بازرسی‌ها را تشدید کردند، قیمت خودروهای خارجی نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ اشاره کرد که اگرچه واردات خودرو به کشور متوقف شده اما خودروی خارجی به اندازه کافی در کشور وجود دارد ولی افزایش قیمت‌هاست که باعث شده دیگر تقاضایی برای خرید آنها وجود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد؛ فعلا ماشین نخرید!


مؤتمنی  بیان داشت که خرید و فروش خودروی خارجی  به دلیل افزایش قیمت‌ها، تقریبا به صفر رسیده است. به گفته وی قیمت خودرو سانتافه حدود یک ماه پیش به  600 میلیون تومان رسیده بود، اما با کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر قیمت این خودرو اکنون به حدود 480 تا 500 میلیون تومان کاهش یافته است.

مؤتمنی در پایان گفت که در شرایط کنونی که قیمت خودروهای داخلی هم افزایش و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، مردم با پولی که در اختیار دارند فقط می‌توانند اقدام به خرید خودروهای داخلی کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر