;
coinex

آیا از تعداد سیم کارت‌هایی که به اسم شما ثبت شده‌اند خبر دارید؟

برای آگاهی از تعداد سیم کارت‌هایی که به اسم شما ثبت شده‌اند باید از سامانه استعلام تعداد خطوط استفاده کنید. از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده‌ی خود مطلع شوید!

به گزارش تکراتو، اخیرا عده‌ای اعلام کرده‌اند که با ارسال کدملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا ۳۰۰۰۱۵۰ متوجه شده‌اند که چندین سیم کارت به نام آنها ثبت شده در حالی هیچ درخواستی از سوی آنان مبنی بر دریافت سیم کارت جدید ارائه نشده است.

وزارت ارتباطات در این مورد اعلام کرد که بهتر است برای اطلاع از وضعیت این سیم کارت‌های سرگردان به اپراتورهای مربوطه مراجعه و این سیم کارت‌ها مسدود شوند.


بیشتر بخوانید: استفاده از تماس های تبلیغاتی خلاف قوانین است؛ نقض حقوق مشترکین


چه کسانی این سیم کارت‌ها را فعال می‌کنند و چگونه توانسته‌اند به این کدملی‌ها دسترسی داشته باشند؟

اپراتورها در پاسخ به سوالات مشتریان در مورد نحوه دریافت شماره با کدملی آنها، مشترکین را به طرح شکایت در محاکم قضایی حواله می‌کنند در حالی که به گفته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اپراتورها باید اطلاعات مربوطه را در اختیار صاحبان کدملی‌ها قرار دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مورد توضیح داد که اپراتورهای مخابراتی باید اطلاعات مربوط به سیم کارت‌هایی را که با کدملی شهروندان به دیگران واگذار می‌شوند، در اختیار آنها قرار دهند.


بیشتر بخوانید: آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل


استفاده از سامانه استعلام تعداد خطوط

آذری جهرمی در ادامه به خدمات ارائه شده توسط سامانه استعلام تعداد خطوط اشاره کرد و اعلام نمود که برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی می‌توان از طریق این سامانه از تعداد سیم کارت‌های صادر شده برای یک کدملی مطلع شد.

سامانه استعلام تعداد خطوط

درصورتی که سیم کارت جدیدی به نام فردی صادر شود، از طریق این سامانه موضوع پیامک می‌شود و وی مطلع می‌گردد که سیم کارت جدیدی به نام وی فعال شده است. درواقع به محض ثبت یک سیم کارت در هر اپراتوری، یک پیامک برای مالک آن ارسال می‌گردد.

جهرمی ادامه داد که مشترکان می‌ توانند یا با ارسال کدملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا ۳۰۰۰۱۵۰ از تعداد سیم‌ کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شوند و یا اینکه به سامانه استعلام تعداد خطوط به آدرس www.mobilecount.cra.ir  مراجعه کرده و از تعداد سیم‌ کارت‌های ثبت شده به نام خود در اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: irna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خوب است

    پاسخ