;
coinex

با نگهداری گوشت در یخچال از بیماری تب کریمه کنگو در امان باشید

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو لازم است گوشت دام تا مدت 24 ساعت پس از ذبح در یخچال نگهداری شود.

به گزارش تکراتو، رئیس انجمن متخصصان بیماری‌های عفونی ایران اعلام کرد که با نگهداری گوشت دام تا 24 ساعت پس از ذبح در یخچال، می‌توان از خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو جلوگیری کرد. وی تاکید نمود که خرید گوشت حتما باید از مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه شود.

افزایش بیماری تب کریمه کنگو در آستانه عید قربان

با نزدیک شدن به عید قربان و افزایش گوشت‌های نذری این بیماری می‌تواند رواج پیدا کند. پس آنگونه که گفته شد بهتر است گوشت در یخچال نگهداری شود تا نگرانی در این مورد وجود نداشته باشد. مسعود مردانی اعلام کرد که خطر بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند یک تهدید برای مردم باشد. زیرا به گفته وی، در این ایام ذبح خارج از زنجیره کشتارگاه‌های مجاز در کشور انجام می‌گیرد و این می‌تواند باعث مشکلاتی شود.

وی نسبت به خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد و تاکید کرد که طبق سنت دیرین در این ایام دام زنده تهیه و قربانی می‌شود و گوشت آن به عنوان نذری بین مستمندان تقسیم می‌شود که این اقدام می‌تواند خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را افزایش دهد.

مردانی اضافه کرد که براساس آمار ثبت شده در 20 سال گذشته حدود 1400 نفر به تب کریمه کنگو در کشور آلوده شده‌اند که از این تعداد، حدود 190 نفر فوت کرده‌اند. این تعداد فوت 13 درصد افراد مبتلا را شامل می‌شود.

 بیماری تب کریمه کنگو

تهیه دام زنده از مراکز تحت نظارت دامپزشکی

مردانی اظهار کرد که در این ایام عید بهتر است مردم دام زنده را از مراکزی که عرضه دام زنده را برعهده دارند تهیه کنند تا مشکلی در مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو وجود نداشته باشد.

مردانی اضافه کرد که برای اینکه هموطنان از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو یا شاربن در امان بمانند، به هیچ وجه نذورات قربانی را خارج از زنجیره کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی ذبح نکنند و از محل‌هایی که سازمان دامپزشکی برای این امر در نظر گرفته، استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پایان تاکید کرد که نباید گوشت قربانی بلافاصله پس از کشتار مصرف شود بلکه لازم است 24 ساعت بگذرد سپس نسبت به مصرف آن اقدام نمود.

آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو

بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که با گزش یک کنه از خانواده Bunyaviridae منتقل می‌شود. البته میزبان اصلی این بیماری بدن حیوانات است، ولی موارد پراکنده آن در انسان نیز دیده می‌شود. تب، درد عضلانی، گردن درد، سفت شدن بافت گردن، درد چشم، حساسیت چشم نسبت به نور، تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد، گلودرد، نوسانات خلقی شدید و خواب آلودگی از مهمترین علایم این بیماری هستند.

.

منبع: asriran

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر