;
coinex

آیا هزینه‌های بالا باعث تعطیلی نمایشگاه مطبوعات می‌شود؟

تکلیف نمایشگاه مطبوعات هنوز مشخص نیست اما به دلیل هزینه‌های بالا احتمال منتفی شدن و تعطیلی نمایشگاه مطبوعات وجود دارد.

به گزارش تکراتو، طبق رسم هر سال بایستی این روزها زمان ثبت‌نام اولیه برای حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات اعلام می‌شد، اما به نظر می‌رسد که امسال خبری از نمایشگاه مطبوعات نیست. علت این امر مشکلات مالی دولت و مطبوعات اعلام شده است. البته هنوز معاونت مطبوعاتی به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده‌اند.

احتمال تعطیلی نمایشگاه مطبوعات بالاست

محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد که امسال نمایشگاه مطبوعات نداریم. به گفته وی معاونت مطبوعاتی هنوز به نتیجه قطعی در مورد تعطیلی نمایشگاه مطبوعات نرسیده و در روزهای آینده نتیجه‌ رسمی اعلام خواهد شد.

دربندی گفت که هزینه برگزاری نمایشگاه مطبوعات برای دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاست و مشکلات کاغذ و مشکلات اقتصادی هم وجود دارد. به گفته وی  مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم آمادگی تجهیز برای حضور در نمایشگاه را ندارند.

وی ادامه داد که تصمیم به تعطیلی نمایشگاه مطبوعات دارند و هدف آنها این است که به جای برگزاری این نمایشگاه در چند استان جشنواره استانی برگزار کنند تا نشریات استانی به معرفی خود بپردازند.

 تعطیلی نمایشگاه مطبوعات

آیا برنامه‌ی تعطیلی نمایشگاه مطبوعات فقط برای امسال است؟

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال اعلام کرد که اگر قرار باشد نمایشگاه برگزار نشود صرفا در شرایط خاص امسال است و نه سال‌های آینده.

وی ادامه داد که دلایل زیاد دیگری درباره برگزار نشدن نمایشگاه امسال مطرح است، اما علت اصلی هزینه بالا است.

مشکلات کاغذ بیش از شش ماه است گریبان‌گیر مطبوعات و به ویژه روزنامه‌های بخش خصوصی شده و باعث تعطیلی برخی نشریات نیز گشته است بنابراین در چنین شرایطی تعطیلی نمایشگاه مطبوعات مقرون به صرفه است.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر