;
coinex

رفع مشکلات بینایی با یک هدست واقعیت مجازی ممکن شد

هدست واقعیت مجازی در کنار کاربردهای متفاوتی که دارد می‌تواند به رفع مشکلات بینایی نیز کمک کند. این ویژگی جدیدا توسعه داده شده است.

به گزارش تکراتو، هدست واقعیت مجازی می‌تواند علاوه بر داشتن کاربردهای مختلفی مانند بازی و آموزش، استفاده‌های دیگری هم داشته باشد. رفع مشکلات بینایی نیز کاربرد جدیدی است که برای آن توسعه داده شده است.


بیشتر بخوانید: چین با کمک واقعیت مجازی در فکر ریشه کن کردن اعتیاد است


رفع مشکلات بینایی با هدست واقعیت مجازی

دژنراسیون ماکولا اختلالی است که معمولاً در سالمندان دیده می‌شود. این اختلال از دست رفتن بینایی یا تاری دید را به همراه دارد. این مشکل باعث می‌شود افراد در مشاهده چهره‌ها، رانندگی، خواندن و فعالیت‌هایی از این قبیل با مشکل مواجه شوند.

شرکتIrisVision  فناوری جدیدی را برای حل مشکل بینایی توسعه داده است. این سیستم جدید بر اساس واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند کار می‌کند و با استفاده از دوربین گوشی تصویر محیط را دریافت کرده و نمایش می‌دهد. البته این هدست نمی‌تواند به رفع مشکلات بینایی به صورت کامل کمک کند ولی در مورد این مشکل خاص می‌تواند امکان خواندن متون و یا مشاهده محیط را برای کاربران آسان کند.


بیشتر بخوانید: برخی افراد می توانند ۱۰۰ برابر رنگ های بیشتری نسبت به بقیه افراد ببینند


این محصول جدید مبتنی بر گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ است. گوشی، ویدیویی از محیط اطراف کاربر ضبط می‌کند و به صورت بلادرنگ به بخش‌هایی از چشم فرد که هنوز بینایی مناسبی دارند نشان می‌دهد. کاربر همچنین می‌تواند به منظور مشاهده راحت تر از قابلیت بزرگ نمایی تصاویر استفاده کند. بنابراین مغز برای درک نقاط کور قرار گرفته در مرکز دید کاربر با مشکل مواجه نمی‌شود.

پژوهشی روی 30 فرد استفاده کننده از فناوری IrisVision به مدت 2 هفته انجام شد میزان بینایی به 20/30 (به عبارتی معادل با بینایی حرفی با اندازه 30 از فاصله 20 فوتی یا 6 متری) رسید که بسیار نزدیک به میزان 20/20 است.

اکنون این فناوری در 80 مرکز چشم پزشکی در سراسر ایالات متحده به کار می‌رود و هزینه ای 2500 دلاری دارد که شامل هدست واقعیت مجازی سامسونگ، در کنار گوشی گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 8 است. نرم افزار مورد بحث نیز از قبل روی این گوشی‌ها نصب شده است.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر