;
coinex

آذری جهرمی: واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست. وی در ادامه بیان کرد که خلأهایی در این مورد وجود دارد.

به گزارش تکراتو، محمد‌جواد آذری‌جهرمی به واردات گوشی های مسافری اشاره کرد و اظهار داشت که واردات این گوشی‌ها قاچاق نیست. به گفته وی واردات گوشی زمانی قاچاق است که گوشی خارج از روال گمرک وارد و فعال شود.

واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست!

آذری‌جهرمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد واردات گوشی های مسافری اعلام کرد که اگر این ظرفیت مسافری در بازار به فروش برسد حقوقی از مصرف کننده نهایی ضایع می‌شود چرا که خدمات پس از فروش برای آن گوشی فراهم نخواهد شد.

وی، مقررات وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مورد واردات کالا مورد اشاره قرار داد و گفت که این مقررات، واردات کالا را منوط به وجود نمایندگی خدمات پس از فروش تعیین کرده است.

سوءاستفاده از واردات کالا از کانال مسافری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام نمود که با سوء استفاده از واردات کالا از کانال مسافری مواجه هستند و اعلام کرد که چون در اتصال سامانه ناجا در استعلام تردد و گذرنامه مشکلاتی وجود دارد سامانه گمرک قادر به اصالت سنجی کالای همراه مسافر نیست.

به گفته جهرمی اتصال همه دستگاه‌های اجرایی به هم لازمه تحقق دولت الکترونیک است و ادامه داد که هر چند از قبل با ناجا مکاتباتی هم شده که این مهم صورت گیرد اما فرایندها قدری کند پیش می‌روند و جلساتی با مجموعه ناجا تشکیل شده ولی هنوز اتصال بین سامانه گمرک و ناجا برقرار نشده است.

وی در پایان با تاکید بر حل مشکل واردات گوشی های مسافری بیان کرد که امید است با تلاش‌های انجام شده این مشکل و خلأ سریعتر برطرف شود که ظلمی در حق مردم صورت نگیرد.

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر