;
coinex

فورتنایت برای اندروید ؛ دانلود بازی Fortnite از کجا امکان پذیر خواهد بود؟

شرکت اپیک گیمز اعلام کرده که نسخه اندروید بازی فورتنایت را در فروشگاه گوگل پلی عرضه نخواهد کرد و در عوض، آن را در وب‌سایت رسمی Fortnite عرضه می‌کند تا کاربران بتوانند مستیقما آن را دریافت کنند. این خبر در تایید گزارش‌هایی مبنی بر دور زدن گوگل توسط اپیک در عرضه بازی برای سیستم عامل اندروید منتشر شد.

[آپدیت 1: دانلود بازی فورتنایت هم اکنون برای تمام دستگاه‌های اندرویدی امکان پذیر است. اما با توجه به اینکه نسخه موجود آزمایشی است، اجرای آن تنها به وسیله دعوت نامه صورت می‌گیرد.]

هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای نسخه اندروید فورتنایت مشخص نیست، اما شایعات حاکی از آن است که انتشار آن همزمان با رونمایی از گلکسی نوت 9 خواهد بود. البته اپیک از اظهار نظر در رابطه با تاریخ انتشار یا هرگونه همکاری با سامسونگ خودداری کرد.

بازی فورتنایت برای اندروید

این خبر نشان دهنده تلاش این صنعت برای جدایی از سازندگان سیستم عامل همچون اپل و گوگل برای توزیع برنامه است. اپیک برای توزیع نسخه iOS فورتنایت تصمیم گرفت آن را بر روی اپ استور عرضه کند، چرا که راه آسان دیگر برای عرضه و دانلود آن توسط کاربران وجود نداشت. اپل بر خلاف گوگل به کاربران اجازه نمی‌دهد تا برنامه‌هایی را که در روند بررسی‌اش تایید نکرده و خارج از مارکت پلیس رسمی‌اش منتشر شده، دانلود کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین بازی های اکشن اندروید ؛ 11 عنوان بازی پرهیجان در موبایل


مدیرعامل شرکت، تیم سویینی، گفته است که انگیزه اولیه شرکت برای این اقدام دو دلیل است. اول اینکه اپیک می‌خواهد رابطه مستقیم با مصرف کننده را حفظ کند. (این شرکت نسخه PC فورتنایت را به جای پلتفرم استیم، بر روی لانچر خود منتشر کرد.)

سویینی می‌گوید:

اپیک می‌خواهد رابطه‌ای مستقیم با مشتریانمان در تمام پلتفرم‌هایی که امکانش هست، داشته باشیم. نکته عالی در رابطه با اینترنت و انقلاب دیجیتالی این است که این کار امکان پذیر است. امروزه دیگر نیازی به فروشگاه‌های فیزیکی و توزیع کننده‌های واسطه نیست.

بازی Fortnite - فورتنایت
تمام درآمد بازی فورتنایت از طریق خریدهای دورن بازی و فروش آیتم‌هایی مانند کاراکتر و لباس، حرکات رقص و اشتراک Battle Pass به دست می‌آید.

دلیل دوم مسئله مالی است. اپیک نمی‌خواهد به گوگل 30 درصد حق کمیسیون بپردازد، مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه تمام درآمد بازی از طریق خریدهای درون برنامه‌ای به دست می‌آید.

سویینی همچنین گفت:

مالیات 30 درصدی این فروشگاه، در حالی که سهم 70 درصدی توسعه دهندگان باید تمام مخارج را پوشش دهد، مبلغ بسیار بالایی است. این عمل در رابطه با کنسول منطقی است، چرا که سرمایه گذاری بزرگی برای سخت افزار صورت می‌گیرد، که فروش اغلب کمتر از هزینه است و کمپین‌های بازاریابی با همکاری گسترده با ناشران انجام می‌پذیرد. نسبت به خدمات و عملکردی که این فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند، مانند پردازش پرداخت، پهنای باند دانلود و خدمات مشتریان، 30 درصد بسیار زیاد است.

بازی فورتنایت توانست تنها در سه هفته ابتدایی انتشار برای آیفون، 15 میلیون دلار درآمد کسب کند. بنابراین می‌توان موبایل را از منابع درآمد قابل توجه برای اپیک به حساب آورد.

این اقدام Epic نگرانی‌هایی نیز به همراه داشته است. از آنجایی که با اجرای نرم افزارهای third-party خارج از پلی استور، تعدادی از موارد حفاظتی در دستگاه‌های اندرویدی غیر فعال می‌شود، ممکن است استفاده از آن با ریسک‌های امنیتی یا حریم خصوصی همراه باشد. سویینی گفته که فکر نمی‌کند مسائل امنیتی در اینجا خیلی مهم باشد.

گیمرها ثابت کرده‌اند که قادرند از روش‌های امن نرم افزاری استفاده کنند، و گیمینگ بر روی پلتفرم‌های باز PC رونق گرفته است. ما مطمئن هستیم که (بازی) در اندروید نیز به همان اندازه موفق باشد. از همه مهم‌تر، سیستم عامل‌های موبایل دارای امنیت قدرتمند و بر اساس اجازه کاربر هستند که به کاربران امکان انتخاب دسترسی اپلیکیشن‌ها به فایل‌ها، میکروفون و مخاطبان را می‌دهد. از نظر ما تمام پلتفرم‌های کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند، به جای اینکه یک اپ استور بر اجازه کاربران نظارت کند، باید امنیت را فراهم کنند.

با این وجود، تعدادی سوال بی پاسخ باقی مانده است، مثلا اینکه گوگل چه بیانیه‌ای خواهد داشت. علاوه بر این، این اقدام چه تاثیری در دسترسی بازی Fortnite در چین خواهد داشت. سویینی گفته که عرضه اولیه بازی در جهان شامل چین نخواهد بود و اپیک در حال کار بر روی آن است.

سویینی در رابطه با دلیل این کار گفت:

چون گوگل پلی در چین نمایندگی ندارد و تمام بازار اندروید چین توسط نرم افزارهای دانلود مستقیم مانند WeChat و Xiaomi Store خدمت رسانی می‌شود.

این حرکت Epic مطمئنا تاثیر بزرگی بر روی عملکرد سازندگان اپلیکیشن در آینده خواهد داشت. بازی فورتنایت تنها تا ماه ژوئن بیش از 125 میلیون بازیکن داشته است. این نشان می‌دهد کاربران اندروید نیز از آن استقبال خواهند کرد.

اپیک با انتشار بازی فورتنایت برای اندروید دست به اقدام ریسک پذیری زده است. اندروید مسلما محبوب‌ترین پلتفرم این بازی خواهد بود.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورتنایت در اندروید

  • سیستم عامل: اندروید 64 بیت نسخه 5.0 Lollipop یا بالاتر
  • رم: حداقل 3 گیگابایت، توصیه شده 4 گیگابایت یا بالاتر
  • گرافیک: Mali-G71 MP20 ،Adreno 530 ،Mali-G72 MP12 یا بالاتر

گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل، گلکسی اس 7، وان پلاس 3T و وان پلاس 3 می‌توانند این بازی را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge و microcapmag

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر