;
coinex

تلگرام پاسپورت؛ نگرانی کارشناسان امنیتی با ویژگی جدید تلگرام

ویژگی جدید تلگرام باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین کارشناسان امنیتی شده است. براساس این ویژگی جدید اسناد هویتی افراد در خدمات ابری ذخیره می‌شوند.

به گزارش تکراتو، جدیدا تلگرام یک آپدیت عظیم برای موبایل ارائه کرده که از طریق آن امکان ذخیره کردن نسخه‌ای از کارت‌های شناسایی افراد در مخازن ابر این اپلیکیشن امکان پذیر است. این موضوع توانسته باعث نگرانی کاربران شود.


بیشتر بخوانید: تلگرام پاسپورت ؛ تست سرویس تشخیص هویت تلگرام


بررسی ویژگی جدید تلگرام

ویژگی جدید تلگرام که Passport نام دارد، می تواند در هر زمان اسناد شناسایی فرد را با اپلیکیشن‌ها و خدمات دیگر به اشتراک بگذارد. تلگرام خود این ویژگی را روش یکپارچه احراز هویت، نام گذاری کرده است. خدمات مالی و صنایع دیگر می‌توانند از این ویژگی برای احراز هویت افراد استفاده کنند.

پس از طریق این ویژگی دیگر لازم نیست فرد عکس پاسپورت یا گواهینامه خود را چند بار آپلود نماید.


بیشتر بخوانید: تلگرام آلفا (Telegram Alpha) بدون فیلتر برای دسکتاپ ؛ تلگرام ضدفیلتر می‌شود؟


هر چند این ابزار پتانسیل تبدیل شدن به ابزاری کارآمد را دارد، اما بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند ایده ذخیره کردن اطلاعات حساس در ابر، چندان ایمن نیست و امکان سوءاستفاده را فراهم می‌کند.

نگرانی کارشناسان امنیتی با ویژگی جدید تلگرام

بررسی امنیت اطلاعات آپلود شده در تلگرام

تلگرام خود در مورد این ویژگی جدید ادعا کرده که اسنادی که افراد آپلود می‌کنند، به وسیله رمزگذاری end to end حفاظت می‌شوند و خود نیز نمی‌توانند این اطلاعات را ببینند.

تلگرام تصمیم دارد در آینده، تمام اطلاعات قابلیت پاسپورت را به یک ابر حسابرسی غیر متمرکز منتقل کند، یعنی قصد دارد اطلاعات را در چند کامپیوتر توزیع کند تا سیستم ایمن‌تر شود.

تعدادی از سرویس‌ها خواهان یکپارچه سازی پاسپورت با سیستم‌های خود هستند، انها قصد دارند گزینه ثبت نام(sign up)  را با استفاده از ویژگی جدید تلگرام ارائه کنند. یعنی در واقع این سیستم‌ها از این طریق اطلاعاتی را درخواست می‌کنند که کاربر در ویژگی پاسپورت ذخیره کرده است.

تلگرام اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک احزار هویت  طرف سوم را هم ارائه خواهد کرد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر