;
coinex

بهترین اپلیکیشن های اندروید ؛ کدام نرم افزار رایگان کارایی بهتری دارد؟

پلت‌فرم اندروید برنامه‌های رایگان زیادی دارد و آن‌ها را از فروشگاه خود ارائه می‌کند. در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان پرداخته‌ایم.

از زمانی که گوگل سیستم عامل اندروید را معرفی کرد، در حدود یک دهه می‌گذرد. در آن زمان به سختی کسی می‌توانست تصور کند که تعداد برنامه‌های این پلت‌فرم در نقطه زمانی کنونی به این حد می‌رسد. در دنیای امروز برای هر کاربردی یک نرم افزار وجود دارد و اکثر این نرم افزارها هم رایگان هستند از این رو می‌توان گفت که شما تنها چند قدم با تقویت کردن گوشی اندروید خود با برنامه‌های کاربردی فاصله دارید، البته بدون این که بخواهید هزینه‌ای را بپردازید.

نکته‌ای که باید به آن اعتراف کرد این است که همه این اپلیکیشن ‌ها کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل گاهی پیدا کردن برنامه‌ای که بتواند کارایی خوبی را ارائه کند، کمی سخت می‌شود. در این مسیر ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند پروسه پیدا کردن یک نرم افزار خوب را برای شما ساده‌تر کنند.

برای مثال گوگل پلی استور لیست‌هایی را ارائه می‌کند که در آن‌ها نرم افزارهای دست چین شده ادیتورها بر مبنای دسته بندی‌های مختلف معرفی شده‌ و علاوه بر این لیست‌هایی نیز تدوین شده‌اند که جدیدترین برنامه‌ها و حتی برنامه‌هایی را بر مبنای آنچه که در گذشته بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید، در اختیارتان می‌گذارد.

کاربران همچنین می‌توانند با جستجو کردن نرم افزاری که بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، به اپلیکیشن‌ هایی با عملکرد و کاربرد مشابه برسند. در این بین بررسی نقدها و نظرات سایر افرادی که این برنامه‌ها را نصب کرده‌اند هم می‌تواند به شما در دانلود یک برنامه خوب و کنار گذاشتن سایر برنامه‌ها کمک کند.

بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان

با همه این تفاسیر موجود بودن تعداد بسیار زیادی نرم افزار در گوگل پلی استور باعث شده است که برنامه‌های خوب پنهان شوند و برنامه‌های ناکارآمد، بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرند. به همین دلیل برای این که اطمینان یابیم که برنامه خوبی را بر روی گوشی خود نصب می‌کنید، در این لیست تعداد 25 مورد از بهترین اپلیکیشن ‌های اندروید رایگان گوگل پلی استور را به شما معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

موویت (Moovit)

موویت (Moovit)

با استفاده از موویت می‌توانید در هر نقطه از جهان که هستید به اطلاعات مرتبط با سیستم حمل و نقل مکان خود دسترسی داشته باشید. این نرم افزار کاربرد بسیار ساده‌ای دارد به این نحو که شما تنها باید مقصد مورد نظرتان را در آن مشخص کنید تا نزدیک‌ترین مسیر حرکت از مکانی که در آن قرار دارید یا مکانی که می‌خواهید به عنوان مبداء مشخص کنید، در اختیارتان قرار گیرد. موویت به طور پیش فرض مسیرهای رفت و آمد مختلفی را بر مبنای انواع مختلف وسیله‌های حمل و نقل در اختیار شما می‌گذارد با این حال شما می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که تنها مسیرهای حرکتی نوع خاصی از وسایل حمل و نقل را در اختیار شما بگذارد.

در موویت شما تنها باید یک مسیر را انتخاب کنید تا برنامه روند حرکت از آن مسیر را در قالب دستورالعمل مرحله به مرحله یا یک فرآیند ناوبری زنده در اختیارتان بگذارد. این اپلیکیشن دقیقا به شما می‌گوید که کجا بروید و حتی زمانی که در حال نزدیک شدن به مقصدتان هستید، با دادن هشدار شما را مطلع می‌سازد تا مجبور نباشید که در طول کل مسیر به صفحه نمایش گوشی خود خیره شوید.

این برنامه جدول‌های زمانی اتوبوس‌ها و قطارها را نیز در اختیارتان می‌گذارد و علاوه بر این کاربر را قادر می‌سازد تا مقصدها و خطوط تردد مورد علاقه‌اش را ذخیره کند تا بتواند در آینده با سرعت بیشتری به جداول زمانی و مسیرهای مورد نظرش دسترسی داشته باشد. موویت به ویجت‌ها، نقش‌های آفلاین و اطلاعات حمل و نقل هزاران شهر از 80 کشور جهان نیز مجهز شده است. این نرم افزار تنها برنامه حمل و نقل است و یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان موجود در بازار محسوب می‌شود.

تریپس بای لونلی پلنت (Trips by Lonely Planet)

تریپس بای لونلی پلنت (Trips by Lonely Planet)

تریپس بای لونلی پلنت یک روش بصری زیبا برای به اشتراک گذاری تجارب سفر یا مشاهده کردن تجارب سفر به اشتراک گذاشته شده توسط سایر کاربران است. این برنامه در حقیقت یک نرم افزار رویدادنگار به شمار می‌آید که برای افراد علاقمند به حرفه جهانگردی ساخته شده است. در این اپلیکیشن شما می‌توانید سفر خود را تدوین کنید و به آن عنوان، زیرعنوان، عکس، متن و نقشه‌های متفاوت اضافه کنید.

کاربر همچنین می‌تواند سفر خود را در تریپس بای لونلی پلنت در اختیار عموم بگذارد یا آن را تنها برای خود ذخیره کند. با استفاده از این برنامه شما این توانایی را نیز دارید که پست‌های خود را بعد از ذخیره سازی ویرایش کنید.

تریپس بای لونلی پلنت بیشتر به منظور نمایش دادن نقاط مختلف جهان از نمایشگر یک گوشی و به اشتراک گذاری تجارب سفری با سایر کاربران ساخته شده است، اما یک جنبه اجتماعی هم دارد به این نحو که کاربرش را قادر می‌سازد تا سایر کاربران را دنبال کند و از این طریق نسبت به پست‌های جدیدی که آن‌ها در مورد سفرهای خود می‌گذارند، مطلع شود.

تاچ پال کیبورد (TouchPal Keyboard)

تاچ پال کیبورد (TouchPal Keyboard)

تاچ پال یک صفحه کلید مجهز و قابل تنظیم است. این نرم افزار هزاران تم پیش زمینه رایگان را در اختیار کاربرش می‌گذارد و علاوه بر این او را قادر می‌سازد تا تم مورد علاقه خود را بسازد و برای آن رنگ کلید، تصویر و رنگ پیش زمینه انتخاب کند. تاچ پال به همه تنظیمات پایه نیز مجهز شده است تا شما بتوانید ارتفاع و عرض صفحه کلید، آرایش کلیدها، امکان فعال یا غیرفعال سازی قابلیت تصحیح خودکار و بسیاری دیگر از ابزارها را در اختیار داشته باشید.

این نرم افزار از قابلیتی به نام Curve mode هم بهره می‌برد. این قابلیت تایپ حرکتی را در اختیار شما می‌گذارد تا مجبور نباشید که کلیدهای لغات مورد نظر خود را فشار دهید.

قابلیت Wave یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم افزار است. این ویژگی زمانی که شما در حال تایپ کردن هستید، به کمک فناوری هوش مصنوعی یک متن پیش بینی شده را از طریق گذاشتن کلمات پیشنهادی مختلف در کنار یکدیگر در اختیارتان می‌گذارد. توانایی ارائه ایموجی‌ها، فایل‌های گیف، ابزار جستجوی گوگل، قابلیت تایپ صوتی و دقت خوب از دیگر ویژگی‌های منحصر بفردی هستند که تاچ پال کیبورد را به یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان در گوگل پلی استور تبدیل کرده‌ است.

بندکمپ (Bandcamp)

بند کمپ (Bandcamp)

بندکمپ ترانه‌های موسیقی خوانندگان را از سر تا سر جهان برجسته می‌کند و می‌فروشد. شما می‌توانید از طریق یک گوشی هوشمند اندروید به همه محتویات این نرم افزار دسترسی داشته باشید. این اپ همچنین کاربرش را قادر می‌سازد تا علاوه بر خریدن یک آهنگ، ترانه‌ای را که دارد پخش یا دانلود کند و در بیشتر اوقات ترانه‌ای را که نخریده است نیز اجرا نماید. این نرم افزار پادکست‌های هفتگی را هم از ترانه‌هایی که نشنیده‌اید، در اختیارتان می‌گذارد و از این طریق شما را قادر می‌سازد تا آهنگساز مورد علاقه بعدی خود را نیز پیدا کنید.

بندکمپ امکان جستجو، وب گردی، اضافه کرده آیتم به لیست‌های پخش، نظردهی در مورد ترانه‌های جدید و به اشتراک گذاری ایده‌های مختلف را نیز برای کاربران خود فراهم می‌سازد. این نرم افزار یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای طرفداران موسیقی و حمایت از هنرمندانی است که تازه فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند.

زومیتو (Zomato)

زومیتو (Zomato)

زومیتو در گذشته با نام Urbanspoon شناخته می‌شد. این نرم افزار یک ابزار ایده آل برای پیدا و انتخاب کردن یک رستوران از میان سایر گزینه‌های موجود در یک شهر است. زومیتو در صفحه اصلی خود لیستی از رستوران‌های نزدیک به شما را به همراه یک سیستم رتبه بندی پنج امتیازی در اختیارتان می‌گذارد.

این برنامه علاوه بر این، امکان جستجو کردن رستوران‌ها را بر مبنای فیلترهایی نظیر امکان رزرو کردن میز، باز بودن رستوران، مجهز بودن رستوران به سیستم وای فای و همچنین طبقه بندی آن‌ها بر مبنای مسافت، هزینه، میزان محبوبیت یا امتیاز رتبه بندی برای کاربرش فراهم می‌سازد. در این برنامه شما همچنین می‌توانید از طریق یک سربرگ به مجموعه رستوران‌های مورد علاقه خود که بر مبنای موئلفه‌هایی مانند جدید بودن یا رومانتیک بودن دسته بندی شده‌اند، دسترسی داشته باشید.

در زومیتو کاربر می‌تواند با لمس کردن یک رستوران عکس‌ها و نقدهای آن را ببیند و همچنین به اطلاعاتی نظیر زمان باز بودن، قیمت غذاها، آدرس، نقشه و در بسیاری موارد منو غذاها و نقاط ضعف و قوت آن رستوران دسترسی پیدا کند. این نرم افزار امکان تماس گرفتن با یک رستوران و اضافه کردن یک تصویر و نقد در مورد یک رستوران را نیز برای شما فراهم می‌سازد. در برخی موارد شما همچنین می‌توانید با کمک زومیتو در یک مکان میز رزرو کنید. این اپلیکیشن امکان نشانه گذاری رستوران‌های مورد علاقه‌تان و همچنین دنبال کردن سایر کاربران را نیز برای شما فراهم می‌سازد.

ترایو (THRIVE)

ترایو (THRIVE)

ترایو شما را قادر می‌سازد تا راحت‌تر تمرکز کنید. این نرم افزار امکان مسدودسازی همه نرم افزارها، اعلان‌ها، تماس‌ها و پیام‌ها را برای یک مدت زمان مشخص برای شما فراهم می‌سازد و همچنین این امکان را نیز برای کاربرش فراهم می‌کند که یک لیست از مخاطبان خاص خود را ایجاد کند تا تنها تماس‌ها و پیام‌های آن‌ها را دریافت نماید. البته در این ساختار بندی شما همیشه می‌توانید به شماره‌های اضطراری دسترسی داشته باشید و بد نیست بدانید که این حالت تنها یکی از قابلیت‌های پیش فرض ترایو محسوب می‌شود.

نرم افزار ترایو یک حالت سوپر ترایو مد (Super Thrive Mode) را نیز در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید برای یک مدت مشخص به طور کامل با گوشی خود کار نکنید. این حالت تنها در صورت به اتمام رسیدن بازه زمانی تعیین شده توسط کاربر یا راه اندازی مجدد گوشی غیرفعال می‌شود. شما همچنین می‌توانید این برنامه را به گونه‌ای تنظیم کنید که در هنگام فعال بودن حالت‌های فوق برای افرادی که می‌خواهند با شما تماس بگیرند اعلانی مبنی بر این که امکان دسترسی یافتن به شما بعد از بازه زمانی تعیین شده وجود دارد، فرستاده شود.

ترایو از یک حالت کاربردی دیگر به نام اپ بلاکینگ مد (App Blocking mode) هم بهره می‌برد. این حالت دسترسی شما را به نرم افزارهای انتخابیتان بعد از یک بازه زمانی استفاده از آن‌ها که توسط خودتان تعیین می‌گردد، مسدود می‌کند. ترایو تنها نرم افزاری نیست که برای فاصله انداختن بین شما و گوشی هوشمندتان طراحی شده است اما یکی از بهترین اپلیکیشن‌ های اندروید رایگان طراحی شده برای انجام این کار به شمار می‌آید.

بکینگ ترک پلی موزیک (Backing Track Play Music)

بکینگ ترک پلی موزیک (Backing Track Play Music)

افرادی که به ساز زدن علاقمند هستند گاهی به آهنگ‌های همراه (backing track) نیاز پیدا می‌کنند تا در کنار این آهنگ‌ها ریتم خود را اجرا کنند. بکینگ ترک پلی موزیک ساخته شده است تا این آهنگ‌ها را در اختیار چنین افرادی بگذارد. این برنامه هزاران آهنگ پیش زمینه (همراه) را برای انواع مختلف سازهای موسیقی در اختیار شما می‌گذارد و این امکان را نیز فراهم می‌کند که کاربر با فیلتر کردن این آهنگ‌ها بر حسب نوع ساز، ژانر هنری، هنرمند یا یک ابزار جستجوی عمومی آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند.

بکینگ ترک پلی موزیک مجموعه بسیار خوبی را از آهنگ‌های مختلف به همراه علائم موسیقی و متن آهنگ‌های مختلف در اختیار شما قرار داده و یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان است. بد نیست بدانید که لیست آهنگ‌های این نرم افزار نیز هر روز آپدیت می‌شود.

نسخه عادی بکینگ ترک پلی موزیک رایگان است، اما در صورتی که می‌خواهید از شر آگهی‌های آن خلاص شوید و برای استفاده آفلاین آهنگ‌های همراه مورد علاقه خود را از آن دانلود نمایید، توصیه می‌کنیم که نسخه پولی این نرم افزار را با پرداخت مبلغ 1.49 دلار خریداری کنید.

مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher)

مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher)

گوشی شما احتمالا پرکاربردترین دستگاهی هست که در اختیارتان قرار دارد. به همین دلیل بعید نیست که گاهی از آن خسته شده و بخواهید آن را عوض کنید. شما می‌توانید به جای خریدن یک گوشی جدید، لانچر گوشی خودتان را تغییر دهید و مایکروسافت لانچر برای انجام این کار گزینه مناسبی است.

مایکروسافت لانچر در گذشته با نام آرو لانچر (Arrow Launcher) عرضه می‌شد. این نرم افزار با گذشت زمان ارتقاء یافت و اخیرا به دستیار مجازی کورتانا (Cortana) نیز مجهز شده است. کورتانا به خوبی گوگل اسیستنت (Google Assistant) نیست، اما در قالب یک تغییر برای شما به خوبی انجام وظیفه می‌کند؛ اگرچه می‌توانید از قابلیت گوگل اسیستنت گوشی خود هم بعد از نصب کردن نرم افزار مایکروسافت لانچر استفاده کنید.

مایکروسافت لانچر امکان استفاده از ابزارهای کنترلی قابل تنظیم لمسی را نیز برای کاربرانش فرام می‌سازد. برای مثال شما می‌توانید با دو بار حرکت دادن انگشتتان به سمت بالا کشوی نرم افزاری گوشی را باز کنید، اما مایکروسافت لانچر این امکان را فراهم می‌سازد که با وارد کردن این فرمان نرم افزار مورد علاقه شما اجرا شود.

کاربر همچین می‌تواند با تنظیم کردن تم، آیکون‌ها، رنگ‌ها و فراهم سازی امکان تغییر کردن خودکار تصویر پیش فرض صفحه نمایش از مایکروسافت لانچر به عنوان یک طراح خصوصی استفاده کند. این نرم افزار امکان تنظیم کردن یک صفحه نمایش و اعمال کردن آن را نیز برای شما فراهم می‌سازد. مایکروسافت لانچر علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا در گوشی خود و فضای مجازی (با استفاده از سرویس بینگ) جستجو کنید.

Yummly Recipes & Shopping List

یاملی رسپیز اند شاپینگ لیست (Yummly Recipes & Shopping List)

اگر به آشپزی علاقه دارید، یاملی یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان در این زمینه است. این برنامه بیش از یک میلیون دستورالعمل پخت و پز را در خود دارد و کاربرش را قادر می‌سازد تا با استفاده از فیلترهای مختلف دستورالعمل مورد علاقه خود را پیدا کند. طرز تهیه غذاهای رژیمی و مناسب با حساسیت‌های مختلف نیز از جمله این دستورالعمل‌ها هستند.

این نرم افزار امکان کنار گذاشتن مواد غذایی مختلف براساس فیلترهایی نظیر مزه و همچنین انتخاب ارزش‌های غذایی و دست پخت‌های مختلف را نیز برای شما فراهم می‌کند. لیست‌های خرید داخلی، توصیه‌های شخصی، امکان ذخیره سازی دستورالعمل‌های مختلف، فیلم‌های آموزش دهنده فنون آشپزی و فیلترهایی قابل تنظیم نظیر زمان و طرز تهیه غذا از دیگر ابزارهای برجسته یاملی هستند.

کیک وب بروزر (Cake Web Browser)

کیک وب بروزر (Cake Web Browser)

بیشتر کاربران پلت‌فرم اندروید احتمالا از مرورگر کروم برای جستجو در فضای مجازی با گوشی خود استفاده می‌کنند. این مرورگر کارایی خوبی دارد، اما شما می‌توانید مرورگرهای جالب دیگری را نیز بر روی گوشی خود نصب کنید و کیک وب بروزر یکی از این نرم افزارها محسوب می‌شود. زمانی که موضوعی را جستجو می‌کنید کیک وب بروزر مرتبط‌‌ترین نتایج آن را در اسرع وقت در اختیار شما می‌گذارد و از این طریق با ارائه مطالب مفید در وقت شما صرفه جویی می‌کند. بعد از ارائه نتایج شما می‌توانید صفحه را به سمت چپ حرکت دهید تا یک سایت دیگر را از بین نتایج ارائه شده باز کنید یا این که صفحه را به سمت راست حرکت دهید و نتیجه پیدا شده بعدی را باز کنید.

در کیک وب بروزر کاربر همچنین می‌تواند منابعی را که این نرم افزار برای جستجوی یک وب، فیلم، تصویر، خبر یا کالای قابل خرید مورد استفاده قرار می‌دهد، تنظیم و ترتیب بندی کند تا از این طریق دقت نتایج جستجوی خود را بهبود بخشد. در این مرورگر شما علاوه بر این می‌توانید چند سربرگ را باز کنید، نتایج جستجوی خود را ببینید و صفحات مختلف را نشانه گذاری کنید. کیک وب بروزر یک مرورگر ساده است و نمی‌تواند سایت‌های دسکتاپ، امکان تنظیم حریم خصوصی و ابزاری را برای تنظیم میزان دسترسی به مکان‌های مختلف در اختیار شما بگذارد، اما اگر که به دنبال یک مرورگر هستید تا از طریق آن به تجربه متفاوتی از جستجو در فضای مجازی دست یابید، این اپ گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

پروتون وی‌پی‌ان (ProtonVPN)

پروتون وی پی ان (ProtonVPN)

وی‌پی‌ان ها به منظور ارائه دسترسی به محتویات محدود شده مکانی و تامین امنیت و حریم خصوصی آنلاین کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بین ProtonVPN می‌تواند این دو قابلیت را در ازای یک هزینه بسیار ارزان‌تر از سایر وی پی ان‌ها در اختیار شما بگذارد. نرم افزار اصلی این برنامه رایگان است و هیچ محدودیتی از نظر پهنای باند ندارد. از این رو هر قدر که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

این وی پی ان همچنین فاقد هرگونه تبلیغ تجاری است، زیرا از نظر مالی به طور کامل توسط اشتراک‌های پرداخت کننده اختیاری حمایت می‌شود. این نحوه پشتیبانی باعث شده است که کاربر بتواند به سرعت‌های بالاتر و سرورهای وی پی ان بیشتری در بیشتر کشورها دسترسی داشته باشد و علاوه بر این به طور همزمان از ProtonVPN بر روی چند دستگاه استفاده کند.


بیشتر بخوانید: وی پی ان چیست و چه تفاوتی با پروکسی دارد؟


این اپلیکیشن دچار افت سرعت نمی‌شود. این برنامه در قالب یک نرم افزار رایگان VPN های سه کشور را در اختیار شما می‌گذارد و از آنجایی که توسط قانون حریم خصوصی کشور سوییس پشتیبانی می‌شود، می‌تواند امنیت بیشتری را در مقایسه با زمانی که از وی پی ان استفاده نمی‌کنید برای شما فراهم کند. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید است.

لترباکسد (Letterboxd)

لتر باکسد (Letterboxd)

اگر که علاقه زیادی به نگاه کردن فیلم‌های تلویزیونی دارید، احتمالا نام نرم افزار لترباکس را شنیده‌اید. در غیر این صورت بهتر است که هرچه زودتر این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. لترباکسد شما را قادر می‌سازد تا آمار فیلم‌هایی را که دیده‌اید در اختیار داشته باشید و آن‌ها را به سادگی در یک لیست قرار دهید و نقد یا رتبه بندی کنید. این نرم افزار همچنین به کمک پایگاه داده‌های جامع خود این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آمار فیلم‌هایی را هم که می‌خواهید تماشا کنید نیز داشته باشید و آن‌ها را نیز در یک لیست قرار دهید.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2018


قابلیت معرفی کردن فیلم‌های جدید به شما از طریق برجسته نشان دادن آن‌ها، ارائه لیست‌های کاربردی ساخته شده توسط سایر کاربران و فراهم سازی امکان دنبال کردن سایر کاربران و نظر دهی در مورد سلایق آن‌ها از دیگر ویژگی‌هایی محسوب می‌شوند که این برنامه رابه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان تبدیل کرده است.

آمازون الکسا (Amazon Alexa)

آمازون الکسا (Amazon Alexa)

اگر که تا به امروز از اسپیکر آمازون اکو (Amazon Echo) استفاده کرده باشید، احتمالا با برنامه آمازون الکسا هم آشنایی دارید. این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد تا برای گوشی خود قابلیت‌های مختلفی را تعیین کنید، جستجوهای آن را بررسی کرده، لیست‌های خریدتان را مشاهده نمایید، دستگاه‌های هوشمند دیگر را مدیریت کنید و در مورد موضوعاتی که از الکسا نسبت به آن‌ها سوال پرسیده‌اید اطلاعاتی را کسب نمایید.

شما حتی در صورتی که از اسپیکر آمازون اکو هم استفاده نکنید، می‌توانید از دستیار صوتی الکسا به تنهایی استفاده کنید. در این روند تنها کافی است که یک دکمه مجازی را لمس کنید تا بتوانید با الکسا صحبت کنید و از آن بخواهید که دستگاه‌های هوشمند را مدیریت کند، در فضای مجازی در مورد موضوع مورد نظر شما جستجو نماید، برای شما موسیقی پخش کند یا در مجموع به عنوان یک دستیار فرامین مورد نظر شما را انجام دهد.

دستیار مجازی گوگل اسیستنت هم می‌تواند بیشتر این فرامین را برای شما انجام دهد با این حال آمازون الکسا هم می‌تواند در قالب یک تغییر زیبا برای شما ایفای نقش کند و حتی در صورتی که بتوانید تنظیمات آن را برای نصب و راه اندازی برنامه انجام دهید، به عنوان دستیار مجازی مورد نظر شما ایفای نقش کند.

ریمایندی (Remindee)

ریمایندی (Remindee)

یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید که به شکل رایگان در اختیار شما قرار دارد، Remindee است. تقویم گوشی شما توانایی نگهداری یادداشت‌ها را دارد، اما برای نوشتن یادداشت در این اپلیکیشن ابتدا شما باید آن را اجرا کنید. ریمایندی این امکان را برای کاربرش فراهم می‌کند که تقریبا در محیط هر نرم افزاری که هست، یک یادداشت ایجاد کند. این اپلیکیشن علاوه بر این می‌تواند هنگامی که در حال مشاهده یک محتوا هستید، در داخل یادداشتی که به آن محتوا مربوط می‌شود هم پیغام یادآوری کننده بسازید.

برای مثال زمانی که در یک وب سایت هستید و می‌خواهید مطلبی را بعد از مدتی مطالعه کنید، ریمایندی این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که با ایجاد یک یادداشت در زمان مناسب خود را مطلع سازید که مطلب مورد نظرتان را بخوانید.

در این اپلیکیشن شما تنها باید روی کلید به اشتراک گذاری کلیک کنید و آیکون ریمایندی را انتخاب نمایید تا بتوانید در یک صفحه جدید تاریخ و ساعتی را برای یادآوری کردن یک پدیده تعیین کنید. این صفحه سپس به طور خودکار با استفاده از یک لینک به مطلبی که در حال مشاهده آن بوده‌اید، مرتبط می‌شود. ریمایندی علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا به این صفحه هم در صورت تمایل جزییاتی را اضافه نمایید.

ریمایندی یادداشت‌های قبلی و مواردی را که در آینده قرار است مطالبی را به شما یادآوری کنند، نیز نمایش می‌دهد. اگر که می‌خواهید از این برنامه به میزان زیادی استفاده کنید، می‌توانید یک آپشن دائمی از آن را به نوار اعلان گوشی خود نیز اضافه کنید. ریمایندی یک ایده ساده، اما کاربردی است.

برای این که کارایی این نرم افزار که یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید بوده را از اپ تقویم گوشی خود دریافت کنید، ابتدا باید به طور دستی تقویم را باز کنید و سپس لینک مورد نظرتان را در تاریخ مورد نظرتان قرار دهید از این رو اگر که یادداشت‌های شما ماهیت محتوایی داشته باشند، ریمایندی می‌تواند به عنوان یک ابزار جایگزین مناسب برای شما بهتر ایفای نقش کند.

LightX Photo Editor

لایتیکس فوتو ادیتور (LightX Photo Editor)

پلت‌فرم اندروید نرم افزارهای ویرایش کننده عکس بی‌شماری دارد، اما LightX Photo Editor یکی از جامع‌ترین برنامه‌های این سیستم عامل به شمار می‌آید. این اپلیکیشن فیلترها و ابزارهای زیادی را برای افزایش وضوح و کاهش مشکلات تصاویر و همچنین انجام کارهای ویرایشی دیگر در اختیار شما می‌گذارد.

شما می‌توانید با استفاده از این اپ ادیتور هر تغییری را که می‌خواهید در یک عکس اعمال کنید. این برنامه همه ابزارهای پایه خود را به طور رایگان در اختیار شما می‌گذارد با این حال اگر که می‌خواهید ابزارهای بهتری را در اختیار داشته باشید و از شر تبلیغات تجاری خلاص شوید باید مبلغ 1.99 دلار را برای خریدن نسخه پولی این برنامه بپردازید. LightX Photo Editor یک نرم افزار موبایل قدرتمند و مجهز برای رفع کردن نیازهای شما در زمینه ویرایش تصاویر محسوب می‌شود.

Nwsty

نیوزتی (Nwsty)

دنبال کردن همه خبرهای جدید به طور عادی یک فرآیند پیچیده است، اما Nwsty این فرآیند را برای شما ساده و سریع‌تر می‌کند. این نرم افزار با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تعداد شش تا ده مورد از داغ‌ترین خبرهای روز را پیدا می‌کند و آن‌ها را به طور منظم و دقیق در اختیار شما می‌گذارد.

خبرها اغلب در طولی معادل یک پاراگراف حاوی همه نکات کلیدی یک داستان در اختیار شما قرار می‌گیرد. با این حال شما می‌توانید به کمک آن به متن کامل هر موضوع هم دسترسی داشته باشید. این نرم افزار امکان به اشتراک گذاری خبرها در شبکه‌های اجتماعی و مطالعه خبرهای قدیمی‌تر را نیز برای کاربرش فراهم کرده و یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید است.

سلفی سیمو (Selfissimo)

سلفی سیمو (Selfissimo)

سلفی سیمو یک نرم افزار دوربین از طرف گوگل است. این نرم افزار که یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید است، شما را قادر می‌سازد تا بدون فشار دادن کلید شاتر دوربین گوشی خود هرقدر که می‌خواهید از خودتان عکس سلفی بگیرید. سلفی سیمو هر بار که کاربر حرکت می‌کند به طور خودکار از او عکس می‌گیرد و از این طریق او را تشویق می‌کند که ژست‌های مختلف عکاسی را امتحان کند.

این نرم افزار به کمک شیوه عکاسی خود همچنین تمرکز بیشتری را در عکس‌های شما ایجاد می‌کند، زیرا با کمک آن دیگر لازم نیست که شاسی شاتر دوربین یا کلید مجازی قرار گرفته بر روی صفحه نمایش گوشی را فشار دهید و در نتیجه در عکس خود لرزش ایجاد نمایید. زمانی که به تعداد مورد نظرتان عکس گرفتید تنها باید صفحه نمایش گوشی را لمس کنید تا سلفی سیمو همه عکس‌ها را در اندازه کوچک در اختیار شما بگذارد.

طبیعتا همه عکس‌های گرفته شده ظاهر خوبی نخواهند داشت، زیرا شما همه حرکات خود را صرفا برای گرفتن عکس انجام نداده‌اید با این حال سلفی سیمو این امکان را برای کاربرش فراهم می‌کند که عکس‌های زیباتر را در نمای بزرگ‌تر ببیند و آن‌ها را به اشتراک بگذارد یا در حافظه گوشی خود ذخیره کند. تنها مشکل سلفی سیمو این است که در عکاسی فقط از فیلتر سیاه و سفید استفاده می‌کند. این فیلتر بد نیست، اما در صورتی که بخواهید از خودتان عکس رنگی بگیرید سلفی سیمو نرم افزار خوبی برای شما محسوب نمی‌شود.

دی وان ژورنال (Day One Journal)

دی وان ژورنال (Day One Journal)

روزنامه‌های کاغذی هنوز هم مزیت‌های خاص خود را دارند، اما در صورتی که از فناوری دیجیتال استفاده کنید به ویژگی‌ها، امنیت و راحتی بهتری دست پیدا می‌کنید و دی وان ژورنال یکی از بهترین ابزارهایی به شمار می‌آید که برای ارائه این ویژگی‌های مثبت ارائه شده است. این نرم افزار در طول چند سال گذشت توانست در سیستم عامل iOS محبوبیت بسیار زیادی را کسب کند و حال در اختیار کاربران سیستم عامل موبایلی گوگل بوده و یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید به حساب می‌آید.

رابط کاربری زیبای این برنامه شما را قادر می‌سازد تا مطالب روزنامه مورد نظر خود را بر حسب تاریخ و در قالب عکس‌های یک گالری مشاهده کنید. این نرم افزار علاوه بر این می‌تواند به جای این نحوه نمایش یک نقشه نشانه گذاری شده از کره زمین را در اختیارتان بگذارد تا با لمس کردن هر نقطه از آن به خبر منتشر شده در آن منطقه دسترسی پیدا کنید.

دی وان ژورنال امکان ساختن یک مطلب جدید را نیز برای کاربرش فراهم می‌سازد. برای این کار تنها باید علامت بزرگ + یا آیکون‌های دوربین نمایش داده شده بر روی صفحه اصلی برنامه را لمس کنید تا بتوانید یک متن یا عکس را وارد کنید. این نرم افزار همچنین به طور خودکار به هر عکس زمان و وضعیت آب و هوایی منطقه انتشار خبر را نیز اضافه می‌کند.

این برنامه علاوه بر این، شما را قادر می‌سازد تا یادداشت‌هایی را برای یادآوری کردن عادت‌های رویداد نگاری خود ایجاد کنید، مطالب روزنامه‌های مورد علاقه خود را ستاره گذاری کنید تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید، خبرهای مختلف را برچسب گذاری نمایید و برای خبرهایی که در یک تاریخ یا مکان خاص در گذشته ایجاد کرده‌اید هشدار اضافه سازید. شما همچنین می‌توانید برای این نرم افزار یک رمز یا قفل بیومتریکی (اثر انگشت) تعیین کنید تا بجز خودتان شخص دیگری نتواند رویدادهای خبری ثبت شده را مشاهده نماید.

نسخه اصلی دی وان ژورنال رایگان است. با این حال کاربر می‌تواند با پرداخت مبلغ 24.99 دلار به طور سالانه همه خبرهای مورد نظر خود را به سیستم ذخیره سازی کلود منتقل کند، از چند دستگاه به ژورنال مورد نظر خود دسترسی داشته باشد، محتویات چند ژورنال را در اختیار بگیرد و از ویژگی‌های برجسته دیگری نیز استفاده نماید. مبلغ تعیین شده چندان ارزان نیست، اما در صورتی که به رویداد نگاری علاقمند باشید ارزش پرداخت کردن را دارد.

Winwalk Pedometer

وین واک پدومتر (Winwalk Pedometer)

ورزش کردن به طور کلی یک فعالیت سودمند است با این حال اگر که چنین دیدگاهی ندارید و به مشوق قوی‌تری برای تمرین کردن نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که نرم افزار وین واک پدومتر را بر روی گوشی خود نصب کنید. این نرم افزار یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید بوده و

علاوه بر این که قدم‌های شما را محاسبه می‌کند، پس از پیمودن هر صد قدم به شما یک سکه جایزه می‌دهد. شما در نهایت می‌توانید در مراکزی مانند تسکو (Tesco) یا استار باکس (Starbucks) سکه‌های خود را به پول تبدیل کنید و با پول خود از این مراکز کالا بخرید.

گرفتن جایزه از این طریق کمی زمان بر است؛ برای مثال شما باید تعداد 9,450 سکه را جمع کنید تا بتوانید از فروشگاه استار باکس یک کالا را به ارزش 5 پوند بخرید؛ البته این شانس هم در اختیار کاربران گذاشته شده است که با خرید یک کارت به ارزش 65 سکه همان هدیه 5 پوندی را دریافت نمایند. یکی از راه‌های دیگر افزایش امتیاز در وین واک دعوت کردن سایر کاربران به این نرم افزار است تا به کمک آن‌ها ماموریت‌هایی را که نصب و استفاده از برنامه‌های دیگر را شامل می‌شود، تکمیل کنید.

صرف نظر از موضوع هدیه دهی، وین واک پدومتر یک قدم سنج ساده، اما کارآمد است. شما می‌توانید همیشه از طریق نوار اعلان یا صفحه قفل شده گوشی خود این نرم افزار را ببینید تا بفهمید که چند قدم برداشته‌اید، چقدر مسافت را طی کرده‌اید و به طور تخمینی چقدر کالری را سوزانده‌اید.

وین واک علاوه بر این پس از یک بازه زمانی به شما می‌گوید که در طول یک هفته یا یک ماه چند قدم برداشته‌اید و در بهترین روزتان تعداد قدم‌های شما چقدر بوده است. این نرم افزار دقت خوبی دارد، اما کاربر نمی‌تواند طول گام‌های بلند خود را هم به عنوان یک پارامتر شاخص مانند وزن، سن و جنسیت خود به نرم افزار بدهد از این رو اگر که وین واک در این زمینه اشتباه کند راه ثابتی برای تعیین و رفع اشتباه آن وجود ندارد.

رکورد بیرد (Record Bird)

رکورد بیرد (Record Bird)

رکورد بیرد ساخته شده است تا به شما اطمینان دهد که هیچ وقت زمان انتشار آهنگ جدید خواننده مورد علاقه خود را فراموش نکنید. زمانی که در این نرم افزار یک حساب شخصی باز کردید، می‌توانید انتخاب کنید که کدام خواننده را دنبال کنید و علاوه بر این علایق خود را از سرویس‌هایی مانند اسپاتیفای (Spotify) و فیس بوک (Facebook) به اکانت خود منتقل نمایید. بعد از انجام این کار رکورد بیرد شما را نسبت به همه آهنگ‌های جدید و خبرهای مربوط به خواننده مورد نظرتان مطلع می‌سازد. این نرم افزار در بسیاری از موارد لینکی را برای خریدن یا دانلود کردن یک ترانه نیز در اختیار کاربرش می‌گذارد.

قابلیت نشان دادن اعلان در هنگام انتشار یک خبر مرتبط با یک موسیقی یا پخش شدن یک آهنگ و توانایی ذخیره سازی تاریخ پخش آهنگ‌ها در تقویم گوشی از دیگر ویژگی‌های مثبت رکورد بیرد هستند. اگر که تا به حال در زمینه دنبال کردن آهنگ‌های جدید خوانندگان مورد علاقه خود مشکل داشته‌اید، رکورد بیرد یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان در این زمینه است.

ویوستر (Viewster)

ویوستر (Viewster)

از هر روشی که بخواهید یک برنامه یا فیلم را تماشا کنید باید هزینه‌ای را بپردازید، اما ویوستر شما را قادر می‌سازد تا بدون پرداخته هیچ هزینه‌ای به یک کتابخانه بزرگ از فیلم‌های مختلف دسترسی داشته باشید. تنها مشکل ویوستر این است که محتویات محدود آن با آگهی‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند، در صورتی که سرویسی مانند نتفلیکس (Netflix) چنین محدودیتی ندارد. اگر بتوانید این محدودیت را نادیده بگیرید، می‌توانید به کمک ویوستر به تعداد زیادی از انیمیشن‌ها، مستندها، فیلم‌های علمی – تخیلی قدیمی و برنامه‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی مختلف دسترسی داشته باشید.

محتویات ویوستر به طور منظم بروزرسانی می‌شوند. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید بوده و کاربرد ساده‌ای نیز دارد. شما به کمک ویوستر همچنین می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خود را دنبال کنید یا از یک کانال خاص اشتراک بگیرید تا زمانی که مطلب جدیدی توسط آن کانال منتشر شد، شما هم مطلع شوید.

در این نرم افزار، کاربر نمی‌تواند فیلمی را دانلود کند و به همین دلیل باید به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتواند آن را مشاهده کند. فیلم‌های ویوستر چندان چنگی به دل نمی‌زنند، اما در صورتی که به انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدیویی علاقمند هستید، حتی در صورتی که از یک سرویس خاص اشتراک دارید توصیه می‌کنیم که حتما این نرم افزار را بر روی گوشی خود نصب کنید.

کانوا (Canva)

کانوا (Canva)

یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان نرم افزار canva است. کانوا در سیستم عامل آی‌او‌اس به پیروزی بزرگی دست یافت و حال در اختیار کاربران اکوسیستم اندروید گذاشته شده است. این نرم افزار یک راه ساده اما کاربردی را برای طراحی پوستر، هنرهای رنگی، آگهی‌های کوچک، کارت پستال، پست‌های اینستاگرامی، بنرها، تیترهای وبلاگی و ابزارهای مشابه در اختیار شما می‌گذارد. کانوا یک برنامه طراحی گرافیکی مبتکرانه است. در این برنامه شما باید نوع طرحی را که می‌خواهید بسازید انتخاب کنید، گزینه مورد نظر خود را در میان رنج وسیعی از قالب‌های آمده پیدا کنید و سپس آن را ویرایش نمایید.

در کانوا شما می‌توانید هر قسمتی از یک قالب را که می‌خواهید، انتخاب و ویرایش کنید. برای مثال می‌توانید بر روی یک متن کلیک کنید و سپس متن جدیدی بنویسید یا فونت، رنگ، اندازه و / یا فضای متن قبلی را تغییر دهید. کانوا امکان تغییر دادن یک عکس را هم برای شما فراهم می‌سازد.

این نرم افزار امکان چرخاندن، درگ کردن و برگرداندن تغییرات به دفعات نامحدود را نیز برای شما فراهم می‌سازد. زمانی که در کانوا اثر هنری خود را ساختید، می‌توانید آن را در گوشی خود ذخیره کنید یا در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید. آثار هنری شما در قسمت Your designs نرم افزار هم ذخیره می‌شوند. کاربر می‌تواند از طریق وب و سایر دستگاه‌های هوشمند هم به این قسمت دسترسی داشته باشد.

سابکست (Subcast: Podcast Radio)

سابکست: پادکست ردیو (Subcast: Podcast Radio)

شاید سابکست بهترین اپ در پلتفرم اندروید نباشد، اما به راحتی می‌توان آن را در لیست بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان قرار داد. اگر که به پادکست‌های بیشتری برای شنیدن نیاز دارید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می‌کنیم که نرم افزار سابکست: پادکست رادیو را بر روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه یک اپلیکیشن پیدا کننده پادکست است و پایگاه‌های منتشر کننده پادکست‌های موضوعی زیادی را در اختیار شما می‌گذارد.

پایگاه‌های سابکست عملکردی شبیه به لیست‌های پخش دارند. این پایگاه‌ها علاوه بر این که لیستی از پادکست‌های مختلف را در دسته بندی‌های گوناگون در اختیار شما می‌گذارند، پادکست‌ها را به طور خودکار پخش می‌کنند و شما را نیز قادر می‌سازند تا با حرکت دادن انگشتتان بر روی صفحه نمایش پادکست‌ها را عوض کنید.

سابکست امکان متوقف سازی فرآیند پخش یک پادکست‌، رد کردن پادکست‌ها و تغییر زمان پخش آن‌ها را نیز برای کاربرانش فراهم می‌سازد. این نرم افزار یک پلیر ساده است اما همه ابزارهای اساسی مورد نیاز برای پخش یک پادکست را در اختیار کاربرش می‌گذارد. شاید نخواهید از سابکست به عنوان نرم افزار اصلی پخش کننده پادکست خود استفاده کنید زیرا در این اپلیکیشن برای مثال نمی‌توانید یک پادکست خاص را برای پخش انتخاب کنید اما اگر که به دنبال یک نرم افزار جدید هستید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید سابکست: پادکست رادیو گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

دیتالی (Datally)

دیتالی (Datally)

نرم افزار دیتالی شرکت گوگل به شما می‌گوید که دیتای گوشی شما کجا مصرف می‌شود. این برنامه به شما می‌گوید که در طول یک روز، هفته یا ماه با گوشی خود چقدر دیتا مصرف کرده‌اید و کدام نرم افزارها چقدر دیتا از طریق گوشی شما مصرف کرده‌اند. اپلیکیشن‌ های دیگری که برای مشاهده میزان مصرفی دیتا طراحی شده‌اند هم همین کار را انجام می‌دهند، اما دیتالی یک برنامه کاربردی است و می‌تواند ابزارهای بیشتری را نیز در اختیار شما بگذارد.

این اپلیکیشن برای مثال به یک حالت ذخیره سازی دیتا مجهز شده است. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت تعیین کنید که کدام یک از نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی هوشمندتان در هنگام متصل نبودن گوشی به شبکه وای فای دیتا مصرف نکند. این قابلیت زمانی سودمندی خود را نشان می‌دهد که یک اپلیکیشن پرمصرف بر روی گوشی شما نصب شده است و نمی‌خواهید همیشه به طور مداوم از آن استفاده کنید.

دیتالی لیستی از شبکه‌های وای فای عمومی نزدیک به شما را نیز در اختیارتان می‌گذارد. این نرم افزار نشان می‌دهد که این شبکه‌ها چقدر با شما فاصله دارند، مکان آن‌ها را بر روی نقشه نشان می‌ده‌د و علاوه بر این به شما می‌گوید که آیا این شبکه‌ها رمزگذاری و ایمن شده‌اند یا خیر تا راحت‌تر بتوانید یک موقعیت اتصال پیدا کنید. دیتالی توسط گوگل ساخته شده، یک نرم افزار ساده با کاربرد آسان دارد و یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید رایگان است که ارزش نصب کردن را دارد.

استوری بورد (Storyboard)

استوری بورد (Storyboard)

استوری بورد یک نرم افزار آزمایشی است. این برنامه ظاهر ساده‌ای دارد، اما مانند اپلیکیشن‌ هایی که تا به امروز دیده‌اید، نیست. برای استفاده از استوری بورد تنها باید یک فیلم را در آن بارگذاری کنید تا این نرم افزار به طور خودکار با انتخاب و ترتیب بندی چند فریم و فیلتر آن را به یک داستان مصور تبدیل کند.

شما در صورتی که به تغییرات ایجاد شده توسط این نرم افزار در فیلم مورد نظرتان علاقمند نشدید، می‌توانید صفحه نمایش گوشی را به سمت پایین حرکت دهید تا همه تغییرات پاک شوند و از یک آرایش، فیلتر و چند صحنه متفاوت استفاده نمایید. استوری بورد این امکان را نیر برای شما فراهم می‌کند تا هر قدر که می‌خواهید تغییرات مورد علاقه خود را اعمال و در نهایت داستان کمیک مورد نظرتان را ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید.

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید بوده، کاربرد ساده و سریعی دارد و اغلب اوقات نتایج خوبی را ارائه می‌کند. با این حال بهتر بود که گوگل آن را تا این حد ساده خلق نمی‌کرد و کنترل بیشتری را برای استفاده از فیلترها در اختیار کاربران می‌گذاشت.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر