;
coinex

تلگرام پاسپورت ؛ تست سرویس تشخیص هویت تلگرام

پیام رسان تلگرام هر روز در حال پیاده سازی یک سرویس جدید است. این شبکه‌ی اجتماعی این بار در حال تست یک سرویس تشخیص هویت به نام تلگرام پاسپورت است.

به گزارش تکراتو، تلگرام قصد دارد برای پلتفرم بلاک‌چین خود که شبکه باز تلگرام  (TON)نام دارد، یک سرویس جدید به نام تلگرام پاسپورت بسازد. Telegram Passport در واقع سرویسی برای تشخیص هویت در این پیام‌رسان است که از آن برای شناسایی کاربران استفاده می شود.


بیشتر بخوانید: تلگرام به هیچ عنوان رفع فیلتر نخواهد شد؛ فیلترینگ تلگرام دائمی است!


سرویس تشخیص هویت تلگرام

در سرویس تلگرام پاسپورت یک کاربر می‌تواند پاسپورت‌‌، گواهی‌نامه، گواهی نامه‌های حساب بانکی، صورت حساب ها و بقیه مدارک مربوط به شناسایی را ثبت ‌کند. این کار فقط لازم است تا یک بار انجام شود و پس از آن کاربران می توانند از این اطلاعات ثبت شده نه تنها در تلگرام بلکه در سایر سرویس‌های آنلاینی که با این پیام‌رسان در ارتباطند، استفاده کند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر شدن تلگرام در ایران حتمی است؟


تلگرام با چه شرکت‌هایی همکاری خواهد داشت؟

فعلا جزئیات کاملی در مورد سرویس تشخیص هویت تلگرام یعنی تلگرام پاسپورت در دسترس نیست و اینکه تلگرام با چه کشورهایی همکاری خواهد داشت مشخص نشده است ولی براساس گفته‌ی منابع روسی، یکی از این کمپانی‌ها احتمالا Qiwi خواهد بود. Qiwi یک سرویس ارائه‌دهنده پرداخت در روسیه است و اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، کاربران از طریق سرویس تلگرام پاسپورت می‌توانند هویت خود را تایید کنند. قرار است تلگرام پاسپورت تا پایان همین ماه رونمایی شود.


بیشتر بخوانید: تلگرام آلفا (Telegram Alpha) بدون فیلتر برای دسکتاپ ؛ تلگرام ضدفیلتر می‌شود؟


هدف تلگرام از راهندازی سرویس تلگرام پاسپورت

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ارزهای دیجیتالی با آن روبه رو هستند، پرداخت‌های رمزنگاری از سوی اشخاص ناشناس است. اهمیت این موضوع تا جایی است که توانسته دولت‌ها را نیز به خود مشغول کند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع تلگرام نیز سعی کرده تا با استفاده از سرویس تلگرام پاسپورت ، از بروز این مشکل برای پول دیجیتالی خود، یعنی گرم (Gram) جلوگیری کند.

.

منبع: bitsonline

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر