;
coinex

تصویب واردات قطعات خودرو با ارز 4200 تومانی

واردات قطعات خودرو از این پس با ارز 4200 تومانی انجام می‌شود. عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر از تصویب این طرح داد.

به گزارش تکراتو، ولی ملکی اعلام کرده است که در جلسه اخیر با وزارت صنعت ارز 4200 تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب گشته است. وی ادامه داد که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع را در جلسه اعلام نموده‌اند.


بیشتر بخوانید: افزایش شدید قیمت خودرو تا ۸۰ درصد؛ علت چیست؟


واردات قطعات خودرو با ارز 4200 تومانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین به افزایش نرخ ارز در دولت‌های مختلف اشاره نمود و بیان کرد که علت این اتفاقات وجود مشکل در مدیریت و برنامه ریزی‌های انجام شده است. به گفته وی بی برنامگی است که باعث می‌شود هم خودروساز و هم قطعه ساز هر دو دچار مشکل شوند.

افزایش 37 درصدی قیمت مواد اولیه خودرو

ملکی به افزایش 37 درصدی قیمت مواد اولیه خودروسازها در 2 ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد که با وجود این افزایش قیمت خودروساز نباید همین میزان افزایش قیمت را روی محصولات خود اعمال نماید.

وی تورم 12 و نیم تا 14 درصد را منطقی ندانست و اضافه کرد که اگر این فرمول‌ها جواب می‌داد اکنون این میزان اختلاف قیمت در بازار وجود نداشت. به گفته وی قطعه سازان و خودروسازان افزایش 17 درصدی قیمت خودرو را مناسب اعلام کرده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد که مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد در غیر اینصورت تولید خودرو در کشور با مشکل رو به رو می‌شود. گروهی صاحب نظر باید برای بررسی این موضوع، تعیین شوند و بتوانند با توجه به واقعیت‌ها، تصمیم بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر