;
coinex

ممنوعیت واردات کولر گازی و دستگاه‌های برودتی به کشور اعلام شد

تولیدات داخلی دستگاه‌های برودتی باعث ممنوعیت واردات کولر گازی و دستگاه‌هایی مشابه به کشور شد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان این موضوع را اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، حمایت از تولیدات داخلی باعث شده تا واردات کولر گازی و محصولاتی مشابه به کشور ممنوع شود. البته موضوع حمایت از تولید کالای داخلی نیاز به مدیریت واردات دارد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین کولرهای آبی ؛ چگونه یک کولر آبی مناسب بخریم؟


ممنوعیت واردات کولر گازی و محصولات مشابه

تابستان امسال برخلاف سال‌های گذشته بسیار گرم بود، این دستور ممنوعیت واردات کولر گازی نیز در چنین شرایطی صادر شده است. اما موضوع مهم این است که، در کنار این ممنوعیت واردات و هوای گرم، محصولات داخلی توانایی پاسخگویی مناسب را ندارند.

علی جمالی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی بیان نمود که تولیدات داخلی جوابگوی نیاز بازار است. به گفته‌ی وی رشد نرخ ارز در حال حاضر باعث افزایش قیمت محصولات داخلی نیز شده و ادامه داد که در شرایط فعلی که تولید و تعمیر نیاز به قطعات یدکی دارد ممنوعیت واردات منطقی نیست.

به گفته وی لازم است تا فرآیند واردات به خوبی مدیریت شود و این مدیریت در اختیار افرادی باشد که سابقه‌ی فعالیت در آن حوزه را دارند و به دنبال دلالی و کسب درآمدهای یک شبه نیستند.

ممنوعیت واردات کولر گازی

او تصریح کرد که اگر واردات کالا توسط افراد خبره‌ی هر حوزه انجام شود از اجاره دادن کارت بازرگانی جلوگیری خواهد شد و این موضوع حفظ حقوق دولت را باعث می‌شود و کالا با شرایط و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

جمالی با اشاره به اینکه باید مواد اولیه هر کشور در اولویت واردات قرار بگیرد، تاکید کرد که در فرآیند واردات مواد اولیه با توجه به کیفیت مواد اولیه، باید کشور مبدأ واردات در اولویت واردات قرار گیرد که در شرایط فعلی کیفیت مواد اولیه اروپایی و آسیایی پیشرفته بر کیفیت مواد اولیه دیگر کشورها ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت مواد اولیه تاثیر بسزایی بر کیفیت تولید و محصول نهایی دارد، گفت که زمان خرید و نصب کولر گازی سه ماهه ابتدای سال به ویژه خردادماه است و در حال حاضر از زمان اوج خرید فاصله گرفته شده است.

جمالی درباره عرضه برخی از محصولات از طریق شهرهای مرزی اعلام کرد که برخی از محصولات در شهرهای مرزی به واسطه پیله وران تامین می‌شوند و برخی دیگر از محصولات به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند که در مجموع کالاهای عرضه شده در شهرهای مرزی کارت گارانتی معتبر ندارند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر