;
coinex

واکنش نت برگ و تخفیفان نسبت به غیرقانونی بودن تبلیغات حوزه سلامت در این سایت‌ها

مدیر نظارت سازمان نظام‌پزشکی خراسان‌ رضوی تبلیغات حوزه سلامت در سایت‌های نت‌‌برگ و تخفیفان را به دلیل نبود مجوز نظام‌ پزشکی غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، فهیمه سادات سالاری امروز در نشستی خبری که در سازمان نظام‌پزشکی برگزار شد، اعلام نمود که یکی از دغدغه‌های اصلی آنها تبلیغات مداخله‌گرایان در حوزه پزشکی است. به گفته وی قانون‌گذار، پیگیری تبلیغات در حوزه سلامت را برعهده نظام پزشکی گذاشته است.

وی ادامه داد که برای تبلیغات حوزه سلامت باید از کمیسیون نظام پزشکی مجوز گرفت. به گفته وی تبلیغاتی که در مکان‌های گوناگون چون سطح شهر، تبلیغات مجازی و… انجام می‌شود با پیگیری‌هایی که انجام گرفته مشخص شده فردی که  در حوزه سلامت برای ارائه خدمات تبلیغات کرده، پزشک نیست و در حوزه تبلیغات خود تخصص ندارد.

تبلیغات حوزه سلامت نیاز به مجوز دارد!

سالاری در ادامه به مثالی در این مورد اشاره کرد و گفت که در یکی از روزنامه‌ها تبلیغی در حوزه سپیدی مو چاپ شده که داروی رفع سپیدی مو توسط پزشکی اصفهانی که ماهیت خارجی نداشت، کشف شده بود. وی همچنین به تبلیغات دروغ دیگری در۵۰۴۰ اشاره کرد.

وی ادامه داد که تعداد بسیار زیادی از افراد به این دسته از تبلیغات اعتماد کرده و دارو را مصرف کردند که متاسفانه مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد شده است.

مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی خراسان‌ رضوی تشریح کرد که باید به این موضوعات به درستی رسیدگی شود. یکی دیگر از این مشکلات مساله ارزان‌فروشی خدمت است. تبلیغاتی که اشاره به ارزان‌فروشی دارد از دیدگاه سازمان نظام‌پزشکی مورد تایید نیست.

وی ارزان‌فروشی در حوزه سلامت را برابر با به خطر انداختن سلامت جامعه اعلام کرد و گفت که در این زمینه با سایت‌های اینترنتی چون نت‌برگ و تخفیفان هم برخورد شده است، زیرا بسیاری از محصولات تبلیغ شده اصلا مجوز نظام‌ پزشکی را نداشته‌اند و این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

واکنش تخفیفان و نت‌برگ به ادعای غیرقانونی بودن تبلیغات حوزه سلامت

نازنین دانشور بنیانگذار تخفیفان در مورد ادعای نظام پزشکی مشهد به پیوست اعلام کرد که این دوستان هر از گاهی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند. وی ادامه داد که آنها  تمام مجوزهایی که پلیس فتا اعلام کرده نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه آموزش و مراکز زیبایی و سایر حوزه ‌ها دریافت کرده‌اند.

علیرضا صادقیان بنیانگذار نت برگ نیز اعلام نمود که آنها اصلا پلتفرم تبلیغات نیستند بلکه فروش در حوزه سلامت دارند. وی در ادامه در مورد روند نظارت بر پزشکانی که روی این پلتفرم سرویس خود را ارائه می‌دهند اعلام کرد که آنها مجوزهای لازم برای تمامی این مراکز حوزه سلامت را به طور کامل و دقیق چک می‌کنند.

صادقیان ادامه داد که سازمان‌های نظارتی مربوط به پزشکان مشکلات زیادی تاکنون برای آنها ایجاد کرده‌اند. وی گفت که نظام پزشکی اصفهان و مشهد بارها به آنها نامه داده‌اند و آنها را بازخواست کرده‌ا‌ند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر