;
coinex

آیا بیکارترین تحصیلکرده ها فارغ التحصیل رشته آی تی هستند؟

براساس آمار و آنگونه که معاون اشتغال وزارت کار گفته است، بیکارترین تحصیلکرده ها افرادی هستند که در رشته آی تی فارغ التحصیل شده‌اند.

به گزارش تکراتو، معاون اشتغال وزارت کار اعلام کرده که بیکارترین فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته آی تی تحصیل کرده‌اند. این افراد به دلیل فقدان مهارت لازم برای ورود به بازار کار، از پیدا کردن شغل مناسب باز می‌مانند. به گفته وی به رغم ظرفیت بالای اشتغال در حوزه تولید محتوا در بخش فناوری اطلاعات، این افراد به دلیل نداشتن مهارت باز هم بیکارند.

بیکارترین تحصیلکرده ها در رشته آی تی

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرکار به سهم 70 درصدی خدمات در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت که در حال حاضر بخش عمده ایجاد اشتغال در بخش‌های صنعت و خدمات است و بخشی هم در بنگاه‌های غیر رسمی ایجاد شده و بنابراین ایجاد 700 هزار شغلی که مرکز آمار گزارش می‌دهد درست است.

وی ادامه داد که در شرایطی که بخش قابل توجهی از اشتغال کشور متمرکز بر بخش خدمات است ، اگر سیاست‌های بازار کار معطوف به این بخش از اقتصاد نشوند، فعالیت‌های اقتصادی بخش خدمات توزیعی خواهند شد؛ پس باید اشتغال بخش خدمات مولد باشد چرا که خدمات غیرمولد نمی‌توانند ارزش افزوده ایجاد کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در ادامه تاکید کرد که بخش قابل توجهی از ارزش افزوده در دنیا مربوط به بخش فناوری اطلاعات است؛ یعنی به گفته وی 30 درصد از زیرساخت‌ها مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و 70 درصد دیگر نیز در حوزه تولید محتوا در بخش فناوری اطلاعات (IT)  است اما در ایران اینگونه نیست.

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر