;
coinex

ایجاد تغییراتی در نحوه نمایش نقشه جهان در گوگل مپس ؛ تبدیل حالت نمایش مسطح به کره زمین

نحوه نمایش نقشه جهان در نسخه‌ی دسکتاپ گوگل مپ تغییر کرد. نقشه‌ی جهان به جای صفحه‌ی مسطح، به صورت کره‌ی زمین نشان داده می‌شود.

به گزارش تکراتو، گوگل‌مپ به‌روزسانی جدیدی دریافت کرده و این بروزرسانی باعث شده نحوه نمایش نقشه جهان تغییر کند. از این پس به‌جای اینکه نقشه‌ی جهان روی صفحه‌ای مسطح نمایش داده شود، در قالب کره‌ی زمین به نمایش درمی‌آید.

نحوه نمایش نقشه جهان به صورت کره زمین

خبر تغییر در نحوه نمایش نقشه جهان از طریق صفحه‌ی توییتر گوگل‌مپ اعلام شده است. این تغییرات فعلا در دسترس کاربران دسکتاپ قرار دارد و اپلیکیشن موبایل همچنان جهان را به‌صورت مسطح نشان می‌دهد.

پیش از این گوگل مپ زمین را به صورت صفحه‌ای مسطح نشان می‌داد و باید گفت که این طرح‌بندی برای چاپ روی ورق، روندی آسان‌تر دارد؛ مشکلی که حالت نمایش قبلی داشت، اغراق در اندازه‌ی اصلی برخی سرزمین‌ها بود که به‌عنوان نمونه، می‌توان به اندازه‌ی غیرواقعی آفریقا و سرزمین گرینلند اشاره کرد.

در حالت قبلی، سرزمین گرینلند بزرگتر از آفریقا به‌نظر می‌رسید؛ در حالی‌که آفریقا ۱۴ برابر نسبت به گرینلند مساحت بیشتری دارد. با این وجود یکی از دلایل گوگل برای استفاده از حالت پیشین، نمایش دقیق زوایای جاده‌ها بوده است.

یکی از کارمندان گوگل در مصاحبه‌ای درباره‌ی این موضوع گفت:

در نسخه‌های اولیه‌ی گوگل‌‌مپ از طرح‌بندی مسطح استفاده نمی‌شد و این موضوع باعث شده بود تا خیابان‌ها در عرض‌های جغرافیایی مرتفع،زاویه‌ی را نمایش ندهند و با واقعیت فاصله داشته باشند.

آیا شما تاکنون از نقشه کره‌ای شکل گوگل استفاده کرده‌اید؟ تفاوت آن با حالت قبلی چیست؟ نظرات خود را با ما و کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

.

منبع:  THE VERGE

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر