;
coinex

مردم ترکیه در پاسخ به تحریم آمریکا آیفون‌های خود را شکستند

ترک‌ها در پاسخ به تحریم آمریکا گوشی‌های آیفون خود را شکستند. مردم ترکیه با این اقدام از رئیس جمهور خود نیز حمایت کرده‌اند.

به گزارش تکراتو، چندی پیش بود که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دنبال تحریم‌‌های ترکیه توسط آمریکا اعلام کرد که ارزش لیر ترکیه سقوط کرده است. وی در ادامه اعلام کرد که از این پس محصولات الکترونیکی آمریکایی از جمله آیفون‌های اپل در ترکیه تحریم خواهند شد.


بیشتر بخوانید: فاز جدید جنگ تجاری آمریکا و ترکیه ؛ اردوغان لوازم الکترونیکی آمریکا را تحریم کرد


شکستن آیفون در پاسخ به تحریم آمریکا

گزارش رسیده که ترک‌ها در راستای حمایت از رییس جمهور خود و اعتراض به تعرفه‌های جدید آمریکا، آیفون‌های خود را شکسته‌اند. ترک‌ها با نابود کردن آیفون‌ها و انتشار پست‌های متعدد در پلتفرم‌های مختلف نظیر توییتر، اینستاگرام و یوتیوب سعی دارند اعتراض خود را به گوش دولتمردان آمریکایی برسانند.

 پاسخ به تحریم آمریکا

به نظر می‌رسد که علت این مشکلات و تیرگی رابطه‌ی ترکیه و آمریکا به دلیل زندانی شدن یک شهروند آمریکایی در این کشور باشد. گویا این فرد در کودتای اخیر ترکیه دست داشته است. بعد از این اتفاق ترامپ تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرد تا به نوعی این کشور را مجازات کند.

این امر باعث بالا رفتن تعرفه‌ها، شدیدتر شدن تحریم‌ها و کاهش ارزش لیر ترکیه شد. اردوغان هم در پاسخ به این اعتراض اعلام کرد که کسب و کارهای ترکیه باید به تولید و صادرات اجناس داخلی خود ادامه دهند و تاکید کرد که کالاهای الکترونیک آمریکایی را تحریم خواهد کرد.

او در صحبت‌هایش به برندهای جایگزین نیز اشاره کرد و گفت:

اگر آیفون وجود دارد در مقابلش سامسونگ هست و ما خودمان برندهای داخلی برای تلفن همراه داریم. ما در نظر داریم که به اندازه کافی این اجناس را تولید کنیم. باید کیفیت کالاهای تولیدی خود را از آنچه وارد می‌کنیم بالاتر ببریم.

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر