;
coinex

نمایشگرهای تاشو ال جی از سال آینده تولید می‌شود

ال جی به دنبال ساخت نمایشگرهای تاشو است. ال‌جی دیسپلی یکی از سازندگان عمده پنل‌های LCD و LED است. این شرکت از سال آینده تولید پنل‌های منعطف اولد (OLED) را نیز آغاز خواهد کرد.

ال جی سالهاست که در فکر ساخت یک صفحه نمایش تاشو است، اما آخرین گزارش منتشر شده بیان می‌کند که این شرکت در همکاری با یکی از شرکای تجاری خود به زودی پنل قابل انعطافی را تولید خواهد کرد. اگرچه مشخص نیست که کدام کمپانی در این زمینه با ال جی همکاری خواهد کرد، اما گوگل، مایکروسافت و یا یکی از شرکت‌های بزرگ چینی می‌تواند همان شریک تجاری مورد نظر باشد.

گفته می‌شود که LG Display سعی دارد تا با استفاده از تکنولوژی جدیدی، نمایشگرهای تاشو خود را توسعه دهد. برای محافظت هرچه بیشتر این پنل‌ها در برابر اکسیژن و رطوبت، این شرکت به جای استفاده از تکنولوژی انباشت به روش تبخیر (chemical vapor deposition) که به اختصار CVD نامیده می‌شود، از فناوری انباشت لایه‌ اتمی ( ALD) بهره خواهد برد.


بیشتر بخوانید: گوشی آیفون قابل انعطاف اپل چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟


در حالیکه سامسونگ تولید صفحات نمایشگر تاشو خود را آغاز کرده و در حال حاضر پیشروترین شرکت در این زمینه است، اما سامسونگ به احتمال بسیار زیاد از این فناوری برای تولید محصولات خود استفاده کرده و سایر تولیدکنندگان نخواهند توانست تا از این تکنولوزی بهره مند شوند. این موضوع می‌تواند تولیدکنندگان دیگر را به سمت ال جی دیسپلی بکشاند.

البته سامسونگ و ال جی تنها تولیدکنندگان گوشی‌های قابل انعطاف نخواهند بود. گفته می‌شود که هواوی نیز به دنبال ساخت یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو است و این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری و حتی زودتر از سامسونگ، گوشی منعطف خود را روانه بازار کند. به نظر می‌رسد که سامسونگ برای معرفی گوشی منعطف خود که احتمالا گلکسی X نامیده می‌شود، نمایشگاه CES 2019 را انتخاب کرده است.


بیشتر بخوانید: گلکسی X دیگر گلکسی ایکس نخواهد بود!


به جز هواوی و سامسونگ، شیائومی و اوپو نیز در حال توسعه و ساخت گوشی قابل انعطاف خود هستند که به احتمال زیاد در سال آینده رونمایی خواهند شد. ال جی تاکنون پتنت های مختلفی را به ثبت رسانده که در آنها از نمایشگرهای تاشو استفاده شده است.

باید دید که در نهایت کدام غول بزرگ گوشی‌ساز جهان اولین گوشی قابل انعطاف را با یک نمایشگر تاشو به بازار عرضه می‌کند. نظر شما در این مورد چیست؟

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر